Enemy Territory: Quake Wars
Tiedot
Kehittäjä: Splash Damage
Julkaisija: Activision
Julkaistu: 28. syyskuuta 2007
Alustat: PC, Xbox 360, PlayStation 3, Mac
Ikäraja: K16+
Kotisivut: http://www.enemyterritory.com
Tietopaketti:
Julkaisija: Activision
Julkaistu: 28. syyskuuta 2007
Alustat: PC, Xbox 360, PlayStation 3, Mac
Ikäraja: K16+
Kotisivut: http://www.enemyterritory.com
Tietopaketti:
- Online-peli jopa 32-pelaajalla
- Pelissä asettuvat vastakkain "The Global Defence Force" (GDF) ja Strogg. Molemmilla on täysin erilaiset ominaisuudet, vahvuudet, aseet, modelit yms.
- Käyttää samaa pelimoottoria kuin Doom 3 fiksummilla framerateilla.
- Tutoriaalit on sisälletty online-muotoon, jolloin ensimmäisillä kerroilla serverillä pelattaessa annetaan ns. 2nd missioneita joissa kerrotaan kunkin classin toiminnasta, eli yksinpeliä tai vastaavaa tutoriaalia ei ole.
- Voice-komennot, jotka on jo useimmista peleistä tutut, toimivat pikanapeilla kuten RTCW:ET:ssä tai aiemmissa Battlefield-sarjan peleissä.
- Mappeja on 12 kappaletta.
- Pelimuotoja on muutama kuten Stopwatch ja Objective.
- Mappien ympäristöt ja maasto on laajalti viidakkoa, aavikkoa, kanjoneita sekä lumisia tantereita, myös kaupunkimappeja on muutama.
- Punkbuster estää huijausyritykset.
Kulkuneuvot
GDF |
- Titan
Nopea ja hyvin panssaroitu tankki joka kantaa rekyylitöntä tykkiä sekä minigunia. Yleispätevä tapa päästä perille määränpäähän tulivoiman kanssa.
Titan voi myös pyörähtää oman pituutensa verran eli 360-astetta paikoillaan antaen pienoisen edun Stroggien Cyclops-walkeria vastaan.
- Trojan
Perinteinen 6x6 APC joka pystyy liikuttamaan neljää täysin varustettua sotilasta haluttuun päämäärään.
Trojan on erittäin ketterä ja nopea sekä täysin 'vedenpitävä' joten Trojanille ei ole määränpäätä mihin se ei voisi päästä. Vaikka Trojan olisi alistunut vihollisen tulelle se silti pystyy jatkamaan matkaa neljälläkin renkaalla!
Trojan on varustettu myös kuskin ohjaamalla turretilla sekä toissijaisen kuljettajan ohjaamalla anti-air-tykillä, joka on erittäin suuri uhka Stroggien Tormentoreille.
- Bumblebee
Bumblebee on GDF:n suuri miehistönkuljetushelikopteri joka voi kuljettaa yhden kuljettajan lisäksi neljä täysin varustettua sotilasta.
Bumblebeen tulivoimaan kuuluu kuljettajan ohjaama "leukatykki" joka jakaa oikeutta kahden sivuille pultattujen konekiväärien kanssa. Lisää tulivoimaa voivat antaa kyydissä olevat sotilaat omalla varustuksellaan.
- Anansi
Anansi on kevyesti varustettu tiedustelu-/kevyt hyökkäysalus. Alus on ketterä sekä erittäin nopea, joten sen tuhovoima on riippuvainen lentäjän taidoista.
Aseistukseen kuuluu nokkaan sijoitettu konekivääri sekä ohjatut sekä ohjaamattomat ohjukset.
- Platypus
Kuljetukseen ja nopeisiin iskuihin tarkoitettu vartiovene joka on lähes huomaamaton hiljaisilla nopeuksilla. Vene voi myös tarjota vakuuttavaa tulitukea pakotilanteessa eteen sijoitetun konekiväärin ansiosta.
- Armadillo
Erittäin nopea ja kevyt kulkuneuvo, johon on takalavalle sijoitettu konekivääri.
Ehdoton trickjumperin suosikki.
- Husky
Mönkijä joka on nopea tapa liikkua tiuhassa maastossa, erityisesti suunniteltu vihollisen linjojen kiertämistä varten suunniteltu, selviytyy taitavasti hypyistä. Erittäin tehokas tapa saada itsensä tapetuksi muiden tai omien toimien tuloksena.
