Virallinen Call of Duty: Modern warfare 2 Twitter App on avattu yleisölle. Nyt sinulla on tilaisuus esittää toiveita ja kehityksen tarpeessa olevien ominaisuuksien parannuksia suoraan Infinity Ward:lle.
Infinity Ward:n yhteisön edustaja Rob Bowling on avannut ko. palvelun, jota on mahdollista seurata hänen blogissaan. Rob olikin yllättynyt keskustelun suosiosta, sillä siitä tuli nopeasti äärimmäisen suosittu aihe. Vielä kun mietitään, että pelin tuloon on vielä useita kuukausia.
Olisiko nyt aika, jolloin pelaajien ääni saataisiin kuulumaan? Te kaikki, jolla on hyviä mielipiteitä ja parannusehdotuksia, menkää paljastamaan ideanne alla olevaan osoitteeseen.
Twitter.callofduty
Infinity Ward:n yhteisön edustaja Rob Bowling on avannut ko. palvelun, jota on mahdollista seurata hänen blogissaan. Rob olikin yllättynyt keskustelun suosiosta, sillä siitä tuli nopeasti äärimmäisen suosittu aihe. Vielä kun mietitään, että pelin tuloon on vielä useita kuukausia.
Olisiko nyt aika, jolloin pelaajien ääni saataisiin kuulumaan? Te kaikki, jolla on hyviä mielipiteitä ja parannusehdotuksia, menkää paljastamaan ideanne alla olevaan osoitteeseen.
Twitter.callofduty
MAINOS
MAINOS
<<12>>
22.02.2009 12:53
#21
Varmaan eniten peliin sais kehittää ihan kunnolla "competive"-pelaattavuutta ja jättää nämä publaihmeet pois ettei sitte menis taas sitä vuotta että pelistä saadaan "pelattava"
Jep.. Mutta tiesikkö että nää jätkät tekee näitä pelejä vaan rahan kiille silmissä eli ulos tulee satavarmana peli mikä on sunnattu publalle koska sieltä se raha tulee.
Team: =FS=
22.02.2009 18:55
#22
22.02.2009 19:40
#23
Tuskin ne noita kaikkia pystyy lukemaan. Sitäpaitsi 2/3 noista on melko toteuttamiskelvottomia tai muuten vaan typeriä.
Noista siis valitaan ne millä on eniten "plussapisteitä" ja ehkä hitusen silmäilee niitä sitten siinä aamukahvia juodessaan
Team: eGo.
23.02.2009 17:58
#24
23.02.2009 18:53
#25
Itse en CoD4:ssa koskaan innostunut matsipelaamisesta, kun ei peli muutenkaan huokuttanut, mutta se vähä mitä sitä tuli kokeiltua (ilman perkejä jne.) niin perustavimman laatuisin ongelma olivat erityisesti aseet. Vanhan litanian ohittaen sanottakoon, että tasapainoiset aseet saadaan aikaan vaikka niissä olisikin suuriakin eroja, ei Smg voi olla kantama/teho-suhteeltaan saman tasoinen kuin rynnäkkökivääri jne. Ei vCoD:ssa Thompson tai PPsH ollut yhtä hyvä pitkälle matkalle kuin MP44 (STG44) tai BAR, mutta silti aseet olivat pitkälti tasapainossa, vaikka MP44 ja BAR varmasti olivatkin käytetyimmät aseet, mutta kyllä sitä Thompsonilla tai PPsH:lla pärjäsi aivan yhtälailla.
Ja tosiaan tuossa kun aiemmin listasi noita muutoksia, niin ne koskivat PC-versiota ja lähinnä moninpeliä, joten eiköhän pistetä muutama mielipide yksinpelinkin puolelta eli itse en koskaan ole kauheasti innostunut CoD:n yksinpeleistä. Suurin syy tähän on ollut se putkijuoksu-malli, jossa kaikki piti tehä jotakuinkin siten kuten tekijät olivat suunnitellut, jos jotain piti snipulla ampua niin sehän piti tehdä juuri sieltä missä olit eikä mistään muualta tai muulla aseella. Vaikka ensimmäiset CoD:t olivat varsin tunnelmallisesti tehtyjä ja ns. "tyylikkäästi" scriptattuja ovat ne aina olleet hieman pintapuolisia ja WaW nyt veti touhun aivan plörinäksi. Eli siis yksinpelin puolella olisi mielenkiintoista nähdä:
- Enemmän vaihtoehtoja tehtävien toteutukseen eli esim. käsky "Tapa viholliset kerrostalosta A snipulla talosta B" muuttuisi muotoon "Tapa viholliset kerrostalosta A" (vaikka armeijassahan tehdään kuten käsketään, mutta kuitenkin).
- Scripatut teräsmiehet pois eli toisinaan tulee vastaan näitä tapauksia, kun jollekkin hahmolle on scriptattu jokin tehtävä, niin sehän ei kuole ennen kuin se on sen tehnyt. Näitä ei tarvita ja saadaan silläkin vähän vaihtelua, kun onkin esim. yksi tankki enemmän käytössä.
- Vaikka CoD:ssa on sinällään ollut aina tunnelmaa, on se jäänyt jotenkin pintapuoliseksi eli hahmoihin saisi tulla lisää syvyyttä (Tekoäly kommentoisi tilanteita tai käskyjä). Tähän voisi esimerkiksi vaikuttaa tekoälyhahmojen "luonteen" variaation lisäksi myös pelaajan mahdollisuudella valita alussa oma hahmonsa, joilta löytyisi erilainen luonne. Vielä hienompaa olisi, jos pelaajalla olisi mahdollisuus täyttää jonkinlainen psykologinen testi (vrt. esim. Jagged Alliance 2), jonka pohjalta pelaajan hahmo saa "luonteensa", johon myös tekoäly reagoi erilailla.
