Tervetuloa lukemaan ohjenuortta BF3-klaanin perustamiseen! Tämä artikkeli sisältää hyvin paljon perusasiaa niille, joilta puuttuu klaanikokemus Battlefieldistä kokonaan.
Onnistuminen FPS-peleissä riippuu pitkälti ihan omasta itsestään. Artikkelissa käydäänkin lävitse hieman vaatimuksia ihmisenä ja pelaajana kehittymiselle. Omia kysymyksiään voi esittää kommenteissa.
[TROLOL]VAROITUS![/TROLOL]
Tämä artikkeli sisältää sopimatonta kielenkäyttöä ja oikeita mielipiteitä, jotka voivat aiheuttaa närkästystä väärämielisten ja idioottien keskuudessa.
[TROLOL]VAROITUS![/TROLOL]
Tämän eepoksen luoja, minä - Wallberg, on Gaming.fi:n bloggaaja ja kokenut BF-pelaaja, Team Finlandin kapteeni ja team Egoston avainhahmoja.
Aloitetaan perusteista. Battlefield 3 -joukkue koostuu esimerkiksi:
ja ilmakentissä:
tai:
Klaanin kokoaminen
Suositeltava klaanin koko 8v8-muodossa on 10-12 pelaajaa, 5v5 / 4v4 -muodoissa 6-8 pelaajaa. Yritä ensin löytää itsellesi kolme kaveria, jolla voitte alkaa rakentaa joukkuetta. Tärkein tekijä klaanin selviytymiseen on pelaamisen jälkeen hauskanpito. Toiseksi tulee klaanin kapteenin kyky ylläpitää joukkuetta. Kolmen kaverin kanssa johtajan valitseminen on yleensä vaikeaa ja sitä ei suositella. Neljä ihmistä pystyy päättämään keskenään tärkeistä asioista.
Mistäs sitten löydät nämä kaverit? Sankareita voi etsiä Gaming.fi:n pelaajamarketista, CB:n / ESL:n foorumeilta, Battlelogista - tai itse pelistä. Kannattaa aina kertoa tiimisi tavoitteet ja varmistaa, että Klaanilla ja sen Pelaajilla on sama suunta ja tavoitehorisontti. 8-10 pelaajan pyörittäminen täydellä teholla vaatii luonnostaan johtajaa. Nyt ei tarkoiteta inttijohtajaa tai toimitusjohtajaa, vaan jotakuta, joka tekee päätökset, kun joukkue on keskenään eri mieltä asioista. Miten te johdatte omaa räpiskäänne on tietenkin oma asianne, enkä jaa täällä mitään pedagogisia oppitunteja. Ideana on antaa yleiskuvaa miten menestyvä BF-klaani toimii.
Klaanilla luonnollisesti täytyy olla myös joku yhteinen kommunikaatiokanava. Itse olen henkilökohtaisesti todennut kotisivut/foorumit kaikista turhimmaksi muodoksi. Foorumeille ei kuitenkaan kukaan jaksa laittaa mitään, ne ammottavat yhtä tyhjinä kuin kotisivujen kävijämäärät. Ainakin 99 % tapauksissa.
mIRC / X-Fire / ICQ (vain jos olet saksalainen, ei ihmisille!) toiminevat parhaiten. Omia IRC-kanavia voi luoda helposti, sinne saa kivasti oman hallintorakenteenkin - jos niin tahtoo - ja kaikki voivat psätätä ja spämmätä. Yhteydenpito on (ainakin lähes) välitöntä. Oma kotipesä kannattaa pitää puhtaana, älkää antako turhien peelojen roikkua omalla kanavallane - sitä varten on kollaasiokanavat kuten #Gaming.fi.
