
1. Divisioona
Matsit | Voitot | Häviöt | Tasurit | Pisteet | |
![]() | 4 | 2 | 0 | 2 | 10 |
![]() | 4 | 2 | 0 | 2 | 9 |
![]() | 4 | 2 | 0 | 2 | 8 |
![]() | 4 | 1 | 4 | 0 | 3 |
![]() | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 |
Keskeyttäneet:



Mestaruuden 1. divarissa vei tiukan taistelun jälkeen FutureGaming. Kolme kärkijoukkuetta oli tasaväkisiä tilastojen mukaan, mutta paremmuus selvisi tasapelivoitoista saaduilla pisteillä. FutureGaming otti molemmista tasapeleistään kokonaistiketti-voitot ja sai näin itselleen tarvittavat kaksi pistettä, joilla mestaruus saavutettiin. Jännittävä mestaruustaistelu kaiken kaikkiaan.
Mestaruutta valitettavasti hieman himmentää episodi, jossa Mortiferiltä vietiin voitto typerän protestin vuoksi. Mortifer olisi todennäköisesti marssinut ylivoimaiseen voittoon mestaruussarjassa, mutta pelaajien hermot eivät tuomariston päätöstä kestäneet ja klaani poistui turnauksesta. Protestin Mortiferia vastaan teki 5/20, klaanien keskinäisessä matsissa. Mortifer oli valinnut 5/20-klaanista MVP:ksi pelaajan, joka ei matsiin osallistunut. Säännöt ovat kyllä tuomariston puolella, mutta tuomaristo olisi nyt voineet vähän asiassa joustaa. Pelaamattomien pelaajien MVP:ksi valitsemista on tullut ennenkin Up Northissa harrastettua ja siitä ei ole kukaan protestia nostanut.
2. Divisioona
Matsit | Voitot | Häviöt | Tasurit | Pisteet | |
![]() | 6 | 4 | 1 | 1 | 14 |
![]() | 6 | 3 | 1 | 2 | 13 |
![]() | 6 | 3 | 2 | 1 | 10 |
![]() | 6 | 3 | 3 | 0 | 9 |
![]() | 6 | 3 | 3 | 0 | 9 |
![]() | 6 | 2 | 2 | 2 | 8 |
![]() | 6 | 0 | 6 | 0 | 0 |
Keskeyttäneet:

Kakkosdivaria hallitsi suvereenisti PuBBeN. Klaanin joukkueet veivät kaksi ensimmäistä sijaa. Voiton vei täysin ruotsalaisista pelaajista koostuva PuBBen SF. Voiton ratkaisi klaanin tasaiset peliesitykset. SF onnistui häviämään ottelunsa klaanin toista joukkuetta PuBBeN Imperaa vastaan, mutta Impera hävisi Cold Will Gamingille ja tuhri pari muuta matsia tasureihin. Tosin SF:n ja Imperan matsissa karttoina oli Blue Pearl ja High Way To Tampa, näissä mapeista ei kummallakaan joukkueella varmasti pelikokemuksia hirveästi ole ja yllätyksen mahdollisuus Imperalla oli ja jonka se käytti.
Suomalainen Cold Will Gaming pärjäsi ihan kohtuullisesti. Kauden huippukohtana voidaan pitää jo edellä mainittua voittoa PuBBeN Imperasta. Le Petitiltä olisi voitto pitänyt ottaa, jotta CW olisi taistellut divarin kärkisijoista.
Tanskalainen Bellator Stiti Exinferis oli sijoitettu aivan väärään divariin. Vaikka joukkue antoi vain yhden luovutusvoiton kauden aikana, tiketit ovat murskaavat 0 - 3756. Kyllä nyt jostain mapista olisi edes pitänyt muutama piste saada. Ihmeen hyvin pojat kyllä jaksoivat selkään ottaa, eikä joukkue lopettanut kesken turnauksen.
