DreamHack on tapahtuma, josta varmasti jokainen verkkopelaaja on kuullut. Suomalaisen pelaajan korviin se kantautui viimeistään viime talvena, kun Naama kävi nappaamassa StarCraft II -turnauksen voiton taskuunsa, tienaten samalla 100 000 ruotsin kruunua.
Tänä vuonna DreamHackeilla pyörivät samat numerot, vaan tällä kertaa dollareissa, kun RTS-peli League of Legendsin ensimmäisen kauden finaalit räjähtävät käyntiin Ruotsin Jönköpingissä 18.-21. heinäkuuta. Turnauksessa pelaa yhteensä kahdeksan joukkuetta, joista 3 on eurooppalaisia, 3 Pohjois-Amerikkalaisia ja kaksi Etelä-Aasiasta.
Ajankohta: heinäkuun 18.-21. 2011
Sijainti: Jönköping, Ruotsi - Elmia Convention Center
Palkinnot: $100,000
Riot Gamesin julkaisema Video tapahtumasta.
Lähde
Tänä vuonna DreamHackeilla pyörivät samat numerot, vaan tällä kertaa dollareissa, kun RTS-peli League of Legendsin ensimmäisen kauden finaalit räjähtävät käyntiin Ruotsin Jönköpingissä 18.-21. heinäkuuta. Turnauksessa pelaa yhteensä kahdeksan joukkuetta, joista 3 on eurooppalaisia, 3 Pohjois-Amerikkalaisia ja kaksi Etelä-Aasiasta.
Ajankohta: heinäkuun 18.-21. 2011
Sijainti: Jönköping, Ruotsi - Elmia Convention Center
Palkinnot: $100,000
Riot Gamesin julkaisema Video tapahtumasta.
Summoners,
You've patiently waited for this day since we first announced Season One during the summer of 2010.
Throughout the course of Season One our community has grown tremendously, and there have been many new additions to the game: draft mode, ranked games, ladders, Co-op vs. AI, and 18 new champions released to date.
We've also seen our competitive scene explode with the selection of League of Legends in hallowed eSports tournaments such the World Cyber Games, the Electronic Sports League Major Series, and the Intel Extreme Master Season 5 Finals. In addition to these selections, we've launched the Season One Circuit which have certified nearly 50 professional tournaments, supported dozens of community run tournaments, witnessed weekly cups featuring over 2000 competitors, and watched weekend tournament streams that have supported nearly 150,000 unique viewers.
It's time to put Season One to rest... but not before we determine the best League of Legends team in the world and award over $100,000 in cash prizes! To do this, we'll conclude the Season One Circuit on Monday, May 2nd and shortly afterwards determine the top teams from each region. After that we'll fly the top eight teams from around the globe to Dreamhack Summer in Jönköping, Sweden, where they will compete over the course of 3 days - from June 18th to June 20th - until only one team remains. The Season One Championship will mark the official end to Season One and will be followed by an off season.
You've patiently waited for this day since we first announced Season One during the summer of 2010.
Throughout the course of Season One our community has grown tremendously, and there have been many new additions to the game: draft mode, ranked games, ladders, Co-op vs. AI, and 18 new champions released to date.
We've also seen our competitive scene explode with the selection of League of Legends in hallowed eSports tournaments such the World Cyber Games, the Electronic Sports League Major Series, and the Intel Extreme Master Season 5 Finals. In addition to these selections, we've launched the Season One Circuit which have certified nearly 50 professional tournaments, supported dozens of community run tournaments, witnessed weekly cups featuring over 2000 competitors, and watched weekend tournament streams that have supported nearly 150,000 unique viewers.
