Game Informer -lehden maaliskuun numero on vuotanut. Numeron tärkein anti on Battlefield 3 -artikkeli, jossa paljastetaan huomattava määrä uusia yksityiskohtia. Ohesta löydät skannatut kuvat lehden artikkelista, sen perusteella kootun suomennetun tietopaketin, tekniikkademon Frostbite 2.0:n mahtavuudesta ja analyysin pelin kannen sotilaan varusteista.
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
- Julkaisu tähdätty 2011 viimeiselle neljännekselle
- BF3:n konsepti ollut työstettävänä vuosia, odotettu sopivaa teknologiaa saumattomaan toteutukseen
- Frostbite 2.0:ssa tarvittava teknologia, pelimoottori kirjoitettu täysin uudestaan
- Valaistus todella siisti, yhdessä "luotaimessa" enemmän valaistusdataa kuin kokonaisessa BFBC2:n tasossa
- Kenttien tuhoutuvuus tulee olemaan "uskottava", periaatteessa kaikki on tuhottavissa
- Hahmojen animointi luodaan ANT:lla (Animation Toolkit), sama käytössä mm. EA Sportsin peleissä
- AI- ja moninpelihahmoilla on erilaisia animaatiosettejä
- Animaatioissa panostetaan realismiin
- Äänet on nauhoitettu aidoista lähteistä (luodit, tankit, helikopterit, etc) ja erilaisilta etäisyyksiltä realismin takaamiseksi
- Paremmat äänivihjeet tietyille toimille, helpompaa havaita uhat
- Suunnitelmissa parempia ja nopeammin julkaistavia DLC:ia
- Enemmän unlockeja kuin BC2:ssa
- Pyrkimyksenä löytää hyvä tasapaino hahmon kustomoinnin ja "pinkkien jänishattujen" julkaisematta jättämisen välille
- Neljä aseluokkaa
- Squadeista tietoa myöhemmin
- Teatteri-moodi suunnitteilla, ei varmistettu
- Co-op varmistettu
- Kill-cam olemassa, kytkettävissä pois päältä
- BF3:n kehitystiimi on lähes tuplasti suurempi kuin BC2:n
- Yksinpelin tahdista halutaan tasapainoisempi, kiihkeitä ja hiljaisempia hetkiä. Verrattavissa kappale vs kitarasoolo
- Osa yksinpelistä sijoittuu Sulaymaniyahiin, Irakin Kurdistaniin
- "F**k" mainitaan usein, ikärajaluokitus siten ainakin PEGI 16
- Eräässä kentässä tapahtuu maanjäristys. Tuho kuulostaa todella vakuuttavalta. 7-kerroksinen rakennus sortuu, näyttää hyvin tehdyltä
- Yksinpeliä tahdittaa kertoja, juonenkerronnan osuus suurempi
- Useampi kuin yksi asetelma, koko peliä ei vietetä Lähi-Idässä
- PC-versio on johtava
- Miksi 64 pelaajaa vain PC:llä? Konsolipelaajilta ei valituksia
- Modityökaluja ei julkaisun yhteydessä, ehkä myöhemmin. Frostbite 2.0 on monimutkainen ja modityökaluja pitäisi yksinkertaistaa. Haluaakohan DICE käyttää aikaansa siihen vai olisiko se paremmin hyödynnettävissä muualla?
- Uusi tarina, ei perustu Bad Companyyn lainkaan
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
08.02.2011 16:09
#21
08.02.2011 16:14
#22
08.02.2011 16:14
#23
no mitä classeja siihen vielä tarvis? specop on ainoo mut seki on vähä ylimääränen jos snipalla on c4 ;P engineer ilman sinkoo on "turha" koska kukaan ei jaksa pelata sitä. eli antitank ja engi on iha hyvä yhditettynä
Assault, Sniper, Engineer, Assault, Support, Spec Ops, Medic.
08.02.2011 16:21
#24
":DDDDDDDDDD" -hymiöraiskaukset kuvaa hyvin tollasia 16 vuotiaita Cod-pellejä.
Iron sightit ovat todella hyvät BC2:ssa.
