Battlefieldin tulevaisuus
Olen Battlefield 2 -veteraani ja pitkään odottanut seuraajaa sille pelille, joka sai minut innostumaan kilpapelailusta ja loi ne arvot, joita etsin tulevista Battelfield -peleistä.
Takana loistava tulevaisuus
Battlefield 2 -pelin myötä kilpapelaaminen räjähti kasvuun Suomessa. Matseja pelattiin yötä päivää ja scene kasvoi, nähtiinpä jopa parin kauden ajan suomalainen kilpaliiga.
Battlefield 2:n conquest -moodin parasta antia oli ehdottomasti taktinen puoli. Ennen matsien alkua kokoonnuttiin kuuntelemaan ja neuvottelemaan taktiikoista ATC -ohjelman ääreen, joka on tehty juuri taktiikan suunnitteluja varten. Ruutu täyttyi alkuun hienoista taktisista kuvioista ja loppua kohden lapsellisista töherryksistä. Itse matsissa ensimmäinen älähdys, joko hyvässä tai pahassa, kuului samantien pelin alettua, spawnpointilla oli suuren suuri merkitys. Näennäisesti hyvin mennyt aloitus kariutui, kun vihollisen taistelukopterista hyppäsi ryhmänjohtaja oman joukkueen tyhjälle päälipulle, kaikki rauta ja kopteri oli näin menetetty. Ainut vaihtoehto oli nopea vastahyökkäys vihollisen päälipulle.
Nerokkaat, yllättävät taktiikat ja toimiva tiimi takasivat voiton. Heppoisesti osuva jengikin pääsi voiton makuun jos taktinen puoli osui nappiin. Battlefield 2 on kilpapelinä jotain, mitä ei hetkeen ohiteta.
Pahan enteet
Ensimmäiset merkit ei niin mieluisesta tulevasta koettiin jo ennen pelin kuoppaamista. Call of Duty ja Counter Strike alkoi imeä Battelefield 2:een kyllästyneitä, ja samoja taistelutyylejä alettiin naittaa myös BF2 taistelukentille. 8vs8 conquest -moodista siirryttiin hiljalleen 5vs5 infantry -moodiin. Battlefieldin parhaimmillaan tarjoama taktinen syvyys väistyi pikkuhiljaa kilpakonffaamiselle ja Karkandin hotellilipulle. DICE yllätti kilpapelaajat tuellaan ja julkaisi infantry only moodin. Tämä on mielestäni se hetki, kun BF2 kuoli ja alamäki alkoi .Ei ole vaikeaa kuvitella DICE:n kehittäjien ajatelleen: tuosta lähdettiin ja tähän tultiin, pelaajat siis haluavat tällaista.
Lyhyesti: vähemmän taktiikkaa ja enemmän räiskintää.
Conquest, taistelu kadunpätkästä
Sitten julkaistiin Bad Company 2, ja Battlefield -sarjan fanit tärisivät innosta. Lyhyen pörinän jälkeen koitti arki. Koska kyseessä on spinoff Battlefield sarjaan, on pelitempo ja mittakaava erilainen verrattuna Battlefield 2 -peliin. Enää ei käydä taisteluita sumuisesta laaksosta Kiinan rajalla, vaan lyhyestä kadunpätkästä piskuisessa Etelä-Amerikan kyläpahasessa. Conquest -moodin taistelut ovat intensiivistä lähitappelua pienessä kivirännissä, jossa nopea sormi on kaikki kaikessa. Lippujen välimatkat ovat nadeheiton päässä toisistaan ja pelissä onkin keskitytty vain ja ainoastaan komeaan räiskintään.
Bad Company 2 on erinomainen puplapalloräiskyttely, jonka parissa viihtyy viikosta toiseen. Valitettavasti vain BC2:n pelityyli ei anna mahdollisuuksia laajoihin taktisiin kuvioihin, mitä BF2 -veteraanit odottivat. Nyt fanit lohduttavat toisiaan ja kuiskivat jo seuraavasta aidosta Battlefieldistä joka tulee olemaan se odotettu vapahtaja, vai onko näin.
Tateilla tulevaan
Nyt odotukset on ladattu tulevaan Battlefield 3:een, joka tulee olemaan takuuvarma pettymys, niin paljon on pelillä lunastettavaa. Pelibisneksessä, kuten muussakin kaupanhyllytavarassa on kyse rahanteosta, ja konsolimarkkinat ovat selvästi PC -markkinoita suuremmat, joten tulevaisuutta on katseltava tattimiehen vinkkelistä.
