Activision Blizzard -pelitalo on varmistanut MTV Multiplayerin mukaan, että Call of Duty -pelisarjaan ollaan jo tekemässä uutta peliä. Edellinen lisäys sarjaan tuli 14. päivä marraskuuta ja se kantoi nimeä Call of Duty: World at War palauttaen pelisarjan toiseen maailmansotaan.
Tuleva Call of Duty kulkee nimellä Call of Duty: Modern Warfare 2 viitaten siihen, että sarja palaa tulevaisuuteen, todennäköisesti Infinity Wardin kynäilemänä. Pelistä ei muuta kerrota kuin, että se julkaistaan jossain vaiheessa ensi syksynä.
Lähde
Tuleva Call of Duty kulkee nimellä Call of Duty: Modern Warfare 2 viitaten siihen, että sarja palaa tulevaisuuteen, todennäköisesti Infinity Wardin kynäilemänä. Pelistä ei muuta kerrota kuin, että se julkaistaan jossain vaiheessa ensi syksynä.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<12>>
04.12.2008 20:16
#1
04.12.2008 20:23
#2
$$$ eikä muuta...
04.12.2008 20:29
#3
Vanhaa kaavaa seuraillen paskemmaks vaan menee.
04.12.2008 21:31
#4
Nehän aikoo näemmä ihan tosissaan rikkoa jäljelläkin olevan skenen niin tehokkaasti kuin vain mahdollista. No mikäs siinä jos kansa maksaa ja vieläpä kerran vuodessa, olkoon peli millainen tahansa. Ehkäpä pelin nimeämisessä voitaisiin siirtyä urheilupeleistä tuttuihin vuosilukuihin tässä samalla, sehän olisi vain loogista.
Mutta juu... Tässä vaiheessa toivotaan, jotta IW heräisi tekemään PC-versioistakin kunnollisen ja keksisi siinä lomassa jotain vähän syvällisempää tekemistä yksinpeliin ainaisen putkessajuoksemisen sijasta, vaikka näin tuskin tulee koskaan tapahtumaan.
Eikä se moninpelin parantimenkaan pahitteeksi olisi, joka tulisi tehdä pelimuodoista lähtien, jotka nykyiseltään ovat tylsiä haamuja aikaisemmista osista. Sitten tietenkin niihin aseisiin voisi laittaa hieman järkeä teho/rekyyli/tarkkuus/gunsway puolella, eikä kenttäsuunnitteluun ja custom-tiedosto tuen parantaminenkaan haittaisi lainkaan, puhumattakaan vapaammasta serverin muokkaamisesta, olipa ranked tai unranked. Perk:stä en sano mittään, sillä jos niitä sais napsia oman tahtonsa mukaan pois serveriltä niin eipä niillä juuri olisi merkitystä mitä ovat.
Ja koska avautumisvaihde meni hyvin silmään, niin tietenkin sitä sotilaan liikkumista voisi hieman parantaa/järkeistää, lähinnä kiipeämisen osalta. Nyt toisinaan huvittaa, kun esimerkiksi Caressa (joo joo... chinatown) siellä snipatalon "laatikoilla" ei voi kiivetä sen aidan ylitse kuin ainoastaan niiden roskatynnyrien kohdalta tai vaihtoehtoisesti sotilaan pitää alkaa kiivetä jonkin pienen nökäreen päälle.
Vielä mainittakoon, että tässä nelosta ja vitosta kirotessa/haukkuessa tuli asennettua koneelle CS 1.6, kun kaveri houkutteli sen tekemään (olen langennut). Ikinä en olisi sitä uskonut tekeväni, mutta teimpähän kuitenkin ja kyllä pisti naurattamaan, kun tuli huomattua kuinka paljon CoD4:ssa on kopioitu CS:ää (vaikka se oli muutenkin nähtävissä mm. S&D muutos CoD4:ssa), mutta se että äänet käyttäytyvät molemmissa peleissä lähes samalla tavalla oli jotenkin käsittämätöntä. Kuitenkin aikaisemmissa osissa äänet ovat olleet tarkemmat, varsinkin korkeussuunnassa, kun nelosessa on oikeastaan mahdotonta sanoa onko äänenlähde ylempänä, alempana vai samalla tasolla kuin itse ja tämä sama tuli huomattua CS:ssä.[/avautuminen]
Jooh... 2-3 vuoden julkaisu sykli olisi paljon parempi, ihan kaikkien kannalta, sikäli kun se kaikki aika käytettäisiin tosiaan pelin tekemiseen. Nykyinen tapa rikkoo pelisarjan pelaajakannan moneen pieneen palaan, jolloin tasokkuus ei ole sitä mitä se voisi olla, eikä varmaan huipputasollakaan porukkaa kiinnosta välttämättä vaihtaa peliä vuoden välein, joten pelistä ei koskaan tule suurien tapahtumien vetonaulaa tai mitään.