- MCP
MCP on teloilla liikkuva suuri kanuuna, joka täytyy saada hyviin ampuma-asemiin jotta sillä voisi murskata Stroggien puolustuksen. MCP on hidas ja kömpelö ja liikkuessa sillä on turvana vain yksi minigun. Suuri mammuttimainen tankki ei kuitenkaan koskaan tuhoudu täydellisesti, vaan riittävästi vahinkoa otettuaan, ohjaimet disabloituvat ja vaunu muuttuu defensive tilaan, jolloin sen suojat absorboivat kaiken vastaanotetun vahingon, mutta vaunu täytyy korjata ennen kuin matkaa voidaan jatkaa. Kyytiin mahtuu ajajan lisäksi minigunin ampuja.
Strogg |
- Cyclops
Mekaaninen kävelijä, jolla tulitaisteluiden päättäminen voitokkaasti onnistuu helposti. Aseistus on Stroggien arsenaalin yläpäästä. Puikkoihin mahtuu yksi henkilö.
- Desecrator
Vahvasti panssaroitu ja aseistettu leijuva paholainen, jonka takataskusta löytyy Siege-moodi. Sen avulla laitteesta saadaan entistä tulivoimaisempi liikkuvuuden kustannuksella. Sisältää paikat kahdelle.
- Hog
Nopea kahden henkilön ajoneuvo, joka voi tuhota GDFn minkä tahansa ajoneuvon yhdellä törmäyksellä ramming shieldin ansiosta. Ajajan lisäksi kyytiin mahtuu yksi ampuja, joka jakaa tuhoaan varsinkin jalkaväkeen nopean konekiväärinsä avulla.
- Icarus
Erittäin helpon liikkumisen ja matalalla lentämisen mahdollistava anti-gravitaatiolaite yhtä henkilöä varten.
- Tormentor
Erittäin ketterä ilmasta maahan hyökkäykseen kehitetty kummajainen, jonka vaarallisuutta ei kannata vähätellä. Kyytiin mahtuu kaksi sotilasta.
Hahmoluokat
GDF |
- Soldier
GDF:n selkäranka ja hyökkäävä classi; sotilas on raskaasti varustettu kranaateilla sekä räjähdepakkauksilla. Aseiksi voi tilanteen mukaan valita joko jokaiseen käyttöön sopivan konekiväärin (GPMG) tai N72 LAW -raketinheittimen, joka soveltuu parhaiten sillipurkkien ja tankkien avaamiseen.
- Covert Ops
Vihollisten selässä hiiviskelevä ja sabotoiva elementti, joka pitää huolen siitä että tehtävät suoriutuvat tavalla tai toisella. Eräänlainen agentti ajassaan. Covert Ops voi hakkeroida vihollisten suojakilpiä sekä poistaa käytöstä puolustavia vihollisrakennuksia taskutietokoneillaan ja erikoiskranaateillaan. Covert Ops voi myös asettaa salakameran ja raportoida täten tiimitovereilleen vihollisen liikkeet. Lupa tappaa. Pystyy muuntautumaan Stroggien sotilaaksi ruumiin avulla.
- Medic
Ehkä kaikkien aikojen käytetyin ja suosituin classi useassa pelissä, aseenaan N80-rynnäkkökivääri. Medic voi nostaa henkiin joukkuetovereita ja antaa heille lääkintäapua, sekä kutsua ilmatukea supplyn muodossa.
- Field Ops
Tulitukea antava Field Ops voi kutsua ilmatukea lähettämään puolustavia rakennuksia kuten Anti Air -patteristoja tai Anti Tank -kanuunoita osoitetulle alueelle. Field Ops voi myös kutsua ilmaiskuja vihollisen linjoihin sekä tiputtamaan ammuslaatikoita omille joukoille. Aseena toimii GDF:n oma perusase N80-rynnäkkökivääri.
- Engineer
Yksi tärkeimmistä classeista koko pelissä, Engineer nimittäin rakentaa, korjaa, ansoittaa, purkaa vihollisen asettamia pommeja sekä suorittaa vaaditut tehtävät taistelukentällä. Engineer on classi jonka perään on hyvä syy katsoa, sillä ilman näitä ei tiimi etene senttiäkään. Aina on jotain joka vaatii korjausta tai rakentamista jotta tehtävää voidaan jatkaa. Oikeutta sekä kohtuutta nämä herrat jakavat N80-rynnäkkökiväärillä tai N22-haulikolla sekä useaan käyttötarkoitukseen sopivilla miinoilla.
Strogg |
- Aggressor
Stroggien vastine GDF:n Assaultille, Agressorin varustukseen kuuluu nopealla fireratella varustettu Hyperblaster- tai Obliterator bosonic orb -ase joka on Stroggien vastine singolle. Hänet on kuitenkin myös varustettu sirpalekranaatein ja plasmalla täytetyin räjähdepakkauksin.