Kivikkoinen alku
Itse en ole pitänyt suomalaisia tiimejä juuri minään, mutta sitä ei kannata sanoa ääneen. Ihmiset närkästyvät. Hyvä tapa aloittaa matsien harjoittelu on todellakin löytää joku omaa tasoa peilaava joukkue, jolle mieluiten häviätte. Jatkuvasti. Ajatelkaa mitä he tekivät oikein, älkääkä alentuko pohtimaan mitä itse teitte väärin. Mitä ratkaisuja he tekivät? Kävelivätkö he vain teidän ylitsenne, jos teillä oli muka kaikki oikeat paikat? Tuskinpa. Vastustajanne todennäköisesti voittavat aina siksi, että teitte itse huonoja ratkaisuja ja he vähemmän.
Pään takominen seinään on se tapa, jolla jokainen on pelaamisen aloittanut. Jos tekemäsi joukkue on enimmäkseen kännissä pelaavia +40-vuotiaita, tulette saamaan turpaan aika usein. Get used to it. Battlefield 3 on hyvin armoton peli - yksi virhe voi maksaa koko pelin, eikä korjausliikkeitä ole montaa. Siksi rökeletappioksi kuvailtu 150-0 voi tuntua voittajan mielestä äärimmäisen tiukkana ja tappion kärsineen silmissä äärimmäisen nöyryyttävänä. Ei voi/saa lannistua.
Eniten Battlefield-tiimeistä arvostetaan (menestyneiden jälkeen) niitä jotka ovat täsmällisiä, hyvätapaisia ja vähäpuheisia. Varsinkin matsien aikana. Piirit ovat pienet - ylenpalttinen vinkuminen voi aiheuttaa sen, ettei kukaan halua vapaaehtoisesti pelata teitä vastaan. Kun olette saavuttaneet pisteen, ettei kukaan enää halua harjoitella teitä vastaan, on aika mennä turnauksiin/laddereihin, joissa vastustajilla ei enää pahemmin ole vaihtoehtoja. Vaikka klaanisi olisi perseestä pelillisesti - pelejä löytyy. Jos klaanisi on perseestä myös henkisesti niin kannattaa osallistua turnauksiin.
Taktinen suoriutuminen ja sen merkitys
Muistakaa hyvä herrasväki, BF on ennenkaikea klaanipeli jossa yksittäissuoritus on vain kahdeksasosa kokonaisuudesta. Se ei kuitenkaan hyväksy sitä, että te kaikki kahdeksan voitte olla niin paskoja, että häviätte ns. helpot tilanteet. Jos joku tähän kykenee, niin se on omaa huonoutta ja heikkoa sijoittumistaitoa. BF on paikkapeli - varsinkin Seine. Vääriin paikkoihin ajautuminen on suurin syy, miksi yksi mies tappaa neljä miestä yhdelle lipulle. Siihen ei tarvita minkäänlaista makroa, koodia tai bottia. Miettikää, tai jos ette siihen kykene niin pyytäkää kaverianne miettimään missä ja milloin on paras aika haastaa vihollinen. Missä haluat käydä 1v1, missä haluat puolustaa ja minne haluat vihollisen menevän.
Otetaan esimerkki.
Bazaarin B-lippu on saatu haltuun, koska suoritit ylivoimaisen yksilösuorituksen ja frägäsit kaikki vihun assut ihan omin kätösin, käppäsit lipun. Nyt uberbattlefieldsankari-aivosi raksuttavat: haluan jatkaa hyökkäystä lipulle C, jostain käsittämättömästä syystä. Koska äskön tapoin 4 miestä B:ltä, niin kaikista oletettavinta on että nämä yksilöt syntyvät C-lipulle ja haluvat päästä takaisin B:lle.
Jos kaikki kuolivat samaan aikaan, on todettava että he syntyvät samaan aikaan. Koska spawnipisteitä C:lle on 4 yleistä ja 1800 randomia, on oletettavaa että vihollinen tulee "banaanista". Menet siis betonimöhkäleen taakse katsomaan josko he 10 sekunnin päästä tulevat sieltä. Jos eivät tule - he kiertävät tai ovat idiootteja.
Muistakaa, että idiotismi on taktiikka ja sitä hyödynnetään häikäilemättömästi!