Mutta tällä hetkellä hyvät uudet FPS-pelit ovat vähissä, sellaiset jotka toisivat samanlaisen tunteen kuin vCoD/UO aikanaan ja olisivat pelattavuudeltaan samalla tasolla, vaikka onhan vCoD/UO omat rajoittuneisuutensa, mutta pienillä viilauksilla ko. pelit voittaisivat nykyiset tuotteet 10-0. Tietysti uudet innovaatioit eivät olisi kuitenkaan pahasta, kuten esimerkiksi nämä Perkit ja Tasot, ideana ihan ovela, mutta nykytoteutuksella ne eivät ainakaan istu CoD-sarjaan.
Tuossa tuli todettua, jotta jos en tietäisi pelien nimiä ja joku näyttäisi ensin vCoD ja Wolf:ET pelit sekä viimeisenä CoD:WaW tuotteen ja kysyisi kumman jatko-osa se on, saattaisin pitää sitä ennemmin ET:n jatko-osana kuin CoD:n. Niin paljon on pelikokemus muuttunut osien varrella, kun CoD-sarja on matkannut kohti ET:n kaltaisia "kevyt" FPS-pelejä. Syitä tähän mielijohteeseen tukevat mm. nykyisen kaltaiset aseet (erot ovat lähinnä grafiikassa), äänimaailma (ET:n aseetkin munakkaampia melkein), uudet "hassut" ja "ihanat" ominaisuudet (perk, lvl, challenget etc.) ja tietysti viimeisenä tämä Zombie-modi, joka tuo enemmän kuin vähän mieleen Wolfenstein-pelit.
Noh... vuoden päästä kattellaan onko CoD-pelisarja vajonnut vieläkin alemmaksi kuin nykyisin, jolloin peli toimii silloin kun jättää aivot ja edellisten osien kokemukset narikkaan. Uudemmat CoD-sarjan pelit olisivat voineet olla "hyviä" pelejä, jos olisivat olleet sarjansa ensimmäisiä, mutta hommassa on ollut vain se pieni mutta... ne eivät olleet ja ensimmäiset osat olivat todella rautaisia huippuluokan tuotteita ja ovat sitä vielä nykyäänkin. Joten ollakseen hyviä pelisarjaa pidempään pelanneelle, niiden pitäisi ylittää pelikokemukseltaan, toimivuudeltaan ja ominaisuuksiltaan edelliset osat, mutta vCoD/UO asettivat tämän riman näemmä liian korkealle, vaikka niistä voisi asiaan paneutumalla pistää helpostikkin paremmaksi. Onhan uudemmissakin osissa niitä hyviä oivalluksiakin, jotka tosin ovat toteutettu puolivillaisesti, jolloin ne lähinnä häiritsevät. Konsoleilla on varmasti oma vaikutuksensa tähän, mutta voisi sen PC-version silti muokata hieman paremmin sopimaan PC ympäristöön, kuin nykyiseltään.
Noh... tulipahan taas tekstiä, vaikka asiapitoisuus onkin toinen asia ja paljon jäi vielä puuttumaankin jos kaiken tähän olisi kirjoittanut, lähinnä koskien sitä millainen pelistä pitäisi tehdä, jotta siitä tulisi loistava tai vähintäänkin parempi.
04.12.2008 21:53
#5
04.12.2008 23:20
#6
04.12.2008 23:45
#7
Vai mitä Hannu? :P
05.12.2008 00:05
#8
blablabla
huhhuh. miten jaksat kirjottaa tommosia stooreja. ainaki mielipiteet on tullu selväks.
niin ja itse aiheeseen
Itelle ainakin tuo on ihan sopiva tahti julkaista codeja koska kyllähän siinä vuodessa kerkee pelata ihan kyllästymiseen saakka samaa peliä ja semmosta peliä tuskin tulee jota jaksaisi montaa vuotta jyystää.