Battlefield 3:en mahdollista kilpapelaamisen puolta on hyvin vaikea arvioida. Huomioon otettavia asioita on monia. Kilpapelaaminen on kovassa nosteessa maailmalla ja pelien näkyvyys turnauksissa alkaa olla jo huomattava. Joten on selvää että asiasta DICE/EA:n puolella käydään keskusteluja. Kilpapelaamisen tukeminen vaatii pelinkehittäjänkin puolelta pitkäaikaista sitoutumista, sekä aikaa ja rahaa. Esiin nouseekin kysymys onko konsolipelaaminen kehittynyt siihen pisteeseen, että kilpapelaamisen tukeminen olisi järkevää.
Vaikka onni potkisi ja kilpapelituki uuteen Battlefieldiin saataisiinkin, on taas toinen asia millainen tästä moodista tulisi ja olisiko se juuri meidän BF2 fanien mieleen, vai pysytelläänkö jo hyvin myyväksi todistetussa ideassa, eli kapeassa kivirännissä, jonka juuri konsolipelaajat ovat omaksuneet.
Piruja voisi maalailla EASY -studion viimeisimmän tuotoksen johdosta. Battlefield Play4Free:n kehityksestä vastannut studio perusteli Battlefield 2:n mittakaavan pienentämistä uuteen peliin sillä, että nykypelaajat vaativat juuri intensiivisiä lähitaisteluita laajojen karttojen sijaan. Toivottavasti analyysi on vain EASY -studion eikä DICE:n vaikka keskusteluja varmasti puolin ja toisin on käyty.
Bad Company 2:n Map Pack 7 toi mukanaan pienen toivonkipinän: Heavy Metal:n, jonka kumpuilevat laajat tasangot jo hiukan muistuttavat sitä vanhaa ja oikeaa Battlefieldiä.
Takana loistava tulevaisuus
Battlefield 2 -pelin myötä kilpapelaaminen räjähti kasvuun Suomessa. Matseja pelattiin yötä päivää ja scene kasvoi, nähtiinpä jopa parin kauden ajan suomalainen kilpaliiga.
Battlefield 2:n conquest -moodin parasta antia oli ehdottomasti taktinen puoli. Ennen matsien alkua kokoonnuttiin kuuntelemaan ja neuvottelemaan taktiikoista ATC -ohjelman ääreen, joka on tehty juuri taktiikan suunnitteluja varten. Ruutu täyttyi alkuun hienoista taktisista kuvioista ja loppua kohden lapsellisista töherryksistä. Itse matsissa ensimmäinen älähdys, joko hyvässä tai pahassa, kuului samantien pelin alettua, spawnpointilla oli suuren suuri merkitys. Näennäisesti hyvin mennyt aloitus kariutui, kun vihollisen taistelukopterista hyppäsi ryhmänjohtaja oman joukkueen tyhjälle päälipulle, kaikki rauta ja kopteri oli näin menetetty. Ainut vaihtoehto oli nopea vastahyökkäys vihollisen päälipulle.
Nerokkaat, yllättävät taktiikat ja toimiva tiimi takasivat voiton. Heppoisesti osuva jengikin pääsi voiton makuun jos taktinen puoli osui nappiin. Battlefield 2 on kilpapelinä jotain, mitä ei hetkeen ohiteta.
Pahan enteet
Ensimmäiset merkit ei niin mieluisesta tulevasta koettiin jo ennen pelin kuoppaamista. Call of Duty ja Counter Strike alkoi imeä Battelefield 2:een kyllästyneitä, ja samoja taistelutyylejä alettiin naittaa myös BF2 taistelukentille. 8vs8 conquest -moodista siirryttiin hiljalleen 5vs5 infantry -moodiin. Battlefieldin parhaimmillaan tarjoama taktinen syvyys väistyi pikkuhiljaa kilpakonffaamiselle ja Karkandin hotellilipulle. DICE yllätti kilpapelaajat tuellaan ja julkaisi infantry only moodin. Tämä on mielestäni se hetki, kun BF2 kuoli ja alamäki alkoi .Ei ole vaikeaa kuvitella DICE:n kehittäjien ajatelleen: tuosta lähdettiin ja tähän tultiin, pelaajat siis haluavat tällaista.
Lyhyesti: vähemmän taktiikkaa ja enemmän räiskintää.
Conquest, taistelu kadunpätkästä
Sitten julkaistiin Bad Company 2, ja Battlefield -sarjan fanit tärisivät innosta. Lyhyen pörinän jälkeen koitti arki. Koska kyseessä on spinoff Battlefield sarjaan, on pelitempo ja mittakaava erilainen verrattuna Battlefield 2 -peliin. Enää ei käydä taisteluita sumuisesta laaksosta Kiinan rajalla, vaan lyhyestä kadunpätkästä piskuisessa Etelä-Amerikan kyläpahasessa. Conquest -moodin taistelut ovat intensiivistä lähitappelua pienessä kivirännissä, jossa nopea sormi on kaikki kaikessa. Lippujen välimatkat ovat nadeheiton päässä toisistaan ja pelissä onkin keskitytty vain ja ainoastaan komeaan räiskintään.
