Valve on jo jonkin aikaa ehtinyt porttaamaan pelejään OpenGL-rajapinnalle Linux-tukea varten, johon Left 4 Dead 2 on ensimmäinen julkaistava peli, jopa tämän vuoden aikana. Uusimpien tietojen mukaan peli on onnistuttu pyörimään OpenGL:llä jopa nopeammin kuin Windowsissa käytettävässä Direct3D:ssä.
Yleensä pelin suoraan porttaaminen Linuxille pyörittää peliä hitaalla ja L4D2:n kohdalla FPS:nä oli alunperin 6. Optimoinnin myötä se pyörii jo 315 FPS:n nopeudella, kun taas samalla laitteistolla se kävi 270 FPS Direct3D:lla. Lähteen mukaan syynä on datan nopeampi käsittely OpenGL-rajapinnalla Direct3D:lle verrattuna.
Testilaitteisto:
Lisätietoja: Valve Blog
Yleensä pelin suoraan porttaaminen Linuxille pyörittää peliä hitaalla ja L4D2:n kohdalla FPS:nä oli alunperin 6. Optimoinnin myötä se pyörii jo 315 FPS:n nopeudella, kun taas samalla laitteistolla se kävi 270 FPS Direct3D:lla. Lähteen mukaan syynä on datan nopeampi käsittely OpenGL-rajapinnalla Direct3D:lle verrattuna.
Testilaitteisto:
- Intel Core i7 3930k
- NVIDIA GeForce GTX 680
- 32 GB RAM
- Windows 7 Service Pack 1 64-bit
- Left 4 Dead 2
- Ubuntu 12.04 32-bit
Lisätietoja: Valve Blog
MAINOS
MAINOS
1
02.08.2012 19:42
#1
02.08.2012 20:38
#2
03.08.2012 10:46
#3
1