05.12.2008 01:26
#9
blablabla
huhhuh. miten jaksat kirjottaa tommosia stooreja. ainaki mielipiteet on tullu selväks.
Toisinaan sitä sattuu olemaan tylsää, liikaa aikaa muutenkin ja tietysti avautuminen on kivaa. Se on tietysti hyvä, että mielipiteet on tullu selväksi, vaikka turhaan sitä täällä höpisee, kun ei se mihinkään vaikuta ainakaan täältä käsin, mutta olisi se joskus mielenkiintoista saada keskustelua aikaan siitä, mikä tekee peleistä hyviä tai mitä tarvitsisi muuttaa, jotta jostain pelistä (CoD) tulisi parempi sekä perustelut miksi ja miten parannus pitäisi toteuttaa.
niin ja itse aiheeseen
Itelle ainakin tuo on ihan sopiva tahti julkaista codeja koska kyllähän siinä vuodessa kerkee pelata ihan kyllästymiseen saakka samaa peliä ja semmosta peliä tuskin tulee jota jaksaisi montaa vuotta jyystää.
Hmm... ehkä niin, mutta yleensä hyvää pelia jaksaa tahkota vuodesta toiseen, joten uuden version julkaiseminen kerran vuodessa on vähän niin ja näin. Ennemmin julkaisisivat patcheja yms. tuomaan uuttaa vuoden vanhaan peliin. Tähän mennessä CoD-sarjan pelaajatuki tai miten kukin sitä haluaa kutsua, on ollut aika olematonta uusien kenttien yms. suhteen, varsinkin nyt kun ranked servuille ei niitä custom-filuja juuri pistellä. Eikä tuo CoD:WaW linux binääri säätö heretä ainakaan sen suurempaa luottamusta pelaajatuen parantumisesta. Toisinaan peli ei välttämättä edes tarvitse mitään extraa kehittäjän puolelta jos pelaajayhteisöt pystyvät tuottamaan peliin kokonaisvaltaisesti soveltuvia modeja/karttoja, mutta ei siitä yleensä ainakaan haittaa ole, jos kehittäjä puolelta niitä tulisi. Neloseenkin muutama uusi kartta ei tekisi ollenkaan pahaa.
En tiedä olenko jämähtänyt uomiini jo tässä iässä vai mikä siinä on, mutta uudemmat pelit harvemmin sytyttävät. Toisaalta niitä vanhoja vaan jaksan tahkoa vuodesta toiseen. Niissä vaan tuntuu olevan sitä syvyyttää niin paljon enemmän ja muutoinkin tuo toimivuus on silti parempaa, vaikka teknisesti niissä on monia puutteita ja monista nykykikoista ei tietoakaan.
Ehkä näin, tai sitten uudemmat pelit ovat oikeasti niin tasapaksuja tuotteita, joissa ei ole enään mitään omanlaistaan, joka erottaisi ne muista (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta). No miksipä niistä tekemään mitään erikoisia, kun nykyinenkin tyyli myy hyvin, sitähän se pitkälti vissiin on ja nuo konsolit tietysti vaikuttavt asiaan omalla tapaansa, kun suurin osa tehdään nykyään ensin konsolille ja sitten käännetään PC:lle jokin pikakäännös jota ei edes viilata PC:tä varten. Ehkäpä joku tuleva peli pistää yllättäen, mutta toistaiseksi ainoastaan "Men of War" naksuttelu on herättänyt kiinnostusta.
Avautumisiin
05.12.2008 08:17
#10
Team: 711
05.12.2008 09:53
#11
Team: Paranoia
05.12.2008 13:07
#12
05.12.2008 13:22
#13
05.12.2008 14:17
#14
Kyllä mielelläni pelaan Infinity Wardin pelejä. :P
sitä samaa!
Toivon, että täs mw2:sta tulee paras COD ikinä.
Perksit vois pitää pelisarjassa kunhan ne olis vaan järkevämpiä(nuubtuub+marty). ja singlestä vois tehä pikkasen pidemmän ja niin että saisi itekkin vähän vaikuttaa siihen stoorin kulkuun.
