Black Ops 2:een ollaan tuomassa useita mielenkiintoisia ominaisuuksia. Livestreaming, CoDCasting ja League Play saattavat olla termeinä jo tuttuja, mutta niiden toimintatapaa ei liiemmin ole selitetty. Kaivoimme esille suurennuslasin sekä dekkarihatun ja selvitimme, miten Treyarch on toiminnoista ensimmäisen, Livestreamingin, toteuttanut.
Kun Treyarch alunperin kertoi tuovansa pelinsisäisten lähetysten tekemisen mahdollistavan Livestreamingin Black Ops 2:een, epäiltiin sen toimivan vain PC:llä. Epäilijät olivat väärässä. Tehovaatimuksia on saatu hiottua niin paljon, että striimaaminen onnistuu konsoleillakin. Gamescomin lähetykset toteutettiin Xbox 360:lla, eikä niiden kanssa ollut nähtävissä minkäänlaisia ongelmia esimerkiksi suorituskyvyn kanssa. Messuilta tehtiin yhteensä neljä lähetystä, jotka näet uutisen lopusta.
Striimaus tapahtuu kirjaimellisesti pelinsisäisesti. Kallista kaappauskorttia ei ole tarpeen hankkia, vaan kaksi vaatimusta täyttämällä voi kuka tahansa tehdä suoria lähetyksiä milloin tahansa. Lähetykset näkyvät tämän hetken suosituimmassa videopalvelussa Twitch.tv:ssä. Vaatimuksista ensimmäinen on perusedellytys videokuvan lähettämiseen: tarpeeksi lähetyskaistaa. Tämän hetken arviot liikkuvat 2-3 Mbit/s tienoilla ja pelin sanotaan varmistavan kaistan riittävyyden, jottei pelikokemus kärsisi. Toinen kohta on erikoisempi, joskin perusteltavissa. Treyarch edellyttää, että lähetyksiä tekevällä on olemassa jo pieni katsojakunta Twitchissä. Syy? Jonkinlaisen tason ylläpitäminen, jottei aivan kuka tahansa peruspekka tuki palvelua osaamattomuudellaan. Sitä emme osaa sanoa, miten Treyarch on ajatellut ratkaista paradoksin, että lähetysten aloittamiseen tarvitsee valmiiksi katsojia.
Livestreamingin on luvattu olevan toimintavalmis heti julkaisun aikaan. Ihan mitä tahansa pelejä sillä ei voi lähettää, sillä toiminto on käytettävissä vain League Playn yhteydessä. Divisioonamallisen erityisesti tosipelaamiseen tarkoitetun toiminnon avulla kai halutaan jatkovarmistaa striimien kiinnostavuus. Oman matsinsa lähettämistä ei tarvitse arastella huijareiden pelossa, sillä jokainen lähetys on viivästetty vähintään 15 sekunnilla.
Tietopaketti:
Piditkö uutista hyödyllisenä? Kommentoi, niin esittelemme myös CoDCastingin ja League Playn!
Päivä 1:
Päivä 2:
Päivä 3:
Päivä 4:
Kun Treyarch alunperin kertoi tuovansa pelinsisäisten lähetysten tekemisen mahdollistavan Livestreamingin Black Ops 2:een, epäiltiin sen toimivan vain PC:llä. Epäilijät olivat väärässä. Tehovaatimuksia on saatu hiottua niin paljon, että striimaaminen onnistuu konsoleillakin. Gamescomin lähetykset toteutettiin Xbox 360:lla, eikä niiden kanssa ollut nähtävissä minkäänlaisia ongelmia esimerkiksi suorituskyvyn kanssa. Messuilta tehtiin yhteensä neljä lähetystä, jotka näet uutisen lopusta.
Striimaus tapahtuu kirjaimellisesti pelinsisäisesti. Kallista kaappauskorttia ei ole tarpeen hankkia, vaan kaksi vaatimusta täyttämällä voi kuka tahansa tehdä suoria lähetyksiä milloin tahansa. Lähetykset näkyvät tämän hetken suosituimmassa videopalvelussa Twitch.tv:ssä. Vaatimuksista ensimmäinen on perusedellytys videokuvan lähettämiseen: tarpeeksi lähetyskaistaa. Tämän hetken arviot liikkuvat 2-3 Mbit/s tienoilla ja pelin sanotaan varmistavan kaistan riittävyyden, jottei pelikokemus kärsisi. Toinen kohta on erikoisempi, joskin perusteltavissa. Treyarch edellyttää, että lähetyksiä tekevällä on olemassa jo pieni katsojakunta Twitchissä. Syy? Jonkinlaisen tason ylläpitäminen, jottei aivan kuka tahansa peruspekka tuki palvelua osaamattomuudellaan. Sitä emme osaa sanoa, miten Treyarch on ajatellut ratkaista paradoksin, että lähetysten aloittamiseen tarvitsee valmiiksi katsojia.
Livestreamingin on luvattu olevan toimintavalmis heti julkaisun aikaan. Ihan mitä tahansa pelejä sillä ei voi lähettää, sillä toiminto on käytettävissä vain League Playn yhteydessä. Divisioonamallisen erityisesti tosipelaamiseen tarkoitetun toiminnon avulla kai halutaan jatkovarmistaa striimien kiinnostavuus. Oman matsinsa lähettämistä ei tarvitse arastella huijareiden pelossa, sillä jokainen lähetys on viivästetty vähintään 15 sekunnilla.
Tietopaketti:
- Onnistuu kaikilla alustoilla
- Ei tarvitse kaappauskorttia
- Ei vaikuta pelin toimivuuteen
- Striimi katsottavissa Twitch.tv:n kautta
- Vain League Playn striimaus mahdollista
- Kaikki eivät voi striimata, kaksi vaatimusta
- Tarpeeksi uppikaistaa, 2-3 Mbit/s
- Oltava tietty määrä seuraajia Twitchissä, jotta saa luvan striimata
- Saatavilla julkaisun yhteydessä
- Viivettä aina vähintään 15 sekuntia
Piditkö uutista hyödyllisenä? Kommentoi, niin esittelemme myös CoDCastingin ja League Playn!
Päivä 1:
Päivä 2:
Päivä 3:
Päivä 4:
MAINOS
MAINOS
1
1