- Oppressor
Stroggien tulitukea tuova classi, joka voi kutsua paikalle asennettavaa tykistöä, puolustusmekanismeja tai pelkoa ja tuhoa tuovaa violator-sädettä joka kulkee maata pitkin kohtisuorassa ylöspäin tuhoten kaiken tielleen tulevan. Aseenaan Oppressorilla on nopeaa sarjatulta ampuva Lacerator. Oppressorilla on myös suojakilpiä ampuva ase, jolla saadaan nopeasti lisäsuojaa taistelukentän tiimellykseen. Selitystä piikeille selässä ei varsinaisesti ole, ne vain ovat, toivotaan ettei tarvi ryömiä ahtaissa paikoissa.
- Technician
Stroggien vastine medicille - parantaa ja herättää henkiin haavoittuneita tiimitovereita. Vastustajien kuolleet ruumiitkin otetaan uusiokäyttöön ja niistä voidaan Technicianin avulla tehdä respawneja tiimitovereille. Nämä pesäkkeet voidaan tuhota melko yksinkertaisesti Shock Paddeilla.
- Infiltrator
Stroggien oma selkiä puukottava classi, joka huomaamattomasti pyrkii toimittamaan sabotaaseja ja aiheuttamaan tuhoa ja vaikeuksia vihollistiimin rintamalla. Aseistukseen kuuluu pitkän matkan tarkka-ammuntaan tarkoitettu railgun tai vaihtoehtoisesti tarkemmaksi rakennettu Lacerator. Varustukseen kuuluu myös ohjailtava pienoiskamera, joka sopii alueiden varmistamiseen vihollisjoukoista. Pystyy muuntautumaan GDF:n sotilaaksi ruumiin avulla.
- Constructor
Turretteja sekä muita puolustuksia asentava sekä ajoneuvoja korjaava constructor, joka voi myös ottaa käyttöön automaattisen robotin, joka pörräilee constructorin ympärillä korjaten automaattisesti lähellä olevia tiimitovereiden kulkuneuvoja palaten tämän jälkeen omistajalleen. Aseistukseen kuuluu nailgun tai kustomoitu lacerator, jossa on kranaatinheitin (perk..), Constructor kantaa myös mukanaan lukuisia miinoja.
Kartat
Pohjois-Euroopan kampanja |
Ark |
- Kuvaus:
Pelin aiemmasta versiosta (RTCW:ET) tutun oloinen train depot -tyylinen mappi, jossa on neljä pääasiallista tehtävää suoritettavana. Ideana on Stroggien hyökkäys GDF:n arktiseen tukikohtaan, jossa taistelualueet on jaettu viiteen pääasialliseen kohtaan. Ensimmäinen kontakti tehdään GDF:n tukikohdan porteilla, josta Stroggien on selvittävä eteenpäin ensimmäiseen tehtäväänsä. Ns. kiertoreittejä on mm. kartassa näkyvä lahden alla kulkeva tunneli, jossa tullaan varmasti näkemään mitä mielenkiintoisimpia taktiikoita läpi puskemiseen.
Tehtävänä kartassa on Stroggien hyökkäys GDF:n arktiseen laboratorioon, jossa tutkitaan käänteiskehitystä Stroggien biotekniikassa. Stroggien on tuhottava maanalainen laboratorio ennen kuin heidän tekniikastaan löydetyt tiedot leviävät maailmalle.
Stroggien aiemmat yritykset tuhota laboratorio taivaalta käsin ovat epäonnistuneet, sillä laboratorio on syvällä maan sisällä ns. harmaan kiven sisällä. Stroggien kaivoslaser on kuitenkin onnistunut sulattamaan aukon tutkimuskeskuksen kylkeen, josta Stroggien joukot pystyisivät hyökkäämään itse laboratorioon ja tuhoamaan laitteiston. Tiellä on kuitenkin raskaasti varitioitua GDF:n aluetta, josta ei ilman päättäväisyyttä ja hyvää suunitelmaa päästä läpi.
Stroggien päätavoitteet ovat:
1. Tuhota häirikkötornin generaattori.
2. Rakentaa kaivoslaser saadakseen aukon tutkimuskeskukseen.
3. Tuhota laboratorion laitteisto.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata tutkimuskeskusen sisäänkäynnin spawn.