Ahaa, eli lonkalta ammutaan 300m ja osutaan päähän? Ok. Pysy vaan niitten call of doucbebag pelien parissa... tulevaisuuden pelit tullaan raiskaamaan juuri jollain COD ominaisuuksilla... mutta kyllähän se kelpaa nykynuorisolle kuin napa vatsaan.
Miksei lonkalta voisi ampua 300m päähän pelissä? Toimiihan se css, bf2, cs1.6 jne.
Team: =BFP=
08.02.2011 16:23
#25
Assault, Sniper, Engineer, Assault, Support, Spec Ops, Medic.
2 Assaultia meinasit sit laittaa?
Mutta ton Spec Opsin lisäisin kyllä joukkoon. Sniperin C4 on hyödyn kanssa niin ja näin kun kerran puskajussit eivät jaksa edes vaivautua niitä kunnolla käyttämään.
Ja toivon hartaasti että Medicillä on rynnäkkökivääri ja Supportilla se KK.
08.02.2011 16:26
#26
Pelottaa, että pelattavuus on samanlaista ku BC2. Samoin ampuminen, sais olla cod4 tyylistä että osuu mihin tähtää. Rekyyliä vaan peliin.
"Kenttien tuhoutuvuus tulee olemaan "uskottava", periaatteessa kaikki on tuhottavissa"
Epäilyttää vähäsen, eikai samanlaista että noobtubella saa seinän paskaks.
"Modityökaluja ei julkaisun yhteydessä, ehkä myöhemmin. Frostbite 2.0 on monimutkainen ja modityökaluja pitäisi yksinkertaistaa."
Tekiks ne sitä edes BC2:lle?
Justiinsa te COD-pellet saisitte painua vittuun.
COD = Paskimmat FPS-pelit ikinä, niin vitun yks toikkosta että huhhuh.
"Cod-pelle" :DDDDDD mee ittees hikine nörtti. Ampuminen sais olla cod tyylistä et ois joku järki siin ampumises. Paljon enemmän rekyyliä tosin. Iron sightit tehty sitä varten et ois joku itu siinäki. Myös autozoom tähdätes pois ois iha jepa.
":DDDDDDDDDD" -hymiöraiskaukset kuvaa hyvin tollasia 16 vuotiaita Cod-pellejä.
Iron sightit ovat todella hyvät BC2:ssa.
Ahaa, eli lonkalta ammutaan 300m ja osutaan päähän? Ok. Pysy vaan niitten call of doucbebag pelien parissa... tulevaisuuden pelit tullaan raiskaamaan juuri jollain COD ominaisuuksilla... mutta kyllähän se kelpaa nykynuorisolle kuin napa vatsaan.
Sulle ei voi ku nauraa srsly. Sanoin että iron sight on sitä varten että sillä osuisi tarkasti, tarkemmin kuin lonkalta. Missä vaiheessa codissa on lonkalta ammuttu 300m asti päähän? Ennemmin bf2 oli semmosta.
Tosi aidot oli BC2 tähtäimet, pelkkä etutähtäin koko ruudun kokone ja sillä sitte ammuttii norsun kokosii hitboxeihi. "Mun call of douchebag" pelissäki aidommat. Kunnon konsoliraiskauspeli, sillä tähtäimellä osuminenki oli semmosta lottoaki..
Btw, tuleeks tähänki bäfään semmone aitojen yli hyppely ku aikasemmis? Sais mielummin olla kiipeemis animaatio..
08.02.2011 16:30
#27
08.02.2011 16:30
#28
Team: =BFP=
08.02.2011 16:41
#29
Sulle ei voi ku nauraa srsly. Sanoin että iron sight on sitä varten että sillä osuisi tarkasti, tarkemmin kuin lonkalta. Missä vaiheessa codissa on lonkalta ammuttu 300m asti päähän? Ennemmin bf2 oli semmosta.
Metsää meni. Black Opsissa esim. jokainen smg osuu rapid firella lonkalta vaikka kuinka helvetin kauas. On testattu ja kokeiltu.
Ja BF2:ssa ei todellakaan ollut tuollaista.
08.02.2011 16:44
#30
08.02.2011 16:46
#31
Mitenhän rautapuolen laita? Jos pelin haluasi pyörimään edes jotenkuten tyydyttävästi, tämä kokoonpano ei varmaankaan riitä mihinkään?