- Hahmonluonti kokonaisuudessaan (Pituus, paino, yleinen rakenne/olemus jne.) luonteen lisäksi, vaikka CoD ei mikään roolipeli olekkaan, mutta tämä olisi vapaaehtoista. (Naissotilaiden lisääminen olisi tällöin ensiarvoisen tärkeätä... sillä elämmehän tasa-arvon aikaa ja kyllähän naissotilaita oli jo WW2:ssa :D ). Myös "erikoisosaamisen" valinta mahdollista eli voisi painottaa joitain taitoja.
- Experiencen tjsp. kerääntyminen eli hyvin hoidetuilla tehtävillä voisi saada ylennyksiä ja sitä kautta ehkä jopa muita tekoälyn ohjastamia sotilaita komentoonsa (eipähän tarvitse itse tehdä kaikkea :D ). Tähän exp. saamiseen vaikuttaisivat tietenkin kuinka hyvin tehtävät suoritetaan ja jos on komennettavia niin mitkä ovat menetykset jne. Helpoimmilla tasoilla se olisi nopeampaa, mutta vaikeustason kasvaessa ylennyksiä ei tulisi niin helposti, vaikkakin normaali-tason jälkeen ylennyksen saamisen vaatimukset voisivat pysyä samana, kun itse peli vaikeutuisi muuten.
- Pidemmät kampanjat, nykyiset kestävät aivan liian vähän aikaa. Koko pelin kesto kun nousisi sinne 15 tuntiin eli 3 "maalla" pelatessa n. 5h per osapuoli. Nykyään se kokopeli taitaa kestaa sen 5h kaikilla pelatessa.
Olikohan vielä jotain... noh, olipahan tuossa ainakin muuta, vaikka ne ovatkin pitkälti vain ajatusleikkia. Toisaalta, onhan sitä nähty tyhmempiäkin ideoita toteutettavan...
Team: eGo.
23.02.2009 22:23
#26
23.02.2009 23:50
#27
Niin no on musta esim Cod4:sessa toimiva runko vaikka kaikkea kivaa publalla onkin..tosin en tosta wawista tiedä kun ei tullut sitä homattua...
No jos kerran runko on ko. pelissä toimiva niin minkä takia sitä on jouduttu rajusti muokkaamaan, kun edellisissä osissa ei ole ollut tätä tarvetta?
Rungoksi nyt luokiteltakoon ne ominaisuudet joita käytetään pääasiassa pelaamiseen tai niitä ei saa/niiden pois päältä ottaminen hankaloita pelaamista huomattavasti (Aseet, Hahmo itsessään likkuvuuksineen, kentät sekä niiden esineet jne.) Itse näen juuri näissä enemmän ongelmia CoD4:ssa, kuin aiemmissa CoD-peleissä (PC) ja CoD:WaW nyt onkin sitten luku sinänsä.
Lähdetään siitä, että liikkumisen puolesta CoD4 nyt on ihan hyvällä tolalla, mutta kyllä siitäkin hieman löytyisi korjaamisen varaa. Ensimmäisenä on tuo kiipeäminen, joka toimii Auringon ja kuun välisen sijainnin mukaan. Toisinaan se tahtoo kiivetä sen 30cm kaiteen päälle/yli tai autonkonepellille, mutta toisinaan sitä voidaan hypätä semmosen 90-100cm sermin päälle... Minkä takia se yleensä edes kiipeä alle 60-70cm esineiden päälle/yli. Eikä se sprintin toggle-toiminon muuttaminen myös perinteisempään "paina kun käytät"-malliin olisi pahasta, vaikka toimiihan se nykyiselläänkin, toisin kuin WaW:n sprintti.
Toinen oleellinen ongelma rungossa ovat, kuten aiemmin mainitsin, ne aseet eli niiden rekyyli, tehokkuus, tehosuhteet, osumienpisteytys, poraaminen (läpäisy kyvyn suuruus) ja gunsway. Näistä kaikki asiat olisivat korjattavissa pitkälti muuttamalla numeroarvon vaihtamisella yhdestä ainoasta conffifilusta/ase (kaikkien muiden tiedän sieltä löytyvän paitsi rekyyliin vaikuttavat arvot, mutta kaippa nekin siellä ovat). En ole katsonut viimeisimmän promod:n version käsittämää muutoslistaa, mutta muistin mukaan jopa siinä tehtiin joitain muutoksia aseisiin sen lisäksi, että gunsway otettiin pois bugittamasta.
Mutta kun on katsellut Promod:n sisältämää muutoslistaa niin ei voi kuin ihmetellä, miten peli jossa "on hyvä runko" voi tarvita niin paljon muutoksia. Kuitenkaan edellisiin osiin ei virallinen(?) matsimod ole tuonut vissiin lainkaan varsinaisia muutoksia, ainoastaan muutamia rajoituksia/helpotuksia kuten 1 snipu/joukkue ja Ready-up mode. Kuitenkin nykyään tarvitaan pitkä liuta muutoksia, että pelistä saadaan edes pelattava, joten kyllä siinä täytyy olla perustavanlaatuisesti jotain vikaa itse rungossakin. Vai missä sinä näet syyn siihen, että esim. Promod sisältää niin paljon muutoksia CoD4:ssa, kun PAM-mode sisältää esim. vCoD:ssa?
Btw. ja WaW nyt on lähinnä WW2-grafiikkapaketti + liuta bugeja ja helpotuksia CoD4:n nähden.
<<12>>