Quarry |
GDF-joukot ovat pakottaneet Stroggien aluksen tekemään pakkolaskun Englannin Lake District alueelle. Aluksen itsetuhomekanismi ei toiminut ja on olemassa vaara, että GDF
pääsee jyvälle aluksen tekniikasta. Stroggien onkin kerättävä kaikki kolme energiasolua, ja aktivoitava ne aluksen kontrollipaneeliin.
Stroggien päätavoitteet ovat:
1. Tuhota häirikkötornin generaattori.
2. Aktivoida kaikki kolme energiasolua.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata rautatieaseman spawnpiste.
Salvage |
Suomen Lapissa GDF-joukot ovat saaneet talteensa Stroggien teknologiaa ja ovat valmistelemassa sille kuljetusta maanalaisessa junaverkostossa. Stroggien on tuhottava kuljetus ennen kuin se pääsee matkaan.
Stroggien päätavoitteet ovat:
1. Tuhota häirikkötornin generaattori.
2. Rakentaa porauslaser.
3. Tuhota lähetys plasmaräjähteellä.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata tutkimusmajan spawnpiste.
b. Vallata rautatieaseman spawnpiste.
Tyynenmeren kampanja |
Sewer |
- Kuvaus:
Stroggit ovat vallanneet viemärilaitoksen aloittaakseen maanalaisen hyökkäyksen viemäreistä suoraan lähellä sijaitsevaan kaupunkiin kiertääkseen GDF:n puolustuksen. GFD:n on täten vedettävä Stroggit alas viemäristä ennen kuin he kerkeävät tavoittaa kaupungin.
Stroggit ovat asettaneet raskasta kalustoa ja puolustusta laitoksen ympärille varmistaakseen tehtävän onnistumisen - hyökkääminen ei tule olemaan helppoa.
Vartiotornit antavat hyvää tulitukea taistelussa niihin sijoitetuilla konekivääreillä. GDF:llä on monta reittiä avattavana päästäkseen laitokseen sisään, joten on tärkeää että Stroggit pitävät puolustuksen tiiviinä. Tässä mapissa Stroggin puolustus on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki, kirjaimellisesti.
Kyseessä on japanilainen kaupunki Miura-niemellä Kanagawassa.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Rakentaa EMP (Electro Magnetic Pulse) häiritsijä
2a. Tuhota eteläinen viemäriportti
2b. Tuhota pohjoinen viemäriportti
3. Hakkeroida viemäriverkoston hallinta
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Rakentaa GDF:n päämajan vahtitorni
b. Rakentaa mäen päälle vahtitorni
c. Vallata mäen spawni
d. Tuhota hallintakeskuksen barrikaadi avatakseen toissijaisen reitin laitokseen.
e. Vallata tulvakanavan spawni
f. Tuhota tulvakanavan luukku avatakseen toissijaisen reitin laitokseen.
g. Tuhota huoltoluukku avatakseen toissijaisen reitin laitokseen.
Canyon |
Australian Kings Canyonissa Stroggit ovat kehittämässä uutta, paranneltua stroggifiraattoria. GDF:n tehtäväksi jää taistella tiensä stroggfiraattorin luo ja tuhota se HE-räjähteellä.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Rakentaa silta, joka avaa tien keskietuvartioasemalle.
2. Kuljettaa MCP etuvartioasemalle.
3. Hakkeroida Stroggien suojageneraattori.
4. Tuhota stroggifiraattori.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata kupurakennuksen etuspawn.
b. Vallata rauniotalon spawnpiste.
c. Vallata majan spawnpiste.
d. Rakentaa vartiotorni.
Volcano |
GDF-joukot ovat rakentamassa mullistavaa EMP-asetta Bay of Plentyssä, Uudessa-Seelannissa. Sen on määrä lopettaa Stroggien miehitys maapallolla. Stroggien on luonnollisesti estettävä aseen kehitys ja tuhottava sen valmistuksessa välttämätön energiaydin.
Stroggien päätavoitteet ovat:
1. Hakkeroida GDF:n turvallisuuskontrollit.
2. Tuhota muuntaja plasmaräjähteellä.
3. Enegriaytimen tuhoaminen flyer droneilla.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Rantaspawnin valtaaminen.
b. Itäbunkkerin, etubunkkerin oven ja seinämän räjäytys.
c. GDF:n spawnin ottaminen.
Pohjois-Amerikan kampanja |
Valley |
- Kuvaus:
Stroggien joukot ovat myrkyttämässä vesivarastoja josta useat GDF:n joukot ovat riippuvaisia kuten myös paikalliset asukkaat. Mikäli GDF ei saa tuhottua Stroggien aikeita on vaarana että kaikki lähellä olevat populaatiot, jotka käyttävät vesilähdettä, muuttuvat aivottomiksi öliseviksi zombeiksi (suoraan kuin 80-luvun trilleristä).