NVIDIA GeForce 8800GTS 320MB
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
2GB 800MHz RAM
Asus P5B
Koko kone pitäisi kai uusia? Sen verran houkuttavalta peli kuulostaa että kiinnostaisi kyllä ostaa uusi kone pelkästään BF3:sen takia, mutta rahoituspuoli onkin sitten ihan eri juttu. :D
Edit: Joo GB eikä MB RAMissa :D
08.02.2011 16:51
#32
Sulle ei voi ku nauraa srsly. Sanoin että iron sight on sitä varten että sillä osuisi tarkasti, tarkemmin kuin lonkalta. Missä vaiheessa codissa on lonkalta ammuttu 300m asti päähän? Ennemmin bf2 oli semmosta.
Metsää meni. Black Opsissa esim. jokainen smg osuu rapid firella lonkalta vaikka kuinka helvetin kauas. On testattu ja kokeiltu.
Ja BF2:ssa ei todellakaan ollut tuollaista.
Sori unohdin mainita, että siis puhun cod nepasta. +Promod.
E: Uudet codit nyt on ihan suolesta.
08.02.2011 16:56
#33
Bf2 on hyvä esimerkki tälle pelille kaikkine commander ja squad systeemeineen, mutta Bf2:sen jotkin aseet ovat aivan naurettavan epätarkkoja pystystä ammuttaessa esim kk:t, joista lähtee luoti iron sightista katsottaessa suoraan piipusta yhdeksänkymmenen asteen kulmassa johonkin aivan kuuseen (kuvainnollisesti tietenkin).
08.02.2011 17:02
#34
Kuulostaa aivan loistavalta!
Mitenhän rautapuolen laita? Jos pelin haluasi pyörimään edes jotenkuten tyydyttävästi, tämä kokoonpano ei varmaankaan riitä mihinkään?
NVIDIA GeForce 8800GTS 320MB
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
2MB 800MHz RAM
Asus P5B
Koko kone pitäisi kai uusia? Sen verran houkuttavalta peli kuulostaa että kiinnostaisi kyllä ostaa uusi kone pelkästään BF3:sen takia, mutta rahoituspuoli onkin sitten ihan eri juttu. :D
Team: |CPPP|
08.02.2011 17:17
#35
NVIDIA GeForce 8800GTS 320MB
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
2MB 800MHz RAM
Asus P5B
Siis kun DX9 tuki loppui, toi näyttis on aivan liian tehoton, vain jotkin parhaat tulevat pyörittämään hyvin, koska DX10:n optimoinnit on päin persettä, mikä laskee suorituskykyä about puoleen...
Asiaan: Oli kyllä kivan tarkka analyysi kannen jampasta... :D Toivottavasti kaikki lattiat, jne. tuhoutuu myös ja etenkin kiitoradat (voi pistää "sileäksi" vastustajan lentokentän)! :P
08.02.2011 17:22
#36
08.02.2011 17:26
#37
08.02.2011 17:30
#38
Johtuu varmaan siitä, että bäfästä koitetaan tehdä realistista, mutta mielestäni pilaa vaan gameplayn.
08.02.2011 17:39
#39
Codista sais tuoda vaan juoksu ja hyppytyylin bäfään. Codissa se jätkä juoksee ja hyppää smoothisti, mutta esim. bfbc2 se löntystelee ja kun koitat sprintata karkuun ni eihän siinä mihinkään pääse. Myös hyppääminen bfbc2:sessa niiden monien aitojen yli on yhtä tuskaa. Ammuksia ei jaksa tuhlata ja knife animaatio liian hidas.
Johtuu varmaan siitä, että bäfästä koitetaan tehdä realistista, mutta mielestäni pilaa vaan gameplayn.
juuri näin. auto morat vittuun, bash ja veitsi takasin.
08.02.2011 17:47
#40
Juuri näin että Pc on tärkein alusta josta käänetään konsoleille, silloin pelistä saadaan hyvä koska PC pelaajat vaativat enenmän.
Vaikka itse pelaan 99.9% pelistäni konsolilla, niin nyt ei voi muuta kun kiittää heitä.
KIITOS
<<1234>>