It's time to put Season One to rest... but not before we determine the best League of Legends team in the world and award over $100,000 in cash prizes! To do this, we'll conclude the Season One Circuit on Monday, May 2nd and shortly afterwards determine the top teams from each region. After that we'll fly the top eight teams from around the globe to Dreamhack Summer in Jönköping, Sweden, where they will compete over the course of 3 days - from June 18th to June 20th - until only one team remains. The Season One Championship will mark the official end to Season One and will be followed by an off season.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
11.04.2011 20:25
#1
11.04.2011 20:46
#2
11.04.2011 20:51
#3
Peukut HotShotille, kun melko varmasti sinne on ny menossakin.
11.04.2011 21:23
#4
11.04.2011 21:24
#5
Toivotaa ettei hotshot pärjää, rasittavan olonen kaveri ainakin streameis.
Joo on kyllä aika lapsellinen, mutta hyvä pelaamaan:D
Team: Z-Partio
11.04.2011 21:28
#6
Toivotaa ettei hotshot pärjää, rasittavan olonen kaveri ainakin streameis.
Joo on kyllä aika lapsellinen, mutta hyvä pelaamaan:D
Guardsman Bob kaiken voittaa \o/
11.04.2011 21:55
#7
11.04.2011 22:20
#8
Hassua, että tämä lastenpeli saa näinkin paljon huomiota. Palkinnot ovat kovat mutta competitive LoL on lähinnä suuri vitsi. Mekaniikkaan eivät kuulu edes denyt. Itse suosin enemmän Heroes of Newerthiä jonka pelaaminen vaatii oikeasti taitoa.
mwahahahahah xD ei vittu ku repes sun kommentilles... "mekaniikkaan eivät kuulu edes denyt" -> LOL, mitä sit? ihan turhaa paskaa, miksi tappaa omia creeppejä? ja toi että "lastenpeli saan näinkin paljon huomiota", millä perusteella LoL on enemmän lastenpeli kuin mikään muukaan, ja HoNihan se vasta paska onkin. Pelasin sitä just sen yhen matsin, se oli aivan karseeta... En tiiä kovinkaan montaa joka olisi LoLista siirtynyt HoNiin, mutta sellaisia tunnen kyllä ketkä ovat siirtyneet HoNista LoLiin. Ja en oikein usko että HoN vaatii enempää taitoa, LoLissa ne asiat joita pitää hallita ovat aika pieniäkin yksityiskohtia joita et välttämättä ole huomannut testatessasi lolia...
11.04.2011 23:06
#9
mwahahahahah xD ei vittu ku repes sun kommentilles... "mekaniikkaan eivät kuulu edes denyt" -> LOL, mitä sit? ihan turhaa paskaa, miksi tappaa omia creeppejä? ja toi että "lastenpeli saan näinkin paljon huomiota", millä perusteella LoL on enemmän lastenpeli kuin mikään muukaan, ja HoNihan se vasta paska onkin. Pelasin sitä just sen yhen matsin, se oli aivan karseeta... En tiiä kovinkaan montaa joka olisi LoLista siirtynyt HoNiin, mutta sellaisia tunnen kyllä ketkä ovat siirtyneet HoNista LoLiin. Ja en oikein usko että HoN vaatii enempää taitoa, LoLissa ne asiat joita pitää hallita ovat aika pieniäkin yksityiskohtia joita et välttämättä ole huomannut testatessasi lolia...
Vaikka tämä ei olekkaan oikea paikka tapella asiasta, denyillä estetään vihollisen heroja saamasta creepeistä kultaa ja experienceä tehden denyistä näin ollen tärkeän osan laning-vaihetta ja pelimekaniikkaa. Ja mitä tulee pieniin yksityiskohtiin niin asia on täysin päinvastoin. Hyvänä esimerkkinä ovat juurikin denyt joita LoLissa ei tarvitse hallita.
Muita eroja ovat esimerkiksi skaalautuminen: Honin herot skaalautuvat aivan eri tavalla kuin LoLissa, jossa kaikki voivat "loistaa." Honin "metagame" taas rakentuu "carryjen" ympärille.
Yleensäkin LoL on enemmän casuaaleille suunnattu (et menetä kultaa kuolemastasi jne.) ja myönnä pois ettet pitänyt Honista, koska et osannut sitä. :) Ja tämä myös saattaa olla syy havaitsemaasi pelaajien siirtymiseen.