Mappi sijoittuu Californiaan Yosemiteen, jossa on useita vedenkäsittelylaitoksia. Tämä on niiden juuri ja sydän johon Stroggien on tärkeää iskeä. GDF:n on täten tärkeää hyökätä kaikin keinoin omaan laitokseensa ja saada se takaisin haltuunsa sekä tuhota laite, jolla Stroggit ovat myrkyttämässä koko vesivarastoa.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Rakentaa silta
2. Kuljettaa ja asettaa MCP(Mobile Controlling Point) Stroggien hallitsemalle alueelle.
3. Hakkeroida suojageneraattori
4. Tuhota Stroggien laite.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata tunnelin spawni
b. Tuhota viemärin portti
c. Vallata vesisäiliön spawni
d. Rakentaa vartiotorni sillan lähelle
e. Rakentaa vartiotorni lähelle tukipistettä
Valtaamalla toissijaisia pisteitä ja tuhoamalla eri objectiveja GDF voi avata itselleen vaihtoehtoisia kulkureittejä tuhotakseen Stroggien laitteen.
Outskirts |
New Jerseyn kaduilla, Yhdysvalloissa Stroggit ovat rakentamassa mullistavaa rakennelmaa, josta vastaa Stroggien
tuottama data-aivo. GDF-joukkojen on määrä murtaa Stroggien puolustus, ryöstää data-aivo ja viedä se anylysoitavaksi lähettimeen.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Tuhota barrikaadi.
2. Viedä MCP etuvartioasemalle.
3. Hakkeroida suojageneraattori.
4. Varastaa data-aivo ja lähettää se.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata tehtaan toimiston spawnpiste.
b. Vallata kukkulan laen rakennuksen spawn.
Area22 |
Nevadan (USA) aavikoilla Global Defense Force on saanut haltuunsa Stroggien slipgaten, jota he ovat testaamassa. Stroggien on tuhottava se ennen kuin GDF pääsee slipgaten tekniikasta selville.
Stroggien päätavoitteet ovat:
1. Tuhota häirikkötornin generaattori.
2. Rakentaa porauslaser.
3. Tuhota slipgate.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata varaston spawn.
b. Vapauttaa lähetystalon spawnpiste.
c. Vallata hallin spawn.
d. Vallata bunkkerin spawn.
Refinery |
Stroggit ovat vallanneet Pohjois-Afrikkalasta, Sudanin alueelta öljynjalostamon. Stroggit valmistavat jalostamossa stroyenttia ja käyttävät öljyvaroja omiin tarkoituksiina. GDF-joukot ovat saaneet tehtäväkseen tuhota kaksi stroyentin
valmistukseen käytettävää kojetta.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. MCP:n kuljetus etuvartioasemalle.
2. Hakkeroida suojageneraattori.
3. Tuhota kaksi stroyentgeneraattoria.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata Hotellin spawnpiste.
b. Tuhota barrikaadi.
c. Rakentaa riippusilta.
Afrikan kampanja |
Island |
- Kuvaus:
Saarella jossain päin Afrikan länsirannikkoa sijaitsee Mooren observatorio, jonka holvissa sijaitsee salkku täynnä GDF:n kannalta erittäin vitaalia tietoa. Siihen on tallennettu Stroggien ensimmäisen, joukkojen maahan kuljetuksessa hyödynnetyn, slipgaten sijainti. GDF:n tehtävänä on palauttaa saaren sähköntuotanto, murtautua holviin varastaen salkun ja lähettää sen sisällön tutkan avulla eteenpäin.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Korjata generaattori
2. Murtautua holviin räjäyttämällä.
3. Kaapata tiedot sisältävä salkku ja lähettämällä sen sisältö tutka-asemalta GDF:n tutkijoille.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata bunkkerin spawnpiste.
b. Tuhota bunkkerin luukku.
c. Vallata etuvartioaseman spawnpiste.
d. Rakentaa vartiotorni.
Slipgate |
- Kuvaus:
Tämä kartta sijoittuu omalaatuisesti kahteen täysin erilaiseen ympäristöön. Slipgate alkaa Pohjois-Afrikan, Algerian maisemista ja päätyy aina Ellsworthiin, Etelämantereelle.
Global Defense Force on havainnut Stroggien hallitseman slipgaten, eräänlaisen teleportin Pohjois-Afrikan laaksossa. GDF:n tehtäväksi jää slipgaten hakkerointi, kuljettaa MCP sen läpi aina Nexus-tornin läheisyyteen.