Bad Company 2 on erinomainen puplapalloräiskyttely, jonka parissa viihtyy viikosta toiseen. Valitettavasti vain BC2:n pelityyli ei anna mahdollisuuksia laajoihin taktisiin kuvioihin, mitä BF2 -veteraanit odottivat. Nyt fanit lohduttavat toisiaan ja kuiskivat jo seuraavasta aidosta Battlefieldistä joka tulee olemaan se odotettu vapahtaja, vai onko näin.
Tateilla tulevaan
Nyt odotukset on ladattu tulevaan Battlefield 3:een, joka tulee olemaan takuuvarma pettymys, niin paljon on pelillä lunastettavaa. Pelibisneksessä, kuten muussakin kaupanhyllytavarassa on kyse rahanteosta, ja konsolimarkkinat ovat selvästi PC -markkinoita suuremmat, joten tulevaisuutta on katseltava tattimiehen vinkkelistä.
Battlefield 3:en mahdollista kilpapelaamisen puolta on hyvin vaikea arvioida. Huomioon otettavia asioita on monia. Kilpapelaaminen on kovassa nosteessa maailmalla ja pelien näkyvyys turnauksissa alkaa olla jo huomattava. Joten on selvää että asiasta DICE/EA:n puolella käydään keskusteluja. Kilpapelaamisen tukeminen vaatii pelinkehittäjänkin puolelta pitkäaikaista sitoutumista, sekä aikaa ja rahaa. Esiin nouseekin kysymys onko konsolipelaaminen kehittynyt siihen pisteeseen, että kilpapelaamisen tukeminen olisi järkevää.
Vaikka onni potkisi ja kilpapelituki uuteen Battlefieldiin saataisiinkin, on taas toinen asia millainen tästä moodista tulisi ja olisiko se juuri meidän BF2 fanien mieleen, vai pysytelläänkö jo hyvin myyväksi todistetussa ideassa, eli kapeassa kivirännissä, jonka juuri konsolipelaajat ovat omaksuneet.
Piruja voisi maalailla EASY -studion viimeisimmän tuotoksen johdosta. Battlefield Play4Free:n kehityksestä vastannut studio perusteli Battlefield 2:n mittakaavan pienentämistä uuteen peliin sillä, että nykypelaajat vaativat juuri intensiivisiä lähitaisteluita laajojen karttojen sijaan. Toivottavasti analyysi on vain EASY -studion eikä DICE:n vaikka keskusteluja varmasti puolin ja toisin on käyty.
Bad Company 2:n Map Pack 7 toi mukanaan pienen toivonkipinän: Heavy Metal:n, jonka kumpuilevat laajat tasangot jo hiukan muistuttavat sitä vanhaa ja oikeaa Battlefieldiä.
Aihetta on muokattu: 19.12.2010 20:29
MAINOS
MAINOS
Täällä suunnalla odotellaan Battlefield 3:sta hyvin mietteliäänä. BF2 vei aikoinaan sydämeni täysin ja se onkin edelleen pysytellyt pelien Top-5 sijalla. Juuri tuo avonainen taistelu laajoilla koukkauksilla kiehtoi ja muutenkin homma oli täydellisesti kasassa.
Sitten tuli Bad Company konsolille ja PC-miehenä aloin kyselemään että missä on tuon pelin PC-versio. Rukouksiin vastattiin viimein Bad Company 2:n avulla. Bad Company 2:n betan käynnistyttyä olin lievästi sanottuna innoissani. Uusi Battlefield - Ja vieläpä tuhoutuvalla ympäristöllä ja paremmalla grafiikalla, ja vieläpä PC:llä! Mikä voisi estää tästä pelistä tulevan uusi pitkäaikainen suosikkini?
No monet tekijät. Ensin voin sanoa että Bad Company 2 ON erittäin hyvä peli ja sen kanssa onkin tullut vietettyä mukavia hetkiä. Mutta se ei ole vielä kertaakaan tuntunut niin hyvältä ja maukkaalta kuin BF2. Kartat, aseet, kulkuneuvot.. kaikki tuntuivat olevan jollain tavalla fiiliksestä jäljessä. Kartoissa ei voi kunnolla koukata, ohjaus ja aseet tuntuvat tönköiltä ja huonoilta, ja kulkuneuvoissa ei ole samaa fiilistä (BF2:n TV mittelöt), kuin BF2:ssa.