3A Divisioona
Matsit | Voitot | Häviöt | Tasurit | Pisteet | |
![]() | 6 | 6 | 0 | 0 | 18 |
![]() | 6 | 5 | 1 | 0 | 15 |
![]() | 6 | 4 | 2 | 0 | 12 |
![]() | 6 | 2 | 3 | 1 | 8 |
![]() | 6 | 1 | 3 | 2 | 6 |
![]() | 6 | 1 | 4 | 0 | 2 |
![]() | 6 | 0 | 5 | 1 | 1 |
Keskeyttäneet:

3A Divarissa kärjessä on taas klaani, jonka ei todellakaan olisi pitänyt pelata näin alhaisella tasolla. Inevitable Defeat juoksi vastustajansa pystyyn ja lopulliset tiketit oli 3564 - 78. On mahdollista, että klaanissa on kokeneita pelaajia nickeillä joilla heitä ei tunnisteta. Tai ainahan on toivoa, että sceneen olisi saatu täysin uusi kilpailukykyinen klaani. Treenaamista heillä varmasti vielä riittää, mutta potentiaalia löytyy.
Valitettavasti Wackosien kausi ei kovinkaan hyvin mennyt. Saaliiksi kaudesta jäi vain yksi jatkoaika tappio. Mitä nyt Wackosien kanssa on tullut pelailtua, niin ei siellä näppäimistöjä ole tappioiden seurauksena pistetty palasiksi. Todennäköisesti kausi on vedetty läpi ilman suurempia treenejä ja hauskaa pitäen. Jatkakaahan samaan malliin, mukava nähdä teidät aina osallistumassa turnauksiin.
3B Divisioona
Matsit | Voitot | Häviöt | Tasurit | Pisteet | |
![]() | 6 | 5 | 0 | 1 | 17 |
![]() | 6 | 5 | 1 | 0 | 15 |
![]() | 6 | 4 | 1 | 1 | 13 |
![]() | 6 | 2 | 3 | 1 | 8 |
![]() | 6 | 1 | 4 | 1 | 4 |
![]() | 6 | 1 | 5 | 0 | 3 |
![]() | 6 | 1 | 5 | 0 | 3 |
Keskeyttäneet:

Saatiinhan se yksi divari voitto suomeen kun Cold Will Gaming Squad 2 pelasi hyvän kauden ja sen seurauksena sijoitus 3B-divarin kärjessä. Täydellisen suorituksen pilasi ainoastaan tasapelivoitto Northern Light Forcesista. CW 2 ei tainnut olla aloituksessa hereillä kun NLF vei ensimmäisen mapin ensimmäisen kierroksen puhtaasti 129 - 0. Lopput pelistä olikin sitten CW 2 dominointia.
Hyvä tulos kaikenkaikkiaan CW:ltä. Kaksi tiimiä pelasi turnauksen loppuun ja toinen venyi divari voittoon. Pelaajia tuntuu riittävän matseihin ja se on hyvä.
Ja nyt luvattu ThnD:n haastattelu. Meinasi mennä nesteet väärään kurkkuun, kun selvisi ThnD:n yllättävä pelipaikka. Normaalisti hänet löytää aina kopterin ohjaimistä. Suuri kiitos ThnD:lle kysymyksiin vastailusta.
Miltä Up North maistui hieman pidemmän tauon jälkeen?
- Maistuihan se, kuten aina ennenkin. Omalta osalta siitä mielenkiintoisemman teki se, koska en pelannut vanhan tutun suomalaisporukan kanssa, enkä samaa pelipaikkaa kuten ennen. Itse olin ainakin reippaalla ja rennolla asenteella mukana. Pelasin pelaamisen ilosta, en niinkään voitosta :). Tämähän se UN:än idea on ainakin itselleni aina ollut.
Minkälainen UN:n taso oli tällä kaudella verrattuna edellisiin?
- Taso oli erittäin vaihteleva. Ei ollut montaakaan klaania jonka tason tiesi ennen matsia pelattujen harkkojen ja rosterin perusteella. Syynä varmastikkin pelaajien vähyys ja toiset mapit vain toimii toisilla paremmin. Varsinkin vanhoilla klaaneilla tiimipeli oli edelleen tallella, ja sillähän tuolla conquest kentillä jyrätään. Klaanit myöskin pelasi ainakin omasta mielestäni yllättävän paljon harkkoja, sekä samanaikaisesti myöskin totisempaa OC:ta. Ei taso ainakaan laskenut ollut, vaikka välillä huonoja päiviä ja epämääräisiä kokoonpanoja vastaan tulikin. PCB ja FutureGaming pelasivat todella hienosti.
Jäikö jotain erityistä kaudesta mieleen?
- Mielestäni UN on ollut aina erittäin mukava sen rentouden takia, ja olen ollut aina innolla pelaamassa. Siellä klaanit ovat saaneet toisen joukkueen suostumuksella käyttää lainapelaajia, joka on ollut todella tärkeää useillekkin klaaneille pelaajien vähyyden vuoksi. Muutenkin säännöistä on aina voinut neuvotella.
