Jälleen on aika suorittaa katsaus modien suuntaan ja siihen, miten vuosi 2009 on lähtenyt liikkeelle sillä saralla.
First Strike
First Striken v1.4 oli ajoitettu juuri jouluksi, mikä vaikutti hyvältä idealta sillä palvelimet olivat pelaajia pullollaan. Näin uuden vuoden alkajaiksi tehtiinkin katsaus 1.4-päivitykseen, useammalla kuvalla höystettynä.
If you've been playing at all during the holidays you've no doubt noticed the stream of new faces that have been appearing on the galactic battlefield, filling up the Community Games every weekend and turning up in reasonable numbers during the week. All in all I'd say 1.4 has done pretty well, and releasing over Christmas was a solid idea as it gave people a chance to play to their hearts' content, in between the turkey and Christmas pud. If you are one of these new faces, first let me just say Welcome, and then I'd like to remind you of both the First Strike Wiki where you will find a wealth of information on everything from weapons and vehicles to map information and objectives. Also don't forget to check out our forums where you will find many a community member ready to answer your questions.
Rise of Kobol II
Yllätys, yllätys, RoK onkin vielä hengissä. Battlestar Galactica -teemaisen modin kanssa on nähtävästi suuria suunnitelmia, sillä tarkoituksena on väsätä yksinpeli juonineen ja välianimaatioineen. Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tapaukselta, saa nähdä miten käy.
RoKII will combine all the elements in the game. There will be lots of fighters (Flying and Starships) like commanding Titans in 2142, however there will be a real need for for foot soldiers.
The game will include single player (bot) mode as well as co-op, we already have these elements working.
There will of course be a need for a lot more scripting for single player mode for cut scene and plot development, and a full version of that may take a lot longer than what you will find in the first public (beta) releases.
All of the ground maps will have areas that only the foot soldiers (Infantry) will be able to get to and either capture or destroy. That means no vehicles will be able to access the area you will have to dismount i.e NO TANKS or JEEPS.
Infantry will also be needed to fight the corridors of the ships and either take or destroy critical ship systems and there will be 6 models of Cylons, 4 of which will be 'Robotic', they have BF2 kits at the moment, however these will change.
Lue lisää
Forgotten Hope 2
FH:sta onkin tarjolla jopa kaksi eri uutispäivitystä. Aikaisemmassa valokeilan kohteena on amerikkalaisvarustusta M4A1 Sherman -tankin, M1A1-panssarintorjunta- ja M2-jalkaväkimiinan sekä M1A1-liekinheittimen muodossa. Liekö näillä itseään toistavilla mallinimillä jokin suurempikin merkitys..?
Toinen uutispäivitys sitten keskittyikin Normandiaan. Näytillä on Pattern 14 sekä M1917 Enfield -kiväärit sekä aitoja pelikuvia Hawker Typhoonista, josta rendereitä tarjoiltiin jo aiemmin.
Early in the 20th century, the British army began to have doubts about its main service rifle, the Enfield No1. Believing the rounds to be too weak, the Pattern 13 rifle was developed with a .276 calibre cartridge. This proved to be a generally bad idea, as the recoil and wear on the barrel were too heavy. As the First World War began, the need for more rifles forced the British Army to change the calibre of the rifle back to the standard .303, resulting in the Pattern 14 Rifle. Nearly all these rifles were produced by commercial manufacturers in the United States, as the British industry was already running at full capacity. Although most of the Pattern 14 rifles were used to equip the British Home Guard in the Second World War, many were used as sniper rifles before being replaced by the Enfield No4.
Lähde
Muut tiimit näyttävät viettävän vieläkin joulun ja vuoden vaihteen jälkeistä lomaa, sillä vuosi on startannut melko hiljaisissa merkeissä. Eihän sitä tietenkään liikaa saa vaatia, etenkin kun jouluna monesta modista tuli päivitys, mutta olisihan sitä aina mukava kuulla (ja nähdä) miten kehitys etenee.
First Strike
First Striken v1.4 oli ajoitettu juuri jouluksi, mikä vaikutti hyvältä idealta sillä palvelimet olivat pelaajia pullollaan. Näin uuden vuoden alkajaiksi tehtiinkin katsaus 1.4-päivitykseen, useammalla kuvalla höystettynä.