Asian huomaa sillä, että pelitunteja on kertynyt peleissä aivan eri tavalla. Bad Company 2:sta on tullut pelattua melko vähän sen jälkeen kun unlockit tuli avattua. BF2:n taas on tullut palattua säännöllisesti kavereiden kanssa ja en usko että sen asema muuttuu, kunhan pelaajia on vain paikalla tarpeeksi. Bad Company 2:lla riittää pelaajia, mutta en tiedä miten paljoa tässä sitä vielä jaksaa. Wauwelia komppaan siinä että Heavy Metal oli kiva yllätys. Kunpa tällaisia vain tulisi lisää..
BC2: Vietnam ei edellämainittujen syiden takia järin enää innosta. Onhan hinta toki matala.. pitäisikö antaa Vietnamille tilaisuus ja kokeilla, josko hukattua tunnelmaa olisi saatu takaisin?
Sitten tuli Bad Company konsolille ja PC-miehenä aloin kyselemään että missä on tuon pelin PC-versio. Rukouksiin vastattiin viimein Bad Company 2:n avulla. Bad Company 2:n betan käynnistyttyä olin lievästi sanottuna innoissani. Uusi Battlefield - Ja vieläpä tuhoutuvalla ympäristöllä ja paremmalla grafiikalla, ja vieläpä PC:llä! Mikä voisi estää tästä pelistä tulevan uusi pitkäaikainen suosikkini?
No monet tekijät. Ensin voin sanoa että Bad Company 2 ON erittäin hyvä peli ja sen kanssa onkin tullut vietettyä mukavia hetkiä. Mutta se ei ole vielä kertaakaan tuntunut niin hyvältä ja maukkaalta kuin BF2. Kartat, aseet, kulkuneuvot.. kaikki tuntuivat olevan jollain tavalla fiiliksestä jäljessä. Kartoissa ei voi kunnolla koukata, ohjaus ja aseet tuntuvat tönköiltä ja huonoilta, ja kulkuneuvoissa ei ole samaa fiilistä (BF2:n TV mittelöt), kuin BF2:ssa.
Asian huomaa sillä, että pelitunteja on kertynyt peleissä aivan eri tavalla. Bad Company 2:sta on tullut pelattua melko vähän sen jälkeen kun unlockit tuli avattua. BF2:n taas on tullut palattua säännöllisesti kavereiden kanssa ja en usko että sen asema muuttuu, kunhan pelaajia on vain paikalla tarpeeksi. Bad Company 2:lla riittää pelaajia, mutta en tiedä miten paljoa tässä sitä vielä jaksaa. Wauwelia komppaan siinä että Heavy Metal oli kiva yllätys. Kunpa tällaisia vain tulisi lisää..
BC2: Vietnam ei edellämainittujen syiden takia järin enää innosta. Onhan hinta toki matala.. pitäisikö antaa Vietnamille tilaisuus ja kokeilla, josko hukattua tunnelmaa olisi saatu takaisin?
Jos saavat tuohon 3:seen heloille ja tankeille omat säädöt ja joystikkituen ilman mitään häsläämistä...niin oon tyytyväinen.
Odotan sekä GameVest-tukee, että TrackIr-tukee.
Odottelen myös USASia ja El Alamein-kenttää, ja ettei oo liikaa näppäimistökomentoja....BC2:sessakin on omansa sille UAVille vaikkei tarttis....
Että tällasta.
Odotan sekä GameVest-tukee, että TrackIr-tukee.
Odottelen myös USASia ja El Alamein-kenttää, ja ettei oo liikaa näppäimistökomentoja....BC2:sessakin on omansa sille UAVille vaikkei tarttis....
Että tällasta.
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
JustGust sanoo:
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Just, tässä on tiivistettynä se "tulevaisuus".. eli synkältä näyttää, jos pelaajat ei vieläkään pelistä muuta älyä :S ...
Oikeesti realismirunkkarit menkää roskiin ..
Ja tulevaisuudesta vielä sen verta, että paljoko mentiin pakkia viiden vuoden kehityksessä (BF2->BC2), niin ei voi kuin kauhulla odottaa. Doh, toivossa on hyvä elää.
ThnD sanoo:
Just, tässä on tiivistettynä se "tulevaisuus".. eli synkältä näyttää, jos pelaajat ei vieläkään pelistä muuta älyä :S ...
Oikeesti realismirunkkarit menkää roskiin ..
