1UP on päässyt haastattelemaan DICE:n luovuudesta vastaavaa ohjaajaa Lars Gustavssonia ja kysellyt sekä Bad Company 2:sta että Battlefield 1943:sta. Gustavsson paljastaa, että BC2 on jo pitkällä kehityskaaressaan ja että pelin kehittäminen on ensimmäisestä osasta opittujen asioiden ansiosta huomattavasti helpompaa. Frostbite-pelimoottori on jo tuttu, joten kehittämiseen pystytään panostamaan täysillä.
Battlefield 1943:sta Gustavsson kertoo jo tiedossakin olleen aseman eli peli toimi aluksi puhtaasti teknologiademona. Bad Companyn kehittämisen aikoihin tekijätiimiä alkoi houkuttaa paluu Iwo Jiman maisemiin, joten DICE:n 260 työntekijästä kasattiin pieni tiimi tutkimaan idean toteutusmahdollisuutta. Koska tiimi sai työskennellä rauhassa, oli heillä mahdollisuus poiketa tavanomaisista vaatimuksista. Lopulta peli näytti toteutuskelpoiselta, joten kokeilu sai jatkua. Gustavsson kertoo pelin olevan mahtava ja uskovan, että Battlefieldeistä pitävät pelaajat pitävät siitäkin.
Haastattelu löytyy kokonaisuudessaan täältä. Bad Company 2:n ja Battlefield 1943:n ohella keskustelun aiheena on Mirror's Edge ja Battlefield Heroes.
Battlefield 1943:sta Gustavsson kertoo jo tiedossakin olleen aseman eli peli toimi aluksi puhtaasti teknologiademona. Bad Companyn kehittämisen aikoihin tekijätiimiä alkoi houkuttaa paluu Iwo Jiman maisemiin, joten DICE:n 260 työntekijästä kasattiin pieni tiimi tutkimaan idean toteutusmahdollisuutta. Koska tiimi sai työskennellä rauhassa, oli heillä mahdollisuus poiketa tavanomaisista vaatimuksista. Lopulta peli näytti toteutuskelpoiselta, joten kokeilu sai jatkua. Gustavsson kertoo pelin olevan mahtava ja uskovan, että Battlefieldeistä pitävät pelaajat pitävät siitäkin.
Haastattelu löytyy kokonaisuudessaan täältä. Bad Company 2:n ja Battlefield 1943:n ohella keskustelun aiheena on Mirror's Edge ja Battlefield Heroes.
MAINOS
MAINOS
1
1