SimCity on viime aikoina ollut uutisotsikoissa lähinnä huonosti alkaneen julkaisunsa vuoksi, sillä peli vaatii jatkuvan internet-yhteyden ja ruuhkatilanteet ovat aiheuttaneet ylikuormitusta ja ominaisuuksien karsimista. Koska yksinkin pelaaminen tapahtuu palvelimilla, on uskottu olevan hyvin epätodennäköistä pelin olevan murrettavissa niin, ettei pelaaminen vaatisi loppujen lopuksi yhdistämistä palvelimelle. AzzerUK esitti redditissä, kuinka hän väitti murtaneen tämän myytin.
Teorian mukaan peliin on päästy debug-tilassa, joka sallii toistaiseksi pelata yhteydettömässä tilassa. Tyypillisesti silloin pelillä on katkaisuajastin käynnissä eikä debug-tila ole välttämättä kovin käytännöllinen, sillä tallentaminen vaatii serveriin yhdistämistä. Tämä voisi kuitenkin olla todiste siitä, että peliin on kätketty yksinpelitila, joka ei vaatisi internet-yhteyttä.
Nimetön Maxis-työntekijä on myöskin kertonut, ettei SimCityn pelaaminen offlinessä olisi mahdoton ajatus. (lähde)
Teorian mukaan peliin on päästy debug-tilassa, joka sallii toistaiseksi pelata yhteydettömässä tilassa. Tyypillisesti silloin pelillä on katkaisuajastin käynnissä eikä debug-tila ole välttämättä kovin käytännöllinen, sillä tallentaminen vaatii serveriin yhdistämistä. Tämä voisi kuitenkin olla todiste siitä, että peliin on kätketty yksinpelitila, joka ei vaatisi internet-yhteyttä.
Nimetön Maxis-työntekijä on myöskin kertonut, ettei SimCityn pelaaminen offlinessä olisi mahdoton ajatus. (lähde)
AzzerUK:
So with a little bit of package editing within SimCity thanks to the modding guide posted to Reddit earlier, and a little playing about in the code, it's possible to enable debug mode. I linked the activation to the "Help Center" button in the main menu for ease. Most developer debug features are disabled without having an actual developer's build (they have terraforming tools etc. available in the full developer build!), but a few things do still work - including editing the main highways.
Not only that - but you can edit the highways ANYWHERE - even outside of your city boundary... and even if you quit the game and log back in later, it's all saved safely on the server.
This shows that highway editing will be easily possible, AND that editing outside of the artificially small city boundaries should be very viable too, potentially (since you can place roads and rails that snap anywhere on-screen).
Edit: And yes I also modded out the disconnect timer (can now play "offline" indefinitely - but no saves/syncs or region related stuff, not yet anyway... but the simulation can carry on with no connection indefinitely). And I modded out the "fluffed population count", just shows the real population count now. Both very minor/easy tweaks.
So with a little bit of package editing within SimCity thanks to the modding guide posted to Reddit earlier, and a little playing about in the code, it's possible to enable debug mode. I linked the activation to the "Help Center" button in the main menu for ease. Most developer debug features are disabled without having an actual developer's build (they have terraforming tools etc. available in the full developer build!), but a few things do still work - including editing the main highways.
Not only that - but you can edit the highways ANYWHERE - even outside of your city boundary... and even if you quit the game and log back in later, it's all saved safely on the server.
This shows that highway editing will be easily possible, AND that editing outside of the artificially small city boundaries should be very viable too, potentially (since you can place roads and rails that snap anywhere on-screen).
Edit: And yes I also modded out the disconnect timer (can now play "offline" indefinitely - but no saves/syncs or region related stuff, not yet anyway... but the simulation can carry on with no connection indefinitely). And I modded out the "fluffed population count", just shows the real population count now. Both very minor/easy tweaks.
MAINOS
MAINOS
1
14.03.2013 21:19
#1
14.03.2013 21:37
#2
Itseäni ei tässä pelissä muu haittaa paitsi tuo kaupungin alueen naurettavan pieni koko. Siihen ei kuitenkaan mitään korjausta/modia näyttäis olevan tulossa.
Pelin tekijöillä oli se selitys, että pelin täytyy pyöriä kaikilla koneilla, niin siksi täytyy rajoittaa kokoa. Omasta mielestäni se on täyttä paskaa: Jos ei isommat kaupungit pyöri koneella, niin miksi ei pelaa pienempää. Miksi täytyy kaikkien pelaamista rajoittaa tämän takia?
http://www.pcgamer.com/2013/01/22/sim-city-size-restriction-explained/
Uskon itse, että käyttävät sitä vain tekosyynä sille jotta voivat myydä ylimääräisen DLC-lisäpaketin mikä mahdollistaa suuremmat kaupungit.
Itse en tällaista peliä bisnestä tukue lainkaan, enkä aio ostaakkaan koko peliä.
14.03.2013 21:38
#3
Itseäni ei tässä pelissä muu haittaa paitsi tuo kaupungin alueen naurettavan pieni koko. Siihen ei kuitenkaan mitään korjausta/modia näyttäis olevan tulossa.
Siitä on ollut puhetta, mutta tarkkaa ajankohtaa ei ole vielä annettu. Tässä Polygonin artikkeli asiasta.
1