Battlefield 1943:n ja Battlefield: Bad Company 2:n taustalla olevan pelimoottori Frostbiten kerrotaan tukevan DirectX 11:sta. Renderöintiarkkitehti Johan Anderson kertoo että tuki tulevaisuuden tekniikalle tehtiin kolmessa tunnissa ja se saadaan käyttöön sisäisellä kytkimellä, jos laitteisto tukee DX11:sta.
Suurin hyöty DirectX 11:stä on API-kutsujen aikana sekä varjojen ja valaistuksen laskemisessa.
At the beginning of the porting progress the developer had to face a cross platform engine (PC, Xbox 360, PS3) with an exclusive DirectX 10 rendering path that had DX 10.0 and DX 10.1 features. The actual port of the Engine from DirectX 10 to DirectX 11 was done in three hours said Anderson. Searching and replacing the relevant parts inside the code required the most time.
Since currently there is no DirectX 11 hardware or appropriate development software, the Frostbite Engine was equipped with a switch inside the compiler that can be changed to DirectX 10 or DirectX 11. The developers at DICE are certain that the CPU load during API calls can be reduced noticeably with DirectX 11 drivers. Among other things the Frostbite DirectX 11 Engine offers HDR texture compression, Compute Shader and hardware tessellation for characters and terrain.
Lähde
Suurin hyöty DirectX 11:stä on API-kutsujen aikana sekä varjojen ja valaistuksen laskemisessa.
At the beginning of the porting progress the developer had to face a cross platform engine (PC, Xbox 360, PS3) with an exclusive DirectX 10 rendering path that had DX 10.0 and DX 10.1 features. The actual port of the Engine from DirectX 10 to DirectX 11 was done in three hours said Anderson. Searching and replacing the relevant parts inside the code required the most time.
Since currently there is no DirectX 11 hardware or appropriate development software, the Frostbite Engine was equipped with a switch inside the compiler that can be changed to DirectX 10 or DirectX 11. The developers at DICE are certain that the CPU load during API calls can be reduced noticeably with DirectX 11 drivers. Among other things the Frostbite DirectX 11 Engine offers HDR texture compression, Compute Shader and hardware tessellation for characters and terrain.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
Team: {Kßß}
16.04.2009 12:12
#1
17.04.2009 17:05
#2
17.04.2009 18:54
#3
Kolmessa tunnissa. Ei oikein kuulosta lupaavalta tuo kun noin nopeaan ovat muka "onnistuneet" sen tekemään.
Niin ja nythän on uusissa/keskiuusissa näyttiksissä käytössä vasta DX 10 ja sekin vain Vistalla.
Onko XPlle tulossa DX 10 tukea?
17.04.2009 19:01
#4
Team: {Kßß}
17.04.2009 19:02
#5
Onko XPlle tulossa DX 10 tukea?
Ei. XP:n kehittäminen on muutenkin jo loppumassa.
E: itseasiassa loppunut jo murossa juttuu.
19.04.2009 18:23
#6
Tuskin tuosta on mitään hyötyä, juuri kellään ei ole edes DX10- näytönohjainta vielä. Ei siitä haittaakaan ole, kunhan tekevät pelistä sellaisen että toimii hyvin normaalilla koneella.
No nyt kyllä puhut sellasta tuubaa että huhhuh. DX10 on ollu näyttiksissä jo yli 2 vuotta. Epäilen että ihmiset ei olisi päivittänyt koneitaan kertaakaan sen jälkeen. Itse ostin koneeni 2007 alussa ja DX10 löytyy. Tosin XP:llä pelailen niin ei sitä missään tule käytettyä.
20.04.2009 00:08
#7
Team: Cucko
20.04.2009 00:53
#8
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ole niin että ei ole vielä yhtään peliä joka käyttää dx10?
Onhan niitä jo aika paljon..
20.04.2009 01:24
#9
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ole niin että ei ole vielä yhtään peliä joka käyttää dx10?
Onhan niitä jo aika paljon..
Aijjaa. Kun kuulin pari kk sitten jostain että niin olisi mutta minulle näemmä puhuttiin paskaa :P
20.04.2009 08:04
#10
Team: Cucko
20.04.2009 09:01
#11
kuulostaa ihan hyvältä; vahvasti dx10 pohjanen, mutta saatu todellista hyöty-koodia dx11 varalle. eli toimii jo tänään kaikilla, mutta huomenna paremmin. paitsi sit on ne joilla on vielä xp...
Eipä siitä dx10:istä ole paljoakaan hyötyä verrattunaa dx9:siin. Dx:ien käytön voisi lopettaa.
20.04.2009 09:46
#12
Dx:ien käytön voisi lopettaa.
Mihis tämä perustuu? Melkoisen tärkeä rajapinta pelinkehittäjille kuitenki :P
1