Battlefield ei ole CS eikä CoD. 5v5 Defuse/Plant voitte unohtaa heti. S&D:ssä voitte tehdä kuusikin kertaa dramaattisia virheitä ja yhä päästä tasoihin. Te voitte olla poissa koneelta yhtä monta kertaa yhden puolen aikana ja siltä pystytte yhä voittamaan koko pelin. Battlefieldissä yksi virhe - yksi väärä missclick / sijoitus - ja maksatte siitä heti. Voitte hävitä koko pelin yhteen virheeseen. Onneksenne, sama on myös toistepäin. Yksi ainoa hyvä onnenkantamoinen ja voitte kääntää koko pelin ylösalaisin. Oikeilla ratkaisuilla, todella kylmillä hermoilla ja fiksulla päättelyllä voitte kääntää 140-30 tilanteen 0-14 voitoksi.
Oikotie huipulle?
Miten teette joukkueestanne huipputiimin? No ette ainakaan kuukaudessa. Mitä nopeammin saatte karsittua virheiden määrän minimiin staattisesta pelistä ja mitä nopeammin pääsette dynaamiseen peliin, jossa roolit vaihtuvat aina sen mukaan mitä oikeasti tarvitaan - ja missä, osaatte hyökätä oikeaan aikaan oikealla painolla, puolustaa niitä lippuja mitä kannattaa puolustaa... Olette jo korkealla.
Kootut vinkit ja ohjeet
Yleisimpiä kenttiä:
Seine Crossing - jalkaväki/panssarikenttä, jossa tärkeimpinä lippuina voidaan pitää D- / C-lippuja. Venäläisvoittoinen kenttä.
Grand Bazaar - jalkaväkikenttä, jossa B-lipulla on suurin merkitys. Kenties tasapainoisin kenttä.
Operation Métro - armoton jalkaväkikenttä, jossa kaikki painopiste on B-lipulla. Jenkkejä vahvasti suosiva.
Teheran Highway - Pääasiassa jalkaväkikenttä, jossa APC:lla ja vaunulla ei ole niin suurta merkitystä kuin esimerkiksi Seine Crossingissa. Suhteellisen tasapainoinen kenttä. Tärkein lippu lienee A.
Caspian Border - ilmakenttä, ilmaherruus kaiken A&O - jalkaväellä kuitenkin merkitystä.
Operation Firestorm - ilmakenttä, jalkaväellä minimaalinen merkitys.
Kharq Island - ilmakenttä, jalkaväellä minimaalinen merkitys.
Näitä kenttiä pelataan eniten. Lisäksi voidaan laskea B2K-kartat, jotka ovatkin sitten jo huomattavasti haastavampia.
Yleisesti ottaen aluksi kannattaa sopia staattiset roolitukset - kuka tekee mitäkin. Näitä rooleja harjoitellaan, kunnes ne toimivat. Tavoiteltavana lopputuloksena on kuitenkin täysin dynaaminen kahdeksan pelaajan fuusio, joka pystyy sopimaan keskenään lennosta pidettävät paikat ja tärkeimmät tehtävät. Luonnollisesti tätä varten joutuu jonkin verran harjoittelemaan.
Joukkueelle tärkeitä sivustoja:
BFstuff (Uusi UP-North)
ESL (battlefield-osio)
Clanbase
ja IRC-kanavia @ Quakenet:
Työkaluja:
Ilman näitä kahta ei gläänisi pärjää mutta muuta et tarvitse. Onnea matkaan.
Onnistuminen FPS-peleissä riippuu pitkälti ihan omasta itsestään. Artikkelissa käydäänkin lävitse hieman vaatimuksia ihmisenä ja pelaajana kehittymiselle. Omia kysymyksiään voi esittää kommenteissa.
[TROLOL]VAROITUS![/TROLOL]
Tämä artikkeli sisältää sopimatonta kielenkäyttöä ja oikeita mielipiteitä, jotka voivat aiheuttaa närkästystä väärämielisten ja idioottien keskuudessa.