Ja tulevaisuudesta vielä sen verta, että paljoko mentiin pakkia viiden vuoden kehityksessä (BF2->BC2), niin ei voi kuin kauhulla odottaa. Doh, toivossa on hyvä elää.
JustGust sanoo:
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Just, tässä on tiivistettynä se "tulevaisuus".. eli synkältä näyttää, jos pelaajat ei vieläkään pelistä muuta älyä :S ...
Oikeesti realismirunkkarit menkää roskiin ..
Ja tulevaisuudesta vielä sen verta, että paljoko mentiin pakkia viiden vuoden kehityksessä (BF2->BC2), niin ei voi kuin kauhulla odottaa. Doh, toivossa on hyvä elää.
Niin minun mielipiteenihän on väärä. Onneksi ei sinun tarvitse rahojasi tähän peliin tuhlata. Jos haluat pelata arcade räiskintää ole hyvä ja mene pelaamaan vaikka quake liveä.
Haluatko ThnD vielä selventää, että mitä tässä pelissä pitäisi olla että se sinua mielyttäisi? Itse ainakin olen ihan tyytyväinen realistirunkkari tällä hetkellä!
a: bf3 ei ole simulaattori. jos haluaa pelata simulaattori räiskintää menköön pelaa ArmA II. (vai mistä lähtiän jos luotiosuu suhun et tartte medicciä kun energia palautuu?)
b: on-topic
ite ootan mapeilta pelattavuutta ei CoD tyylistä eikä myöskään liian aukeita
b: on-topic
ite ootan mapeilta pelattavuutta ei CoD tyylistä eikä myöskään liian aukeita
Viestiä on muokattu: 29.06.2011 11:30
JustGust sanoo:
Niin minun mielipiteenihän on väärä. Onneksi ei sinun tarvitse rahojasi tähän peliin tuhlata. Jos haluat pelata arcade räiskintää ole hyvä ja mene pelaamaan vaikka quake liveä.
Haluatko ThnD vielä selventää, että mitä tässä pelissä pitäisi olla että se sinua mielyttäisi? Itse ainakin olen ihan tyytyväinen realistirunkkari tällä hetkellä!
ThnD sanoo:
Just, tässä on tiivistettynä se "tulevaisuus".. eli synkältä näyttää, jos pelaajat ei vieläkään pelistä muuta älyä :S ...
Oikeesti realismirunkkarit menkää roskiin ..
Ja tulevaisuudesta vielä sen verta, että paljoko mentiin pakkia viiden vuoden kehityksessä (BF2->BC2), niin ei voi kuin kauhulla odottaa. Doh, toivossa on hyvä elää.
JustGust sanoo:
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Ite haluaisin kaksi asiaa peliltä
1. Ei niitä hitmarkereita pliis, tulee vaan liikaa poraamista siinä toivossa, että saa hitmarkerin. Voitas lisätä vaikka äänistä hitmarkerit eli kun osuu niin hahmo tuskanhuutaa.
2. Luodit lentää sinne minne tähtäin näyttää eikä about sinnepäin, loppuis se spray ja saatais vähä lisää vaikeusastetta, mutta sitten taas toisaalta consolella saattais olla vaikeeta tähdätä niiden tattien takia.
Loadoutin isompi kustomointi ois kans ihan kiva: vois valita ite kuinka monta lipasta, kranaattia, ohjusta jne haluaa kantaa ja sitämukaan lisäisi nopeutta/hitautta liikkeisiin.
Just, tässä on tiivistettynä se "tulevaisuus".. eli synkältä näyttää, jos pelaajat ei vieläkään pelistä muuta älyä :S ...
Oikeesti realismirunkkarit menkää roskiin ..
Ja tulevaisuudesta vielä sen verta, että paljoko mentiin pakkia viiden vuoden kehityksessä (BF2->BC2), niin ei voi kuin kauhulla odottaa. Doh, toivossa on hyvä elää.
Niin minun mielipiteenihän on väärä. Onneksi ei sinun tarvitse rahojasi tähän peliin tuhlata. Jos haluat pelata arcade räiskintää ole hyvä ja mene pelaamaan vaikka quake liveä.
Haluatko ThnD vielä selventää, että mitä tässä pelissä pitäisi olla että se sinua mielyttäisi? Itse ainakin olen ihan tyytyväinen realistirunkkari tällä hetkellä!
Jos nyt kuitenkin pysysin Bäfä kentillä niinku tähänki asti, mikäli pelattavaa jatkoa tulee... Eikä mitään BC shittiä... Ensinnäkään BC2:sta ei voi edes sanoa Battlefieldiksi. Oishan se tietenki ihan hienoa ettei porattas, niinku sitä hirveenä BF2seski tehtiin... Ois paljo siistimpää ku se tankki tai heko siel puolen kilsan pääs rupeis kiljumaan ku osut sitä singolla.. ei tarttis kertoo tiimikavereille, et osuit, ne kuulis sen ittekki..