If you've been playing at all during the holidays you've no doubt noticed the stream of new faces that have been appearing on the galactic battlefield, filling up the Community Games every weekend and turning up in reasonable numbers during the week. All in all I'd say 1.4 has done pretty well, and releasing over Christmas was a solid idea as it gave people a chance to play to their hearts' content, in between the turkey and Christmas pud. If you are one of these new faces, first let me just say Welcome, and then I'd like to remind you of both the First Strike Wiki where you will find a wealth of information on everything from weapons and vehicles to map information and objectives. Also don't forget to check out our forums where you will find many a community member ready to answer your questions.
Rise of Kobol II
Yllätys, yllätys, RoK onkin vielä hengissä. Battlestar Galactica -teemaisen modin kanssa on nähtävästi suuria suunnitelmia, sillä tarkoituksena on väsätä yksinpeli juonineen ja välianimaatioineen. Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tapaukselta, saa nähdä miten käy.
RoKII will combine all the elements in the game. There will be lots of fighters (Flying and Starships) like commanding Titans in 2142, however there will be a real need for for foot soldiers.
The game will include single player (bot) mode as well as co-op, we already have these elements working.
There will of course be a need for a lot more scripting for single player mode for cut scene and plot development, and a full version of that may take a lot longer than what you will find in the first public (beta) releases.
All of the ground maps will have areas that only the foot soldiers (Infantry) will be able to get to and either capture or destroy. That means no vehicles will be able to access the area you will have to dismount i.e NO TANKS or JEEPS.
Infantry will also be needed to fight the corridors of the ships and either take or destroy critical ship systems and there will be 6 models of Cylons, 4 of which will be 'Robotic', they have BF2 kits at the moment, however these will change.
Lue lisää
Forgotten Hope 2
FH:sta onkin tarjolla jopa kaksi eri uutispäivitystä. Aikaisemmassa valokeilan kohteena on amerikkalaisvarustusta M4A1 Sherman -tankin, M1A1-panssarintorjunta- ja M2-jalkaväkimiinan sekä M1A1-liekinheittimen muodossa. Liekö näillä itseään toistavilla mallinimillä jokin suurempikin merkitys..?
Toinen uutispäivitys sitten keskittyikin Normandiaan. Näytillä on Pattern 14 sekä M1917 Enfield -kiväärit sekä aitoja pelikuvia Hawker Typhoonista, josta rendereitä tarjoiltiin jo aiemmin.
Early in the 20th century, the British army began to have doubts about its main service rifle, the Enfield No1. Believing the rounds to be too weak, the Pattern 13 rifle was developed with a .276 calibre cartridge. This proved to be a generally bad idea, as the recoil and wear on the barrel were too heavy. As the First World War began, the need for more rifles forced the British Army to change the calibre of the rifle back to the standard .303, resulting in the Pattern 14 Rifle. Nearly all these rifles were produced by commercial manufacturers in the United States, as the British industry was already running at full capacity. Although most of the Pattern 14 rifles were used to equip the British Home Guard in the Second World War, many were used as sniper rifles before being replaced by the Enfield No4.
Lähde
Muut tiimit näyttävät viettävän vieläkin joulun ja vuoden vaihteen jälkeistä lomaa, sillä vuosi on startannut melko hiljaisissa merkeissä. Eihän sitä tietenkään liikaa saa vaatia, etenkin kun jouluna monesta modista tuli päivitys, mutta olisihan sitä aina mukava kuulla (ja nähdä) miten kehitys etenee.
MAINOS
MAINOS
1
29.01.2009 21:47
#1
Team: =HoD=
29.01.2009 22:07
#2
29.01.2009 23:05
#3
Sanokaapa joku mulle, että kuka näitä modeja ehtii pelata kun joka viikko tulee vähintään se pari modia lisää(tai ainakin modin päivitys). Tästä puuttuu tuo Assault modi.
Eipä noissa ole kuin kaksi pelaamisen arvoista, PR ja FH2.
Team: TDDS
30.01.2009 20:01
#4
31.01.2009 18:48
#5
31.01.2009 18:57
#6
Ja taas puuttuu PR. Eikös ois sama vaihtaa nimeksi FH2 uutiset. Uutisten pitäis kuitenkin kattaa tärkeimmät uutiset modeista. Nyt ei oo ees mainuttu PR:n uudesta julkasusta. No olihan siitä aikasemmin uutisia, mutta vois jatkossa panostaa tasasemmin kaikkiin modeihin.
Juuri sen takia en PR:stä uudestaan maininnut, kun olin tehnyt julkaisusta kaksi omaa uutista. Tarkoitus on tottakai saada kaikki sisällöltään pelattavat modit mukaan.
01.02.2009 20:01
#7
1