[TROLOL]VAROITUS![/TROLOL]
Tämän eepoksen luoja, minä - Wallberg, on Gaming.fi:n bloggaaja ja kokenut BF-pelaaja, Team Finlandin kapteeni ja team Egoston avainhahmoja.
Aloitetaan perusteista. Battlefield 3 -joukkue koostuu esimerkiksi:
- 4 jalkaväenpelaajasta (assusta)
- 3 Vaunupelaajasta
- Tankki / APC
ja ilmakentissä:
- 4 jalkaväkeä / tankkia
- 2 kopteriin
- 2 jetteihin
tai:
- 5 jalkaväkeä / tankkia
- 2 kopteriin
- 1 jettiin
Klaanin kokoaminen
Suositeltava klaanin koko 8v8-muodossa on 10-12 pelaajaa, 5v5 / 4v4 -muodoissa 6-8 pelaajaa. Yritä ensin löytää itsellesi kolme kaveria, jolla voitte alkaa rakentaa joukkuetta. Tärkein tekijä klaanin selviytymiseen on pelaamisen jälkeen hauskanpito. Toiseksi tulee klaanin kapteenin kyky ylläpitää joukkuetta. Kolmen kaverin kanssa johtajan valitseminen on yleensä vaikeaa ja sitä ei suositella. Neljä ihmistä pystyy päättämään keskenään tärkeistä asioista.
Mistäs sitten löydät nämä kaverit? Sankareita voi etsiä Gaming.fi:n pelaajamarketista, CB:n / ESL:n foorumeilta, Battlelogista - tai itse pelistä. Kannattaa aina kertoa tiimisi tavoitteet ja varmistaa, että Klaanilla ja sen Pelaajilla on sama suunta ja tavoitehorisontti. 8-10 pelaajan pyörittäminen täydellä teholla vaatii luonnostaan johtajaa. Nyt ei tarkoiteta inttijohtajaa tai toimitusjohtajaa, vaan jotakuta, joka tekee päätökset, kun joukkue on keskenään eri mieltä asioista. Miten te johdatte omaa räpiskäänne on tietenkin oma asianne, enkä jaa täällä mitään pedagogisia oppitunteja. Ideana on antaa yleiskuvaa miten menestyvä BF-klaani toimii.
Klaanilla luonnollisesti täytyy olla myös joku yhteinen kommunikaatiokanava. Itse olen henkilökohtaisesti todennut kotisivut/foorumit kaikista turhimmaksi muodoksi. Foorumeille ei kuitenkaan kukaan jaksa laittaa mitään, ne ammottavat yhtä tyhjinä kuin kotisivujen kävijämäärät. Ainakin 99 % tapauksissa.
mIRC / X-Fire / ICQ (vain jos olet saksalainen, ei ihmisille!) toiminevat parhaiten. Omia IRC-kanavia voi luoda helposti, sinne saa kivasti oman hallintorakenteenkin - jos niin tahtoo - ja kaikki voivat psätätä ja spämmätä. Yhteydenpito on (ainakin lähes) välitöntä. Oma kotipesä kannattaa pitää puhtaana, älkää antako turhien peelojen roikkua omalla kanavallane - sitä varten on kollaasiokanavat kuten #Gaming.fi.
Kivikkoinen alku
Itse en ole pitänyt suomalaisia tiimejä juuri minään, mutta sitä ei kannata sanoa ääneen. Ihmiset närkästyvät. Hyvä tapa aloittaa matsien harjoittelu on todellakin löytää joku omaa tasoa peilaava joukkue, jolle mieluiten häviätte. Jatkuvasti. Ajatelkaa mitä he tekivät oikein, älkääkä alentuko pohtimaan mitä itse teitte väärin. Mitä ratkaisuja he tekivät? Kävelivätkö he vain teidän ylitsenne, jos teillä oli muka kaikki oikeat paikat? Tuskinpa. Vastustajanne todennäköisesti voittavat aina siksi, että teitte itse huonoja ratkaisuja ja he vähemmän.