Toisena tää ampuminen, kaikille tosiaan sarjatulta ampuvat sniipperit kouraan Näihän se IRL ballistiikkaki toimii... Hieno siinä sitten koittaa oikeesti edetä johonkin.. Eiköhän noi BC2 paskat kuten supportiki oo jo tämmösiä, kun saa seisaalta losottaa mehtien läpi sarjalla pelkkää hittiä ties kuinka kauas.. Ja niitä istujia riittääki joka ikkunas ja puskas... Ei mulla oo ainaskaan tarttenu missään bäfäs viel spreijata.. siks varmaan en osukkaa.. Et mitä aseisiin ja pelattavuuteen tulee, ni bf2 hitregil varustettuna ois ihan jees. Niih ja snipa kitin voi toki nakata järveen, se on ollu tähänki asti aivan turha.. silti nää naamat sen aina ottaa.
... Mut et mitä peli vaatis, no se vaatis sen klaani tuen.. Eli helvetisti hallittavuutta lisää palvelimille, ja ne dediservufilut...
Nettikoodi siihen tälliin et se optimois ihtensä pelaajamäärille sopivaks, ja reggi ois kunnossa, eikä sitä korjattas valtavilla hitboxeilla ja fovilla + aseilla..
Battlerecorder..
Rankki systeemi pois (joka on muuten sekin täysin turha)...
Kittei vähintään se 5 et niil ois jotain merkitystäki, ja tommoset uber super medic supportit poies.. Sama juttu engi ja AT erikseen.. Korjaava AT ei ollu mikään kiva juttu kama taisteluis..
Kamat muutenki sille bf2 tasolle ja paremmaks.. ei kiitos enää mitään tommosta bc2 roskaa. Hekoki niinku joku vitun jeeppi. TV guidi, yks hienoimpia aseita..
Mutjoo, kuhanny tekisivät battlefieldin eikä mitään BC kaltasta kuraa. Multa ei ainaskaan heru yhtään lisä pistettä tuhoutuvalle ympäristölle, jos pelattavuus ja pelin toimivuus kärsii sen takia.
Ainii, ja ne jotka haluaa tätä hienoa pelisarjaa raiskata konsolilla saavat tehdä ihte versionsa, eikä tätä pidä kusta sen takia. (jälleen se bc...)
Viestiä on muokattu: 30.06.2011 05:16
Itsekkin pelasin Battlefield 2 on/off kuuden vuoden ajan. Rakastin melkeinpä kaikkea siinä pelissä. Mukaanlukien topicin aloittajan listaamat asiat kilpapelaamisesta ja siihen liittyvästä taktikoinnista ennen matsia.
Valitettava totuus on se, että nykyään massat tykkäävät yksinkertaisesta ja viihdyttävästä pelaamisesta, joita call of duty- sekä bad company sarjat edustaa. Peliorganisaatioita ei kiinnosta meidän vanhojen veteraanien toiveet toimivasta ja älykkäästä nettiräiskinnästä. Maailmalla todellakin on paljon enemmän näitä "tattimiehiä" kuin todellisia PC:llä pelaavia fps-guruja. Suuret organisaatiot tekevät valinnat enemmistön toiveiden mukaan. Yksi veteraanihan pelikentillä vastaa kymmentä 12v Villeä, mutta kun niitä Villejä on ainakin kaksikymmentä yhtä veteraania kohden, niin ei auta kuin taipua :)
Valitettava totuus on se, että nykyään massat tykkäävät yksinkertaisesta ja viihdyttävästä pelaamisesta, joita call of duty- sekä bad company sarjat edustaa. Peliorganisaatioita ei kiinnosta meidän vanhojen veteraanien toiveet toimivasta ja älykkäästä nettiräiskinnästä. Maailmalla todellakin on paljon enemmän näitä "tattimiehiä" kuin todellisia PC:llä pelaavia fps-guruja. Suuret organisaatiot tekevät valinnat enemmistön toiveiden mukaan. Yksi veteraanihan pelikentillä vastaa kymmentä 12v Villeä, mutta kun niitä Villejä on ainakin kaksikymmentä yhtä veteraania kohden, niin ei auta kuin taipua :)
Mutta pelaamisenhan pitää olla hauskaa. Jos pelintekijät saavat kehitettyä pelin, joka on hauska vaikka miljoonalle pelaajalle, he ovat melko tyytyväisiä. Jos he tekisivät pelin, josta perus tatinrunkuttajat eivät pitäisi, pro-pelaajille, siitä pitäisi vain ehkä noin 10 000 pelaajaa, joten heidän tuotoksensa ei viihdyttäisi suurta kansaa, eli se olisi "huono". Näin se vaan menee, etenkin kun mukana on raha. :P
Itse mitä oon nyt teidän kommentteja niin aika pc-painotteisia noh itse oon tatti pelaaja mutta kuitenkin haluaisin ainakin kokeilla sitten tuota bc2 sitten tietokoneella :) sitten kattoo jos joskus ostais sen steamist pois ja jtn muuta :D mutta kuitenkin kunnioitan tietenkin fps-gurui noh onhan tässä monta vuottta aikaa harjotella sellaseks xD
BF2 fanit tulevat pettymää jos odottavat toista bf2 ja sitä sieltä ei tule. Se
bf2 on edelleen olemassa, pelatkaa sitä kaikki jotka aina jaksavat verrata siihen.