GDF:n päätavoitteet ovat:
1. Hakkeroida Slipgaten kontrollit.
2. Ajaa MCP Slipgaten läpi.
3. Asettaa MCP sille varatulle alueelle.
4. Asettaa räjähde Nexus-tornin ytimeen.
Toissijaisia tehtäviä ovat:
a. Vallata varuskunnan spawnpiste.
b. Vallata Antarktiksen spawnpiste.
Tukilaitteet
GDF |
- Anti-Missile Turret
Engineerin kutsulla kentälle saapuva ilmatorjuntatykkitorni, joka automaattisesti tulittaa kohti jokaista alueelleen tulevaa vihollisen ilma-alusta.
- Anti-Personnel Turret
Lentokoneesta pudotettava jalkaväen vastainen tykkitorni. Seuraa automaattisesti ympäristöään ja tulittaa lähistölle sattuvia vastustajia armottomasti 20mm Gatling -aseellaan.
- Anti-Vehicle Turret
Autonomisesti lähistöään tarkkaileva ja vihollisen kulkuneuvon havaittuaan taistelun aloittava tykkitorni, joka AMT:n ja APT:n tapaan saapuu kentälle Jotun-lentokoneella Engineerin pyynnöstä.
- Artillery
Automaattisesti latautuva Howitzer, jonka saa käyttöön Field Opsin pyynnöstä. Ampuu viiden kierroksen yhteislaukauksen tehden massiivista, joskin epätarkkaa, tuhoa kohteeseensa.
- Hammer
Field Opsin toimesta käyttöön saapuva Hammer Missile Launcher, joka räjähtää kohteensa yläpuolella tehden massiivista vahinkoa jalkaväelle ja kevyesti panssaroiduille kulkuneuvoille.
- Radar
UAVmaisesti toimiva tutka, jonka Covert Ops voi tilata. Paljastaa kaikki Stroggien yksiköt alueeltaan, jolloin ne näkyvät kartalla punaisina pisteinä.
- Rocket
18x300mm-ohjuksista koostuva patteri, jonka Field Ops voi pyytää vahvistamaan takalinjoja. Tulituskäskyn saatuaan hävittää vastustajat kohdealueelta. Latautuu automaattisesti mutta hitaasti.
Strogg |
- Anti-Personnel Turret
Kiertoradalta tupsahtava jalkaväen torjuntaan tarkoitettu tykki, joka saapuu Constructorin pyynnöstä. Tekee lähistölleen saapuvista GDF:n sotilaista muussia.
- Anti-Vehicle Turret
GDF:n kaluston kauhu. Samalla tavalla kutsuttava ja saapuva kuin APT.
- Plasma Mortar
Oppressor-luokan hallitsema Plasma Mortar ampuu sihiseviä plasma-ammuksia, ollen erittäin tehokas vahvasti panssaroituja kohteita vastaan.
- Psi-Radar
Infiltrator-luokan käskystä kiertoradalta saapuva tukiyksikkö, joka toimii valvonta- ja tiedusteluhommissa paljastaen ihmissotilaiden ja heidän kulkuneuvojensa sijainnin kartalla.
- Railhowitzer
Erittäin tehokas Stroggien tykistötulilaite, jonka myöskin Oppressor sijoittaa. Ampuu räjähtäviä tykinammuksia kohdealueelleen.
- Shield-Generator
Kilpigeneraattori antaa suojaa GDF:n tulituelta, estäen niiden osumisen hajottavalla energiakilvellä.
- DMC
Kolossaalinen taktinen tykistötulilaite, jota Oppressor-luokka käskyttää. Laukaisee sihisevän ja liekehtivän energiapallon tehden katastrofaalista vahinkoa osuessaan mihin tahansa.
Laitteistovaatimukset
- Microsoft(R) Windows(R) XP/Vista (Windows 95/98/ME/2000 eivät ole tuettuja)
- Microsoft DirectX(R) 9.0c (mukana)
Laitteistovaatimukset:
- CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.8 GHz tai AMD(R) Athlon(TM) XP 2800+ -prosessori (Pentium 4 3.0GHz tai vastaava Windows Vistalle)
RAM: 512MB RAM (768MB Windows Vistalle) - Näytönohjain: 128MB NVIDIA(R) Geforce(TM) 5700 tai ATI(TM) Radeon(TM) 9700 (täydellinen lista tuetuista piireistä alempana)
- Äänikortti: 100% DirectX 9.0c-yhteensopiva äänikortti
- Kovalevytila: 750MB vapaata kovalevytilaa, minkä lisäksi 200MB Windowsin näennäismuistia varten
- Internet: Laajakaistayhteys pelin täydellistä toimimista ja päivitysten lataamista varten. Ominaisuudet voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.