Pään takominen seinään on se tapa, jolla jokainen on pelaamisen aloittanut. Jos tekemäsi joukkue on enimmäkseen kännissä pelaavia +40-vuotiaita, tulette saamaan turpaan aika usein. Get used to it. Battlefield 3 on hyvin armoton peli - yksi virhe voi maksaa koko pelin, eikä korjausliikkeitä ole montaa. Siksi rökeletappioksi kuvailtu 150-0 voi tuntua voittajan mielestä äärimmäisen tiukkana ja tappion kärsineen silmissä äärimmäisen nöyryyttävänä. Ei voi/saa lannistua.
Eniten Battlefield-tiimeistä arvostetaan (menestyneiden jälkeen) niitä jotka ovat täsmällisiä, hyvätapaisia ja vähäpuheisia. Varsinkin matsien aikana. Piirit ovat pienet - ylenpalttinen vinkuminen voi aiheuttaa sen, ettei kukaan halua vapaaehtoisesti pelata teitä vastaan. Kun olette saavuttaneet pisteen, ettei kukaan enää halua harjoitella teitä vastaan, on aika mennä turnauksiin/laddereihin, joissa vastustajilla ei enää pahemmin ole vaihtoehtoja. Vaikka klaanisi olisi perseestä pelillisesti - pelejä löytyy. Jos klaanisi on perseestä myös henkisesti niin kannattaa osallistua turnauksiin.
Taktinen suoriutuminen ja sen merkitys
Muistakaa hyvä herrasväki, BF on ennenkaikea klaanipeli jossa yksittäissuoritus on vain kahdeksasosa kokonaisuudesta. Se ei kuitenkaan hyväksy sitä, että te kaikki kahdeksan voitte olla niin paskoja, että häviätte ns. helpot tilanteet. Jos joku tähän kykenee, niin se on omaa huonoutta ja heikkoa sijoittumistaitoa. BF on paikkapeli - varsinkin Seine. Vääriin paikkoihin ajautuminen on suurin syy, miksi yksi mies tappaa neljä miestä yhdelle lipulle. Siihen ei tarvita minkäänlaista makroa, koodia tai bottia. Miettikää, tai jos ette siihen kykene niin pyytäkää kaverianne miettimään missä ja milloin on paras aika haastaa vihollinen. Missä haluat käydä 1v1, missä haluat puolustaa ja minne haluat vihollisen menevän.
Otetaan esimerkki.
Bazaarin B-lippu on saatu haltuun, koska suoritit ylivoimaisen yksilösuorituksen ja frägäsit kaikki vihun assut ihan omin kätösin, käppäsit lipun. Nyt uberbattlefieldsankari-aivosi raksuttavat: haluan jatkaa hyökkäystä lipulle C, jostain käsittämättömästä syystä. Koska äskön tapoin 4 miestä B:ltä, niin kaikista oletettavinta on että nämä yksilöt syntyvät C-lipulle ja haluvat päästä takaisin B:lle.
Jos kaikki kuolivat samaan aikaan, on todettava että he syntyvät samaan aikaan. Koska spawnipisteitä C:lle on 4 yleistä ja 1800 randomia, on oletettavaa että vihollinen tulee "banaanista". Menet siis betonimöhkäleen taakse katsomaan josko he 10 sekunnin päästä tulevat sieltä. Jos eivät tule - he kiertävät tai ovat idiootteja.
Muistakaa, että idiotismi on taktiikka ja sitä hyödynnetään häikäilemättömästi!