TL;DR, LoL on "casuaaleille", Hon niille jotka osaavat.
Toisaalta onhan se hyvä, että LoL imee scrubit pois...
11.04.2011 23:51
#10
mwahahahahah xD ei vittu ku repes sun kommentilles... "mekaniikkaan eivät kuulu edes denyt" -> LOL, mitä sit? ihan turhaa paskaa, miksi tappaa omia creeppejä? ja toi että "lastenpeli saan näinkin paljon huomiota", millä perusteella LoL on enemmän lastenpeli kuin mikään muukaan, ja HoNihan se vasta paska onkin. Pelasin sitä just sen yhen matsin, se oli aivan karseeta... En tiiä kovinkaan montaa joka olisi LoLista siirtynyt HoNiin, mutta sellaisia tunnen kyllä ketkä ovat siirtyneet HoNista LoLiin. Ja en oikein usko että HoN vaatii enempää taitoa, LoLissa ne asiat joita pitää hallita ovat aika pieniäkin yksityiskohtia joita et välttämättä ole huomannut testatessasi lolia...
Vaikka tämä ei olekkaan oikea paikka tapella asiasta, denyillä estetään vihollisen heroja saamasta creepeistä kultaa ja experienceä tehden denyistä näin ollen tärkeän osan laning-vaihetta ja pelimekaniikkaa. Ja mitä tulee pieniin yksityiskohtiin niin asia on täysin päinvastoin. Hyvänä esimerkkinä ovat juurikin denyt joita LoLissa ei tarvitse hallita.
Muita eroja ovat esimerkiksi skaalautuminen: Honin herot skaalautuvat aivan eri tavalla kuin LoLissa, jossa kaikki voivat "loistaa." Honin "metagame" taas rakentuu "carryjen" ympärille.
Yleensäkin LoL on enemmän casuaaleille suunnattu (et menetä kultaa kuolemastasi jne.) ja myönnä pois ettet pitänyt Honista, koska et osannut sitä. :) Ja tämä myös saattaa olla syy havaitsemaasi pelaajien siirtymiseen.
TL;DR, LoL on "casuaaleille", Hon niille jotka osaavat.
Toisaalta onhan se hyvä, että LoL imee scrubit pois...
Lastenpeli ehkä vähän yliampuva ilmaisu, ja sille tuo saloh tais kärähtääkki, mut ihan totta lol on enemmä casual peli, en silti sanois että lol on niille jotka ei osaa, itse valitsen lolin koska se ei ole yhtä passiivinen kuin hon. Kuolemista tosin pitäis menettää rahaa, sitä on yritetty kompensoida sillä että vihu saa paljon rahaa taposta, mutta noobit ei tajua omaa menetystään kun eivät suoraa itse häviä mitään kuollessaan. Sanot että denyyminen on tärkeä osa, niin onkin mutta se on kohtuu "tylsä" tapa denyy vihun farmia, lolissakin denytään mutta se ei onnistu yhtä nappia painamalla, vaan vihu pitää pelata ulos farm rangelta tai ajaa creepit tornille niin ettei niistä saa lasthittei helposti. Tämä ajaa saman asian kuin deny, mutta alkuvaihe ei passivoidu niin helvetisti kun kun kukaan ei saa rahaa. Lisäks hon on vaan aivan liian painottunut carryjen ympärille, joka on mun mielestä ihan perseestä :). Itselle ei ainakaan se paikallaan seisoskelu kolahda niin pelaan mieluummin tätä lastenpeliä :)
ja btw alempaan vastaus, lolissa ei ole ylivoimasia heroja, on vaan heroja mitä paskat ei osaa counteraa.
12.04.2011 00:31
#11
mutta joo näitä hon vs lol keskusteluja on kyl netti täynnä jo ennestääkin, ja mielipide kysymys tämäkin....siihen saakka kun dota2 tulee ja kumoaa jokaisen siitä surkeesti kopioidun RTS:n. sitä odotellessa.