Tänä vuonna kävi vaan tuo valitettava tapahtuma jossa adminit nolasivat itsensä täysin antamalla Mortiferille tappion väärän MVP:n käyttämisestä. Näin ollen Mortiferin pojat jättivät protestina leikin kesken, ja koko skene turhautui asian vuoksi. Tämä sählinki käytännössä tuhosi koko loistavasti alkaneen kauden, ja luultavasti löi viimeisen naulan Up Northin arkkuun, ainakin BF2:sen osalta. Oli kaudessa tai etenkin sen alussa paljon hyvääkin, uusi päivitys ja sen mukana tulleet vanhat pelaajat/klaanit jotka palaisivat takaisin pelikentille. Myöskään kesken jättäneitä tiimejä ei ollut entistä enempää. Valitettavasti suomalaisia ei tullut mukaan läheskään niin paljoa kuin edellis vuosina on totuttu.
Miten uudet kartat toimivat klaanipelaamisessa?
- En pelannut uusista mapeista kuin Operation Blue Pearlia. Siinä kartassa ei ollut kuin yksi APC per tiimi, ei edes autoja. Se teki matsista kutakuinkin 8vs8 inffimatsin, johon kartta mielestäni loi hyvän alustan. Kartta on vähän väärän mallinen, ja turhan sokkeloinen pelattavaksi normaaleissa inffimatseissa, mutta tuossa se toimi ihan hyvin. Road Ragesta en omaa omakohtaisia kokemuksia, mutta muiden kommenttien perusteella se ei ole kovinkaan pelattava. Liikaa tankkeja ja muuta romua.
5/20 sisältää pelaajia usemmasta maasta. Minkalaista oli pelata kausi heidän kanssaan?
- Olihan se mukavaa vaihtelua, ja sai pitkästä aikaa itsekkin pelata vähä enemmän tosissaan. Kokoonpano piti sisällään tasasen hyviä pelaajia, osa vanhoja tuttuja ja osa vähän tuoreempaa sakkia. Kaikki muut tosiaankin puhuivat ruotsia, jota en itse osaa kuin pari sanaa, joten olihan se paikoin vähän yksinpelaamista. Ei se lopulta paljoa haitannut, koska olin lähestulkoon kaikki matsit kommuna saatoin huudella niille englanniksi mitä missäkin tapahtuu, ja kyllä minä nyt aina bil sanan hoksasin :). Oppivatpahan nekin ainaskin suomeksi kiroilemaan, sitähän se suomalaisten kanssa pelatessa tahtoo suurimmaksi osaksi ollakkin :D.
Porukka oli suurimmaksi osaksi mukavan rentoa, ja klaani toimi sillä periaatteella, että venttiin tultiin vähän ennen matsia katsomaan ATC:hen takut ja pelattiin matsit pois. Aluksi porukalla oli selkeästi enemmän intoa pelata. Harkkamatseja oli lähestulkoon joka ilta, ja pärjäsimme niissä jopa kauden voittajillekkin. Valitettavasti innostus hiipui ja sijoituskin sen mukainen. Viimeinen peli jäi pelaamatta kokonaan. Mortifer hässäkkä oli myöskin 5/20 osalta todella typerää. Siitä kuultuani ilmoitinkin klaanin johtajalle, että pidä tunkkis.
Toivotko vielä jotain turnausta Battlefield 2:n parissa, vai onko katse suunnattu jo uusiin peleihin?
- Ainahan sitä toki toivoisi, että näinkin vanha ja hieno klaanipeli pitäisi pintansa. Mutta valitettavasti skene, joka on useiden pelaajien osalta on julistettu kuolleeksi jo vuosia sitten alkaa nyt todellakin vetelemään viimeisiään. Toiveet vanhojen pelaajien paluusta, ja uusien klaanien/pelaajien löytymisestä ovat aikalailla etenkin conquest puolella lopullisesti menetettyjä. os joku conquest turnaus vielä tulee, ja asiallinen tiimi löytyy niin olen aina mukana :). Onhan tässä tullut pelailtua useita vuosia aina muitakin pelejä, viime aikoina enimmäkseen muita pelejä, mutta aina aikaa bäfälle löytyy. Sitten lopetetaan kun tulee jotain parempaa. Nykyiset konsolilta käännetyt räpellykset ovat vain entistäkin kauempana siitä mitä BF2 mielestäni tarjoaa.