Battlefield ei ole CS eikä CoD. 5v5 Defuse/Plant voitte unohtaa heti. S&D:ssä voitte tehdä kuusikin kertaa dramaattisia virheitä ja yhä päästä tasoihin. Te voitte olla poissa koneelta yhtä monta kertaa yhden puolen aikana ja siltä pystytte yhä voittamaan koko pelin. Battlefieldissä yksi virhe - yksi väärä missclick / sijoitus - ja maksatte siitä heti. Voitte hävitä koko pelin yhteen virheeseen. Onneksenne, sama on myös toistepäin. Yksi ainoa hyvä onnenkantamoinen ja voitte kääntää koko pelin ylösalaisin. Oikeilla ratkaisuilla, todella kylmillä hermoilla ja fiksulla päättelyllä voitte kääntää 140-30 tilanteen 0-14 voitoksi.
Oikotie huipulle?
Miten teette joukkueestanne huipputiimin? No ette ainakaan kuukaudessa. Mitä nopeammin saatte karsittua virheiden määrän minimiin staattisesta pelistä ja mitä nopeammin pääsette dynaamiseen peliin, jossa roolit vaihtuvat aina sen mukaan mitä oikeasti tarvitaan - ja missä, osaatte hyökätä oikeaan aikaan oikealla painolla, puolustaa niitä lippuja mitä kannattaa puolustaa... Olette jo korkealla.
Kootut vinkit ja ohjeet
Yleisimpiä kenttiä:
Seine Crossing - jalkaväki/panssarikenttä, jossa tärkeimpinä lippuina voidaan pitää D- / C-lippuja. Venäläisvoittoinen kenttä.
Grand Bazaar - jalkaväkikenttä, jossa B-lipulla on suurin merkitys. Kenties tasapainoisin kenttä.
Operation Métro - armoton jalkaväkikenttä, jossa kaikki painopiste on B-lipulla. Jenkkejä vahvasti suosiva.
Teheran Highway - Pääasiassa jalkaväkikenttä, jossa APC:lla ja vaunulla ei ole niin suurta merkitystä kuin esimerkiksi Seine Crossingissa. Suhteellisen tasapainoinen kenttä. Tärkein lippu lienee A.
Caspian Border - ilmakenttä, ilmaherruus kaiken A&O - jalkaväellä kuitenkin merkitystä.
Operation Firestorm - ilmakenttä, jalkaväellä minimaalinen merkitys.
Kharq Island - ilmakenttä, jalkaväellä minimaalinen merkitys.
Näitä kenttiä pelataan eniten. Lisäksi voidaan laskea B2K-kartat, jotka ovatkin sitten jo huomattavasti haastavampia.
Yleisesti ottaen aluksi kannattaa sopia staattiset roolitukset - kuka tekee mitäkin. Näitä rooleja harjoitellaan, kunnes ne toimivat. Tavoiteltavana lopputuloksena on kuitenkin täysin dynaaminen kahdeksan pelaajan fuusio, joka pystyy sopimaan keskenään lennosta pidettävät paikat ja tärkeimmät tehtävät. Luonnollisesti tätä varten joutuu jonkin verran harjoittelemaan.
Joukkueelle tärkeitä sivustoja:
BFstuff (Uusi UP-North)
ESL (battlefield-osio)
Clanbase
ja IRC-kanavia @ Quakenet:
- #Battlefield.fi
- #Gaming.fi
- #BF3
- #Clanbase.bf3
- #esl.bf3
- #bf3.wars
Työkaluja:
- IRC, (mIRC, irssi, tms)
- keskustelutyökalu (TS3, Ventrilo, Mumble)
Ilman näitä kahta ei gläänisi pärjää mutta muuta et tarvitse. Onnea matkaan.
MAINOS
MAINOS
<<12>>
08.02.2012 23:39
#21
ECM jammer estää javelukon / stingerilukon saamisen. Kopterissä käytössä on kaksi ECM-jammeria, joka tekee siitä käytännössä lukkiutumattoman.