12.04.2011 01:04
#12
Vaikka tämä ei olekkaan oikea paikka tapella asiasta, denyillä estetään vihollisen heroja saamasta creepeistä kultaa ja experienceä tehden denyistä näin ollen tärkeän osan laning-vaihetta ja pelimekaniikkaa. Ja mitä tulee pieniin yksityiskohtiin niin asia on täysin päinvastoin. Hyvänä esimerkkinä ovat juurikin denyt joita LoLissa ei tarvitse hallita.
Muita eroja ovat esimerkiksi skaalautuminen: Honin herot skaalautuvat aivan eri tavalla kuin LoLissa, jossa kaikki voivat "loistaa." Honin "metagame" taas rakentuu "carryjen" ympärille.
Yleensäkin LoL on enemmän casuaaleille suunnattu (et menetä kultaa kuolemastasi jne.) ja myönnä pois ettet pitänyt Honista, koska et osannut sitä. :) Ja tämä myös saattaa olla syy havaitsemaasi pelaajien siirtymiseen.
TL;DR, LoL on "casuaaleille", Hon niille jotka osaavat.
Toisaalta onhan se hyvä, että LoL imee scrubit pois...
Nyt kyllä tuli puhuttua vähän schaissea:D
1. LoLissa ei ole varsinaista denyä, mutta herojen skilleillä (zilean, gp...) sekä harrassilla estetään vihujen expan saanti.
2. LoLissa kaikki eivät voi "loistaa" ja myös LoLissa Carryt ratkaisevat suurilta osin pelin kulun junglen, sololanen farmin ja gänkkien kanssa.
3. LoLissa et gainaa kultaa kun olet kuollut.
12.04.2011 02:35
#13
Toisaalta onhan se hyvä, että LoL imee scrubit pois...
Jos honin pelaajat ovat 5 miljoonaa kertaa parempia miksei niitä sitten näy omistamassa lolin laddereita ? Taitaa Chaox olla ainut joka on edes lähellä top 10:iä
Mutta ettei ihan off topic uskon että clg vie voiton kotiin sen verran ylivoimainen tiimi on ollut.
12.04.2011 11:44
#14
edit: Olis muuten hieno idea jos tänne sivustol tulis erikseen alueet LoLil ja HoNil sekä niistä uutisointia
12.04.2011 12:47
#15
13.04.2011 11:39
#16
en oo lollia pelannu pitkää aikaa mutta eiköhän siinä vieläkin joudu ostamaan rahalla tai pelaamalla kerätyillä pisteillä niitä heroja?, joka taas ajaa siihen että joutuu ite hikoilemaa ekoilla heroilla ku vastustajat on unlockannu jotai ylivoimasempia. honissa sentään kaikki herot on pelattavissa ja ostettavissa on vaa alt avatareja heroille, joka ei balancee vaikuta ollenkaa. kyl se grafiikka vaan saa sen näyttämään enemmän lapsille suunnatulta, vaikkei ehkä oo ollu tarkotustaa.
mutta joo näitä hon vs lol keskusteluja on kyl netti täynnä jo ennestääkin, ja mielipide kysymys tämäkin....siihen saakka kun dota2 tulee ja kumoaa jokaisen siitä surkeesti kopioidun RTS:n. sitä odotellessa.
ei sitä hikoilemaan joudu kun joka viikolla on kymmenkunta random champpia mukaan lukien kaks viikkoo aikasemmin tulleen uutuuden. Ja hahmot on suht hyvin tasapainossa...
LoLin tekijät koostuu DoTA Allstarssin tekijöistä että ei se mikään huono kopio ole, eikös nimenomaan Allstars ole se suosituin tai ainakin näin olen ymmärtänyt :P
On-topic: Kyllä Guardsman Bob voettaa, niinkuin joku ehtikin sanoa :)
1