Miltä Bad Company 2 vaikuttaa klaanipelaajan kannalta?
- Mitä nyt muutaman videon olen konsolibetasta vilkaissut, niin kyllähän se todella hyvältä näyttää. Ampuminen ja liikkuminen näyttäs olevan sopivan joustavaa, sekä tankit ja jeepit on entisellään. Kopteri tosin näytti ainakin noissa konsoliversioissa aika hirvittävältä, toivotaan et se ois lähempänä totuttua PC:llä. Valitettavasti viimevuosien hypetetyt pettymykset ovat vaan kasvattaneet ennakkoluuloni uusia hypepelejä kohtaan entistäkin suuremmaksi. Eniten pisti silmään turhanpäiväisten unlockkien ja lisämateriaalin määrä. Snipat ja unlockit koituivat ainaskin BF2:sen vitsaukseksi publalla. Toivotaan ettei niitä tarvitse katsella matseissa jatkossakaan.
Myöskin tuo destruction homma vähän epäilyttää, että millaisen pelin se tuosta luo. Joku snipaa aina jossain muurin kolossa, tankkia et pääse karkuun edes talon taakse, jne. Ei hyvä. Toivotaan, että se on kohtuullinen ja tuo vain lisää kikkailua taktiikoihin, niinkuin bäfässä ollaan totuttu :). Olisi myöskin hyvä et nuo turhat savut ja muut grafiikkahärpäkkeet saisi karsittua pois. Se ei tosiaankaan kuulu klaanipeleihin ettet erota vastustajaa jostain roskasta, tai jonkun ärsyttävän valoefektien takia. Ei ne graffat, unlockit ja muut härpäkkeet, vaan se pelattavuus ja toimivuus on tärkeintä. Ainaskin inffi äijille näyttäs olevan tulossa makiaa oikein mahan täydeltä. Nuo Codista napatut ominaisuudet näyttäs sopivan aika hyvästi tuohon. Myöskin mappikoot näyttäs olevan pienempiä, ja maksimi pelaajamäärät lähempänä klaanipelejen pelaajamäärää. Jospa siinä pölisis vähän vähemmän, ja keksittäisiin joku toinen tekosyy :).
Terveiset Gaming.fin lukijoille?
- Ei muutakuin kaikki nyt keräämään siitä lemppari Gotland-squadista tiimi pystyyn ja rohkeasti koittamaan klaanipelejä :). Vanhat konkarit heittäkää ne codinne ja WoWinne roskiin, ne on kuolleita pelejä. Pidetään se lippu korkealla jo valmiiksi BC2:sen varalle, ja Suomi entiseen malliin edustettuna! :) Myös muutkin klaanipelaajat, antakaa uusille pelaajille ja klaaneille tukea ja mahdollisuus kehittyä. Pitäkää skenet kunnossa ja kasvussa niin on kaikilla paljon hauskempaa. Terkkuja BBhouselle sekä Turkuun Tomaxille ja saurukselle! Hyvää joulua kaikille!
MAINOS
MAINOS
1
Team: [BS]
22.12.2009 21:04
#1
22.12.2009 21:12
#2
Team: =UH=
22.12.2009 22:02
#3
22.12.2009 22:56
#4
22.12.2009 23:06
#5
Ja tuosta Inevitable Defeat olisi ehkä voinut olla tuon Bellator Stiti Exinferis porukan tilalla, vaikka IDkään ei olisi kakkosdivarissa pärjännyt.
Team: Wackos
22.12.2009 23:15
#6
22.12.2009 23:18
#7
Wackos veti ihan perus setillä, ilman reeniä ja takuja ei sen kummemin katseltu ennakkoon. Suurin osa pelaajista näki "uudet" mapit aivan ensimmäistä kertaa itse ottelussa, joten löysin rantein mentiin. Pelaaja keskiarvo per ottelu oli n. 6.5, mikä oli myös osaltaan rassaamassa onnistumista otteluissa. Harmittaa että jouduttiin luovuttamaan muutama ottelu juurikin divarin helpompia vastustajia vastaan (pelaaja pula). Tuo Inevitable Defeat koostuikin osittain entisistä huippu pelaajista ja olisi pärjännyt helposti myös ensimmäisessä divisioonassa.
Ei pärjää edes 2 divan tiimille joka ei harkkaa niin miten sitten ensimmäisessä? :D
1