Ja tärkeimpänä toivoisin Enemmän Aseita! Enemmän mappeja mp:hen
Team: [Wolf]
05.12.2008 14:29
#15
05.12.2008 16:05
#16
Joten parannuksia ehdottamaan:
-Toivottavasti tässä jo kuunneltaisiin pelaajia
-Perkit pois. Ehdotus, tehtäisiin se samanlailla kuin UOssa eli kun on tappanu kentässä tietyn määrän niin saa lisää kranuja, panoksia ja muita välineitä, mutta kun uusi mappi alkaa niin kaikki alkaa nollista.(martysta ym. tuskin tarvii sanoo mitään..)
-UVA ja helikopteri pois. Airstrike voi jäädä kun sitä parannellaan, kuten tarvitaan pidempi streak tai tarpeeksi tappoja ja päälle jonkin aika raja.(esim. Pitää olla 40 tappoo ja sen jälkeen minuutti hengissä jolloin sen saa.)Myös se miten se tulee pitäisi saada valita, kun COD4 sitä ei tie miten päin se tulee.
-Jos peliin tulee Marine Opfor puolet niin omat aseet molemmille puolille. esim. ak vain Opforin puolelta, tosin tämä voi syödä matsi pelaajia, mutta sitähän varten on modit.
-Noobituubi pois vaikka se ny kuuluu moderniin, mutta syö vaan pelattavuutta.
-Hiticoni on syöny mua aina, kun tulee aina risti kun osuu.(Helpottaa huomattavasti seinien läpi ampumista ja muutenkin osumista kaukaa.)
-Ääniä voisi hiota vielä tarkemmiksi ja aidommiksi.
-Peli julkastaisiin oikeesti vasta sitten kun siitä on ne suurimmat bugit korjattu, voin vaikka osallistu niiden etsintää jos se siitä on kiinni ja vielä ilmatteeks.
Tässä nyt kaikki aluks, mitä tuli näin äkkiseltä mieleen
05.12.2008 17:10
#17
Joten parannuksia ehdottamaan:
-Toivottavasti tässä jo kuunneltaisiin pelaajia
-Perkit pois. Ehdotus, tehtäisiin se samanlailla kuin UOssa eli kun on tappanu kentässä tietyn määrän niin saa lisää kranuja, panoksia ja muita välineitä, mutta kun uusi mappi alkaa niin kaikki alkaa nollista.(martysta ym. tuskin tarvii sanoo mitään..)
-UVA ja helikopteri pois. Airstrike voi jäädä kun sitä parannellaan, kuten tarvitaan pidempi streak tai tarpeeksi tappoja ja päälle jonkin aika raja.(esim. Pitää olla 40 tappoo ja sen jälkeen minuutti hengissä jolloin sen saa.)Myös se miten se tulee pitäisi saada valita, kun COD4 sitä ei tie miten päin se tulee.
-Jos peliin tulee Marine Opfor puolet niin omat aseet molemmille puolille. esim. ak vain Opforin puolelta, tosin tämä voi syödä matsi pelaajia, mutta sitähän varten on modit.
-Noobituubi pois vaikka se ny kuuluu moderniin, mutta syö vaan pelattavuutta.
-Hiticoni on syöny mua aina, kun tulee aina risti kun osuu.(Helpottaa huomattavasti seinien läpi ampumista ja muutenkin osumista kaukaa.)
-Ääniä voisi hiota vielä tarkemmiksi ja aidommiksi.
-Peli julkastaisiin oikeesti vasta sitten kun siitä on ne suurimmat bugit korjattu, voin vaikka osallistu niiden etsintää jos se siitä on kiinni ja vielä ilmatteeks.
Tässä nyt kaikki aluks, mitä tuli näin äkkiseltä mieleen
Pitkälti näillä linjoilla olen itsekkin ja monet peliporukasta, joiden kanssa tätä asiaa on vatvottu.
Monista "ongelmista" pääsisi helpolla, kun vaihtoehtoja olisi serverin pitäjällä riittävästi ja ne voitaisiin toteuttaa muista asetuksista riippumatta (ranked/unranked). Olihan nelosessakin ranked/unranked/old school etc. joten miksi esimerkiksi tätä ase asiaa voisi ratkaista tällätavoin, eli serverin ylläpitäjä voisi määritellä onko aseet rajattu tiettyihin per puoli vai kaikille kaikki.