Sieltä ei tule toista bf2 ja hyvä näin, nimittäin tätä peliä varmaan sitten muistellaan hohdokkaasta 6v päästä kun on tulossa uusi BF.
Aika kultaa muistot.
bf2 on edelleen olemassa, pelatkaa sitä kaikki jotka aina jaksavat verrata siihen.
Sieltä ei tule toista bf2 ja hyvä näin, nimittäin tätä peliä varmaan sitten muistellaan hohdokkaasta 6v päästä kun on tulossa uusi BF.
Aika kultaa muistot.
Narego sanoo:
BF2 fanit tulevat pettymää jos odottavat toista bf2 ja sitä sieltä ei tule. Se
bf2 on edelleen olemassa, pelatkaa sitä kaikki jotka aina jaksavat verrata siihen.
Sieltä ei tule toista bf2 ja hyvä näin, nimittäin tätä peliä varmaan sitten muistellaan hohdokkaasta 6v päästä kun on tulossa uusi BF.
Aika kultaa muistot.
BF2 fanit tulevat pettymää jos odottavat toista bf2 ja sitä sieltä ei tule. Se
bf2 on edelleen olemassa, pelatkaa sitä kaikki jotka aina jaksavat verrata siihen.
Sieltä ei tule toista bf2 ja hyvä näin, nimittäin tätä peliä varmaan sitten muistellaan hohdokkaasta 6v päästä kun on tulossa uusi BF.
Aika kultaa muistot.
Eikait ny kukaan oo sanonukkaan et siitä pitäs tulla samanlainen kuin bf2?.. Samankaltainen eli battlefieldi, ei mikään codi. Hyviä oli myöskin vietnam ja 1943.. Mut sit 2142 ja BC2 = täyttä kuraa. Et olis jo aika saada hyväkin battlefieldi vaihteeks näin 6 vuoden jälkeen...
BC kakosta tuskin kukaan ylistää kuuden vuoden jälkeen... Ei ainaskaan kukaan itseään kunnioittava bf pelaaja.. Ei liiemmin bf2 kakostakaan, siinäkin nimittäin oli puutteensa. Syy varmaan miksei sitä enään juurikaan pelata.
Sit tehdään joku play4free osoittaakseen, ettei niitä bf2 mokia ja puutteita edes haluta korjata. Viedään vaan loputkin hienoudet.
Viestiä on muokattu: 29.07.2011 11:59
ThnD sanoo:
Mut sit 2142 ja BC2 = täyttä kuraa. Et olis jo aika saada hyväkin battlefieldi vaihteeks näin 6 vuoden jälkeen...
Mut sit 2142 ja BC2 = täyttä kuraa. Et olis jo aika saada hyväkin battlefieldi vaihteeks näin 6 vuoden jälkeen...
Tuolla asenteella seuraavaa bäfää saa odotella hautaan asti, minä sen tiedän kun samanlainen olen :-)
Samaa mieltä hardcoreBF2-elitistinäkin olin alkuun kun 2142 demoa kokeilin, "eeeijeihän tässä toimi mitkään samat kikat ku bäfä2:ssa" ja turpiin tuli rankasti. Myöhemmin kuitenkin heitin egoni metsään ja otin itseä niskasta ja piti tavallaan vähän pakottaa itsensä pelaamaan kauemmin kun se max. vartti ja pikkuhiljaa pääsikin jutuista jyvälle. ALkuun pelissä KDR oli todella masentavaa katsottavaa, henki tuntui lähtevän ihmeellisen helposti (johtuen useimmiten paremmin toimivasta hit detectionista). Lopulta huomasin että 2142:ssa oli monta asiaa tehty paremmin ja tasapainoisemmin kuin BF2:ssa (tosin ei koskaan hyvää ilman pahaa). Nykyään en muuta pelaakaan ja BF2 tuntuu 2142:n jälkeen ihan palikalta, piruvie vaan kun loputkin bäfäpelaajat on samanlaisia asennevammaisia kun sais olla lisää pelaajia tähän peliin... :D Usein maksimaaliset inspikset tappaa hyvien kansoitettujen servereiden puute. Yhtä ikävä ilmiö kuin ennenaikainen siemensyöksy.
