Valve on hiljattain esitellyt kaksi uutta pelaajan fyysisiin toimintoihin perustuvaa kokeilua, joilla voidaan syventää pelaajan pelikokemusta. Näistä ensimmäinen esiteltävien listalla on kasvojen tunnistukseen perustuva ohjelma sekä silmien liikkeiden erottava teknologia, jonka avulla pelaaja voi katseellaan osoittaa sinne, mihin haluaa kursorin liikkuvan. Silmillään pelaaja ohjaa kursoria pituus -ja leveyssuunnassa ja käsiä käyttämällä hän voi liikuttaa hahmoaan pelissä, sekä hahmonsa katseen suuntaa.
Videolla Valve havainnollistaa uuden teknologiansa käyttömahdollisuuksia Portal 2:n avulla ja eron tavalliseen hiiren kanssa pelaamiseen huomaa heti. Koska uusi pelityyli perustuu silmien liikkeisiin, huomaa videosta heti ihmisen vaistomaisen reaktion kiinnittää huomionsa erilaisiin ärsykkeisiin ja liikkuviin laattoihin. Tämä saattaakin olla hyödyllinen ominaisuus pelissä esimerkiksi äkillisissä tilanteissa, joissa ihmisen refleksit ottavat vallan.
Pelaaja ohjaa hahmoaan läpi kentän Portal 2:ssa
Toinen Valven esittelemä uutuus perustuu ihmisen stressitasoon. Valve on kehitellyt erikoishiiriä, joilla voidaan mitata esimerkiksi ihon lämpötilaa ja sydämen syketasoa. Peli muuttaa peliä pelaajan stressitason mukaan esimerkiksi muuttamalla vihollisen ilmestymisalueita, kestävyyttä sekä aseiden sijainteja ja laatuja. Ominaisuutta demonstroitiin Left 4 Dead 2:n avulla.
Lähde
Videolla Valve havainnollistaa uuden teknologiansa käyttömahdollisuuksia Portal 2:n avulla ja eron tavalliseen hiiren kanssa pelaamiseen huomaa heti. Koska uusi pelityyli perustuu silmien liikkeisiin, huomaa videosta heti ihmisen vaistomaisen reaktion kiinnittää huomionsa erilaisiin ärsykkeisiin ja liikkuviin laattoihin. Tämä saattaakin olla hyödyllinen ominaisuus pelissä esimerkiksi äkillisissä tilanteissa, joissa ihmisen refleksit ottavat vallan.
Pelaaja ohjaa hahmoaan läpi kentän Portal 2:ssa
Toinen Valven esittelemä uutuus perustuu ihmisen stressitasoon. Valve on kehitellyt erikoishiiriä, joilla voidaan mitata esimerkiksi ihon lämpötilaa ja sydämen syketasoa. Peli muuttaa peliä pelaajan stressitason mukaan esimerkiksi muuttamalla vihollisen ilmestymisalueita, kestävyyttä sekä aseiden sijainteja ja laatuja. Ominaisuutta demonstroitiin Left 4 Dead 2:n avulla.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
03.03.2011 23:49
#1
+ syke voi muuttua iha muistakin syistä ku pelottavuudesta, ehkä yleisin on vitutus. Vai olenko ainoa jolla on joskus alkanu veri suorastaan kiehumaan?
03.03.2011 23:56
#2
Vilkasee muualle => hahmo menee iha minne sattuu ja kuolee
+ syke voi muuttua iha muistakin syistä ku pelottavuudesta, ehkä yleisin on vitutus. Vai olenko ainoa jolla on joskus alkanu veri suorastaan kiehumaan?
Haha No et Todellakaan :D
04.03.2011 00:06
#3
Vilkasee muualle => hahmo menee iha minne sattuu ja kuolee
+ syke voi muuttua iha muistakin syistä ku pelottavuudesta, ehkä yleisin on vitutus. Vai olenko ainoa jolla on joskus alkanu veri suorastaan kiehumaan?
Totta. Itse ainakin usein saatan vilkuilla jonnekkin muualle, hulluksihan siinä tulee jos pitää kokoajan tuijottaa ruutua siihen kohtaan mihin tähtää. Toi on myös vähä "epärealistista", koska aseen kääntäminen ei oikeasti tapahdu pelkällä silmien liikkeellä, ja muutenkin räiskintäpeleistä tulisi naurettavaa arpapeliä, koska sitten olisi kyseessä reaktionopeushippa, jossa tähtääminen ei vaadi mitään harjoittelua.
04.03.2011 00:38
#4
Vilkasee muualle => hahmo menee iha minne sattuu ja kuolee
+ syke voi muuttua iha muistakin syistä ku pelottavuudesta, ehkä yleisin on vitutus. Vai olenko ainoa jolla on joskus alkanu veri suorastaan kiehumaan?
Et ole...ja totta mitä joriset, sillä aika usein katsoo peleissä muualle mihin haluaa liikkua.
04.03.2011 02:44
#5
väärin. tuossa videossa katseella osoitetaan sinne, minne halutaan tähtäimen osoittavan, eikä hahmon katsovan. hahmo kylläkin katsoo tuossakin hiiren mukaan. kun asia esitetään miten se on, on edellisten kommentit vilkuilusta ja sen ongelmista turhaa sillä kyllä se ruutu pysyy paikallaan, vaan tähtäin liikkuu ja yleensähän sitä katsotaan minne ammutaan.
Team: [Wolf]
04.03.2011 07:43
#6
"silmien liikkeiden erottava teknologia, jonka avulla pelaaja voi katseellaan osoittaa sinne, mihin haluaisi hahmonsa katsovan."
väärin. tuossa videossa katseella osoitetaan sinne, minne halutaan tähtäimen osoittavan, eikä hahmon katsovan. hahmo kylläkin katsoo tuossakin hiiren mukaan. kun asia esitetään miten se on, on edellisten kommentit vilkuilusta ja sen ongelmista turhaa sillä kyllä se ruutu pysyy paikallaan, vaan tähtäin liikkuu ja yleensähän sitä katsotaan minne ammutaan.
Aivan totta. Olenkin tuon tuossa jo kerran maininnut, mutta jostain on tuollainen aivopieru päässyt tapahtumaan.
Team: *CoF* [CoF]
04.03.2011 14:30
#7
05.03.2011 01:45
#8
1