Kuten on aiemminkin tullut avauduttua, niin perkit ovat ihan kiva ajatus ehkä, mutta nykyiseltään ne vaikuttavat pelikokemukseen liikaa. Miksi niitä muuten olisi poistettu esim. Promodista. Muita viilattavien listaan kuuluvia ovat tietenkin aseet, jotka ovat nykyiseltään naurettavia lähinnä olemattoman rekyylin ja tehojen epätasaisuuden takia (Scorpion>AK-47). Rekyylin vähyyden syy luultavasti löytyy sieltä konsolilta, koska vCoD/UO tason rekyyleillä ampuminen konsolilla olisi kippasen vaikeata, mutta minkä takia tätä ei muuteta sitten PC-versioon?
Eräs asia mikä myös pistää nakertaen, on tuo pelin jatkuva helpottuminen (UAV, Hitmark, Vihun nimen näkyminen jne.) Syytä tähän en ymmärrä, onko se nykyään niin että ei viitsitä opetella pelaamaan vaan heti pitäisi päästä listan kärkeen vai mistä on kyse? Laskevatko kehittäjät etteivät pelit myy, jos niissä pärjätäkseen täytyy hieman opetella käyttämään niistä löytyviä aseita etc.
Näiden kaikkien yhdistelmä tekee nykyisistä CoD:sta keskimääräistä höttöä, vaikka toisaalta eivät ne muutkaan pelit ole juuri viime aikoina loistaneet eli ehkäpä se CoD on sittenkin nykypelien mittapuulla se loistava peli, vaikka vanhempiin, teknisesti rajoittuneempiin peleihin verratessa se toimii lähinnä lattiamoppina.
05.12.2008 18:55
#18
Hyvä vaan että on alettu jo tekemään uutta codia, koska COD5 oli kyllä niin paha "Floppi".
Tämä on sinun mielipiteesi, itse pidän ainakin wawia todella hyvänä, eikä minua haittaa vaikka niitä pelejä tulee tieuhaan tahtiin, onpahan pelattavaa
05.12.2008 22:16
#19
Tämä on sinun mielipiteesi, itse pidän ainakin wawia todella hyvänä, eikä minua haittaa vaikka niitä pelejä tulee tieuhaan tahtiin, onpahan pelattavaa.
Matsien kannalta tämä ei ole hyväksi, koska se hajoittaa sceneä lisää.
05.12.2008 22:38
#20
Uav:n voisi tosiaankin poistaa, tai vaihtoehtoisesti rajoittaa vain sen saaneelle pelaajalle. Mielestäni aseiden lajittelu joukkuekohtaisesti ei tekisi yhtään pahaa. Olihan näin jo vCodissa, UO:ssa ja Cod 2:ssa, eikä se menoa tuntunut haittaavan, päinvastoin.
Skene tosiaan on hajoamaan päin pelien tiuhan julkaisutahdin, kasvavan grafiikan ja näin ollen tietokoneen jatkuvan päivittämisen myötä. Päivittelyähän ei tarvitse tehdä kovinkaan suurilla rahasummilla, eikä mielestäni liian usein pysyäkseen pelien mukana tarpeeksi tehokkaalla tietokoneella. Silti kuitenkin ne pelaajat, jotka eivät välitä saada "maailman suurinta e-penistä" tähtitieteellisiä lukuja maksaneella huipputietokoneellaan, pistävät hanttiin päivityksen edessä ja jättävät pelin hyllyyn. Veikkaanpa, että seuraavan Codin ilmestyessä moni rupeaa jo ihan oikeasti miettimään onko järkeä enää uskollisesti ostaa sitä tuoreinta versiota.
Itselläni on toisinaan käynyt mielessä ajatus, että kokoaisi ainakin edes Suomen mittakaavalla jonkinmoisen adressin isokenkäisille, jossa pelaajat kertovat parannusehdotuksiaan ja pyytäisivät tekemään edes yhden vanhempien Codien veroisen pelin huolellisesti. Adressissa voisi myös pyytää julkaisutahdin hidastamista. Voi olla ettei se toimisi lähimainkaan, mutta ei kokeilu mitään maksa.
<<12>>