BC2:sta olin aluksi myös örkkinä, siihenkin joutui vähän pakottautua. Sitten siihenkin pääsi sisään, tosin hupi tämän kohdalla jäi lyhyeksi kun kaikkien unlokkien jälkeen en enää saanut siitä yybersimppelistä juokse&tapa-rumbasta mitään tyydytystä eikä virtuaalielimen kasvattelu sen kummemmin rankkien korotuksina napannut.
BF3:sta olen silmäillyt vähän örkkimielellä taas, saapa nähdä imaiseeko vai joutuuko taas potkia itteensä ja kauaksiko aikaa hupia riittää. Huolestuttavia BC2-yhtäläisyyksiä kun on havaittavissa ainakin alphassa.
Viestiä on muokattu: 30.07.2011 01:55
ite vain nauran et "tehkää BF3 saman tyylinen kuin Bf2" ne voi mennä pelaamaan Bf2 ihan rauhassa.
jos BF3 tehtäisiiin liikaa Bf2 tyylistä joten esm. arvostelojoilta tulisi "uusi grafiikka, sama bäfä". paljon enemmän kumminkin DICE kuuntelee pelaajia tosin kuin Activision, jolla on ainakin 3 studiota CoD sarjan kimpussa,(sledge,treyarch,Invision Ward sit oli kai joku muukin?)
tekee vain massa tuotanto peliä eikä pirun vertaa kuntele pelaajia.
esm. mä välitin et Black ops kaatuileee kummasta syyystä vastaus tuli "asia ratkaistu" mutta kummasta syystä ei ratkennutkaan mikään. (tästä syytä mm. kaatu Guitar Herokin)
jos BF3 tehtäisiiin liikaa Bf2 tyylistä joten esm. arvostelojoilta tulisi "uusi grafiikka, sama bäfä". paljon enemmän kumminkin DICE kuuntelee pelaajia tosin kuin Activision, jolla on ainakin 3 studiota CoD sarjan kimpussa,(sledge,treyarch,Invision Ward sit oli kai joku muukin?)
tekee vain massa tuotanto peliä eikä pirun vertaa kuntele pelaajia.
esm. mä välitin et Black ops kaatuileee kummasta syyystä vastaus tuli "asia ratkaistu" mutta kummasta syystä ei ratkennutkaan mikään. (tästä syytä mm. kaatu Guitar Herokin)
Itse tuosta Bf3 alphasta sen verran uskallan raottaa että jotain tulevaisuutta näen siinä (nimenomaa PC pelinä enkä tatti hinkkauksena). Muutamien asioiden kannalta mutta, Bf2:sta siitä ei tule. Jossen väärin muista nehän jo sano suoraa ettei dedi filuja tule joten ei tuosta matsi peliäkään tule.
Toivon vaan betan aikana näkevän useamman mapin jotka sitte olisivat näit BF2 mappien koko luokkaa. Saapa nähä kuinka sit käy sen Back to Karkand paketin kanssa tuleeko mapit olemaan vain pienennettyjä versioita alkuperäsistä vai ihan oikeasti samat mapit uusilla ominaisuuksilla.
Pelkään itse koko fps matsi scenen puolesta en usko että, jannut jaksaa CS:ää tykittää toista vuosi kymmentä jossei uutta peliä saada sceneen mukaa. Brinkkiähän ne kai yritti mutta, en ainakaa ite kuullu että, hirveesti pärjäsi kun ite koko peli tais olla vähä susi.
Toivon vaan betan aikana näkevän useamman mapin jotka sitte olisivat näit BF2 mappien koko luokkaa. Saapa nähä kuinka sit käy sen Back to Karkand paketin kanssa tuleeko mapit olemaan vain pienennettyjä versioita alkuperäsistä vai ihan oikeasti samat mapit uusilla ominaisuuksilla.
Pelkään itse koko fps matsi scenen puolesta en usko että, jannut jaksaa CS:ää tykittää toista vuosi kymmentä jossei uutta peliä saada sceneen mukaa. Brinkkiähän ne kai yritti mutta, en ainakaa ite kuullu että, hirveesti pärjäsi kun ite koko peli tais olla vähä susi.
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.