Tuetut näytönohjainpiirit:
Usein kysytyt kysymykset
1. Kuinka saan konsolin näkyviin?
Konsoli on piilotettu näppäinyhdistelmän ctrl + alt + § taakse, konsolin saa toimimaan pelkällä § -näppäimellä, kirjoittamalla konsoliin "seta com_AllowConsole 1".
2. Alt + tab ei toimi, mitä teen?!
Avaa konsoli ja kirjoita "seta com_usefastVidRestart 1".
Paina alt + enter jolloin tulee window moodi päälle, sitten alt + tab toimii.
3. Kuinka saan FPSäni näkyviin?
Konsolikomennolla "com_showfps 1"
4. Kuinka saan värejä nickiini?
Värikoodeilla, laittamalla merkin ^ ja perään numero tai kirjain, esim. näin: ^2Quakka, jolloin nickistä tulee vihreä. Jos haluaa useampaa väriä niin koodin voi laittaa mihin kohtaan nickiä vain, esim ^2Qua^1kka. Värikoodit näet helposti Quakka:n kirjoittamasta FAQista
5. Miten moninpelin tehtävämoodi toimii?
Enemy Territory: Quake Warsin pelimoodi pohjautuu jo aiempaa erittäin suosittuun Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory moninpeliin, jossa on jokaisessa kartassa samaan ideaan perustuva, tehtäväpohjainen pelimoodi, missä pelaajien täytyy suorittaa erilaiset ja erittäin vaihtelevat tehtävät toisensa jälkeen.
6. Onko siis yhtä intensiivinen kuin aiemmin julkaistu RTCW: Enemy Territory vai peuran metsästystä kuten viimeisimmät Battlefieldit?
Peliin on sisällytetty frontline-idea, jossa suoritettujen tehtävien mukaan puolueesi valtaa aluetta pidemmälle, jolloin taistelulinja siirtyy jatkuvasti taistelun suuntaan. Niinpä taistelua ei tarvitse lähteä metsästämään ympäri karttaa, vaan se on jatkuvasti käynnissä tehtäväkohteiden ympärillä. Tämä tarkoittaa sitä, ettei sinun tarvitse juosta kymmentä kilometriä päästäksesi taistelemaan tai odottaa useita minuutteja, jotta saisit kulkuneuvon, jolla pääsisit taistelukentälle.
7. Peli näyttää upealta ja laajalta, enkä näe lainkaan piirtorajaa. Eikö tämä tule vaatimaan koneelta paljon, jos kartta on täynnä erinäisiä kohteita ja tekstuureita?
Peli toki näyttää hienolta, mutta se on myös laatuunsa nähden kevyt ja toimiva. Siinä ei varsinaisesti ole yhtään erillistä tekstuuria itse maastossa, vaan koko kartta on koottu yhdeksi yhtenäiseksi 32 000 x 32 000 pikselin suuruiseksi uniikiksi tekstuuriksi.
8. Eikö tämä yhden suuren kimpaleen idea tule olemaan ongelmana modien tekijöille, jotka haluavat tehdä uusia pelattavia mappeja?
Ei lainkaan, Splash Damage tekijät ovat itse olleet RTCW: Enemy Territory -modin tekijöitä sekä vanhoja Lineage-raidaajia joten koko kommuunia on ajateltu. Mappia tehdessä pelin mapeditor generoi automaattisesti tekstuurin täysin sen mukaan kuinka pelaaja on valinnut teeman ( talvi, viidakko, aavikko ym. ) ja muovaillut mapin geometriaa kuten kalliot, kivikot, joet. Mapeditor tulee olemaan helppokäyttöinen jokaiselle. Myös uniikkeja yksityiskohtia voidaan lisätä The Stuff -systeemillä, joka lisää pelaajan haluamia asioita.
9. Kuinka sitten kulkuneuvot tulevat käyttäytymään maastossa, joka on yksi iso kimpale. Kuten aiemmissa vastaavissa peleissä?
Kulkuneuvot hajoavat osiin, muun muassa lasauttamalla tehokkaalla kiväärillä tai haulikolla kuljetusvaunun renkaaseen, se puhkeaa ja tämä vaikuttaa kulkuneuvon ohjattavuuteen.
Pelissä ei myöskään tulla näkemään aiemmin tuttua Battlefield-tyylistä jumittamista johonkin hassuun liikennemerkkiin, vaan pelissä tankki tosiaan jyrää sillä massalla ja voimalla kohteiden yli kuin sen pitääkin. Myös sellainen mukava bonus löytyy kuin käsijarru, ja kyllä, se toimii kuten elokuvissa.