Meinaatko että esim. tankista tai kopterista ei pysty maalaamaan tupla ecm jammeriä käyttävää kopua ja sitten 1 mies ampuu 1 kerran javelinilla niin kopu on alhaalla.Tosin nuo matsithan on kyllä 8vs8 tai 5vs5 niin voi tosiaan ollakkin niin että s
iellä noita ilma-aluksia niin vaan pudoteta :)
Kyllä ei tuolla public servuilla ole sitä ihmettä ikinä näkyny että siellä ilmassa pysytään ihan miten haluaa. tai sitte on aina ollu nii paskoja lentäjiä yms. että pudonnut on. ja vertaan vielä tuota bf2 jettiä bf3 jettiin niin eihän se ole lähelellekkään niin ylivoimainen bf3:ssa kuin 2:ssa.Bf2 sai tehä melkein mitä halus ja siitähän niitä mukavia striikkejä tulikin.
09.02.2012 00:09
#22
@wllberg
ECM jammer estää javelukon / stingerilukon saamisen. Kopterissä käytössä on kaksi ECM-jammeria, joka tekee siitä käytännössä lukkiutumattoman.
Meinaatko että esim. tankista tai kopterista ei pysty maalaamaan tupla ecm jammeriä käyttävää kopua ja sitten 1 mies ampuu 1 kerran javelinilla niin kopu on alhaalla.Tosin nuo matsithan on kyllä 8vs8 tai 5vs5 niin voi tosiaan ollakkin niin että s
iellä noita ilma-aluksia niin vaan pudoteta :)
Kyllä ei tuolla public servuilla ole sitä ihmettä ikinä näkyny että siellä ilmassa pysytään ihan miten haluaa. tai sitte on aina ollu nii paskoja lentäjiä yms. että pudonnut on. ja vertaan vielä tuota bf2 jettiä bf3 jettiin niin eihän se ole lähelellekkään niin ylivoimainen bf3:ssa kuin 2:ssa.Bf2 sai tehä melkein mitä halus ja siitähän niitä mukavia striikkejä tulikin.
et ole varmaan nähnyt yhtään hyvää jettipilottia koko publaurasi aikana
09.02.2012 18:26
#23
Se ei vaan aina ole niin helppoa.
09.02.2012 18:31
#24
Ilmeisesti en ainakaan bf3:ssa.Bf2 näin montakin hyvää lentäjää...olin ite varmaan ihan ok kun pyydettiin silloiseen suomen parhaimpiin kuuluvaan klaaniin lentäjäx.Se on tietysti vaikeaa vertailla klaani pelejä ja public pelejä....onhan se pelaajien määrä niin paljon suurempi publalla ettei sinne ihan samat taktiikat toimi niin hyvin mutta toimii kuitenkin.Ite pelaan yleensä minä+3 kaveria ja hyvin sujuu.Ettekös te oikeat klaanilaiset ja suomen parhaat voisi tulla näyttämään joskus miten oikeasti pelataan tuonne publalle.Suomi servujakin kun löytyy.Sittenpähän kaikki voisi livenä ihailla niitä skillejä ja taitoja mitä esim 4 kaverin tiimistä löytyy.
Se ei vaan aina ole niin helppoa.
kyllähän me aika usein tullaankin mutta servu tyhjenee ihmeen nopeasti kun tussupoliisi666 alkaa paukuttaa pkp:n kanssa
09.02.2012 23:53
#25
10.02.2012 00:00
#26
Hieno homma joskus tavataan :) pelailen muillakin kun pelkästään suomen servuilla yleensä missä on alle 50 ping.
Suosittelen Artificial inteligencen servua, jos ei pelaajien matala taso ole ongelma
14.02.2012 21:11
#27
Hieno homma joskus tavataan :) pelailen muillakin kun pelkästään suomen servuilla yleensä missä on alle 50 ping.
Suosittelen Artificial inteligencen servua, jos ei pelaajien matala taso ole ongelma
Tulihan ne egoston porukatkin meiän servulle pelaa ja aika nopee lähti kupari roundii raiskattiin. Mutta jos todella oot egoston jäsen niin kuulemani on totta että siellä aika mulkkuja pelaajia..
08.04.2012 17:31
#28
<<12>>