Konsoli on piilotettu näppäinyhdistelmän ctrl + alt + § taakse, konsolin saa toimimaan pelkällä § -näppäimellä, kirjoittamalla konsoliin "seta com_AllowConsole 1".
2. Alt + tab ei toimi, mitä teen?!
Avaa konsoli ja kirjoita "seta com_usefastVidRestart 1".
Paina alt + enter jolloin tulee window moodi päälle, sitten alt + tab toimii.
3. Kuinka saan FPSäni näkyviin?
Konsolikomennolla "com_showfps 1"
4. Kuinka saan värejä nickiini?
Värikoodeilla, laittamalla merkin ^ ja perään numero tai kirjain, esim. näin: ^2Quakka, jolloin nickistä tulee vihreä. Jos haluaa useampaa väriä niin koodin voi laittaa mihin kohtaan nickiä vain, esim ^2Qua^1kka. Värikoodit näet helposti Quakka:n kirjoittamasta FAQista
5. Miten moninpelin tehtävämoodi toimii?
Enemy Territory: Quake Warsin pelimoodi pohjautuu jo aiempaa erittäin suosittuun Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory moninpeliin, jossa on jokaisessa kartassa samaan ideaan perustuva, tehtäväpohjainen pelimoodi, missä pelaajien täytyy suorittaa erilaiset ja erittäin vaihtelevat tehtävät toisensa jälkeen.
6. Onko siis yhtä intensiivinen kuin aiemmin julkaistu RTCW: Enemy Territory vai peuran metsästystä kuten viimeisimmät Battlefieldit?
Peliin on sisällytetty frontline-idea, jossa suoritettujen tehtävien mukaan puolueesi valtaa aluetta pidemmälle, jolloin taistelulinja siirtyy jatkuvasti taistelun suuntaan. Niinpä taistelua ei tarvitse lähteä metsästämään ympäri karttaa, vaan se on jatkuvasti käynnissä tehtäväkohteiden ympärillä. Tämä tarkoittaa sitä, ettei sinun tarvitse juosta kymmentä kilometriä päästäksesi taistelemaan tai odottaa useita minuutteja, jotta saisit kulkuneuvon, jolla pääsisit taistelukentälle.
7. Peli näyttää upealta ja laajalta, enkä näe lainkaan piirtorajaa. Eikö tämä tule vaatimaan koneelta paljon, jos kartta on täynnä erinäisiä kohteita ja tekstuureita?
Peli toki näyttää hienolta, mutta se on myös laatuunsa nähden kevyt ja toimiva. Siinä ei varsinaisesti ole yhtään erillistä tekstuuria itse maastossa, vaan koko kartta on koottu yhdeksi yhtenäiseksi 32 000 x 32 000 pikselin suuruiseksi uniikiksi tekstuuriksi.
8. Eikö tämä yhden suuren kimpaleen idea tule olemaan ongelmana modien tekijöille, jotka haluavat tehdä uusia pelattavia mappeja?
Ei lainkaan, Splash Damage tekijät ovat itse olleet RTCW: Enemy Territory -modin tekijöitä sekä vanhoja Lineage-raidaajia joten koko kommuunia on ajateltu. Mappia tehdessä pelin mapeditor generoi automaattisesti tekstuurin täysin sen mukaan kuinka pelaaja on valinnut teeman ( talvi, viidakko, aavikko ym. ) ja muovaillut mapin geometriaa kuten kalliot, kivikot, joet. Mapeditor tulee olemaan helppokäyttöinen jokaiselle. Myös uniikkeja yksityiskohtia voidaan lisätä The Stuff -systeemillä, joka lisää pelaajan haluamia asioita.
9. Kuinka sitten kulkuneuvot tulevat käyttäytymään maastossa, joka on yksi iso kimpale. Kuten aiemmissa vastaavissa peleissä?
Kulkuneuvot hajoavat osiin, muun muassa lasauttamalla tehokkaalla kiväärillä tai haulikolla kuljetusvaunun renkaaseen, se puhkeaa ja tämä vaikuttaa kulkuneuvon ohjattavuuteen.
Pelissä ei myöskään tulla näkemään aiemmin tuttua Battlefield-tyylistä jumittamista johonkin hassuun liikennemerkkiin, vaan pelissä tankki tosiaan jyrää sillä massalla ja voimalla kohteiden yli kuin sen pitääkin. Myös sellainen mukava bonus löytyy kuin käsijarru, ja kyllä, se toimii kuten elokuvissa.