Elikkä mikä cod4:ssä viehättää ja mikä suututtaa.
Minusta yksinpeli on aivan loistava, mutta kauhean lyhyt.
Moninpelikin vaikuttaa hyvältä näin alkutuntumalta.
Mielestäni sniput ovat hyviä (kun joku niitä täällä on haukkunut). Tosin osuminen voisi olla jokseenkin haasteellisempaa, nyt noilla korjaa turhankin helposti tappoja kotiin.
Miinusta on se heal-perk. Ei yhtään kivaa, kun ampuu päähän ja tyyppi vaan porskuttaa. Muuta haukuttavaa en nyt keksi... Paitsi se sinko-perk, mikä onkaan, on aivan liian tehoton :/ ei sillä ketään hengiltä saa!
Ihan helvatan hyvä peli, yksinpeli on aika lyhyt mutta hyvin tehty ja nettipeli on vailla vertaa.
En tykänny aiemmista codeista osittain sen takia että en oo mikään WWII fani. Etenkin kun harrastan softausta niin joskus nettipeli muistuttaa vähän viikonloppupelejä.
Plussat ja miinukset
+Hyvin toteutettu
+Hardcore mode, tosi realistinen ja saa tappoja paremmin
+kampanaja on hyvä....
-....mutta aika lyhyt
+Create a class ja perkit
-Aseisiin pitäis saada enemmän kampetta kerralla
-haulikot, aivan hyödyttömiä vempeleitä
-Sellaista olisin toivonut että saisi päättää miltä oma pelaaja näyttää; soltun ulkonäkö määräytyy aseesta ja radasta.
Mutta kaikista risuista huolimatta paras räiskintä mitä oon tähän mennessä pelannu, hakkaa bäffät kyllä.
Niin ja hardcore filttereitä miekin haluaisin!
Haulikot eivät todellakaan ole hyödyttömiä paskoja. Niillä saa kunnon tappoputkia jos osaa käyttää sitä oikein.
bf:stä vois ottaa mallia tosta servujen etsinnässä ja spawnauksen määrittämisessä. Myös jos olis squadit ja niitten johtaja vois antaa komentoja (kuten bf attack defense move jne. jne.) niin se vois tuua lisää taktisuutta myös publilla
En tiä jaksaisko kukaan publalla alkaa käskyttää noin pienissä mapeissa..
TDM:ssä noi spawnit ainaki kiertää jotenki jännästi tyhjään alueeseen.. eli jos vastustaja vyöryttää sun spawni alueelle ni spawnaat muualla.
HQ:ssa menee about kuten TDM. Joskus voi tulla sekotusta ku HQ paikka siirtyy, mut siinä on silloi toinen tiimi yleesä kuollu ja spawnaa jostain muualta.
Sabotage on ollu kaikkein häröin setti ainaki jossain mapeissa. Esim Bog siinä joutuu kovin helposti spawn campatyks jos vastustaja pääsee lähelle sun pommialuetta. Toine mappi oli Ambush.
ensin miinukset.
-ukot tukkii oviaukot eikä niiden läpi pääse (esim tönäisemällä averia tai läpäisemällä ns ghostina.
-favoritet ei pysy/tallennu
-miksi ihmeessä kranaatinheitintä käyttäessä yksi perk häipyy? ymmärrän että inventoryssä ei voi olla kahta tuotetta mutta tän pelin näppäinsuunnittelu on muutenkin juostenkustu. esim jos pelaa ns.perus fps näpeillä on todella hankalaa etsiä meleelle näppiä.. kaikki on käytetty hiirestä ja wsda,n ympäiltä.
kaikki muu onkin sitten plussaa.
-Älä pelaa jotain ihme publaa jos kaipaat tiimityötä.
-Nobotuubaa käyttäessä lähtee se perkki pois ihan syystä, pitäis lähteä kaikki omasta mielestäni.
-Käytä jotain muuta ohjelmaa serverien etsimiseen tai ota ipt talteen.
-Ei ole pakko pelata vakionamikoilla. Voit muokata ne sellaisiksi kuin haluat.
ovelakettu sanoo:
Peli on sinällään mahtava mutta en pidä sen kaaootimaisuudesta. Kuten bf2:dessa siinä ei ole niinkä ryhmittäytyneitä sotilasporukoita vaan kaikki pelaajat ovat sikin sokin kentällä ja aina saa arvuutella mistää nyt tuulee.
PS. kyllähän tuossa itsekkin fragaa kun vihuja juoksee tahtaimeen mutta olisin tykannyt vahan taktisemmasta räiskinnästä
Pelaa matseja, ei nyt missään pelissä publa ole taktista :&
-älä kirjoita turhaan tällaista palautetta,kaikki tietävät jo nämä vastaukset.
-pelaa klaanissa ihan rauhassa, muo ei henkilökohtaisesti enää kiinnosta 8vuoden jälkeen klaanipalloilu.
-jos mielestäs perkitt pitäs hävittää ni aloita jonkun muun pelin pelaaminen äläkä puutu muiden peleihin.
-on pakko pelata vakioilla kun kerta niihin on tottunut vuosien varrella.
-ainoa järkevä asia suustasi oli favoriteihin ja servuihin liittynyt kommentti.
-häpeä.
Peli on lähes täydellinen paitsi että ainoat miinukset minusta ovat:
- p90, turhan tehokas, ei vaadi minkäänlaista taitoa ampua kun lipas on about 50 patruuna, että nappi pohjaan jeesus ohjaa.
- Extreme condition tai joku semmonen perkki että pystyy juoksemaan nopiampaa tai ainakin pidempään.
- Ja sitten se Double tap perkki eli aseet ampuvat nopeampaa, tarvinneeko siitä sitten sen enempää kertoa.
V*tutuksen multihuipennus on taattu jos servulla on yksikään pelaaja jolla on p90, extreme condition ja double tap + vaikka bandolier jotta eivät panokset lopu vahingossakaan.
Mutta tämä on vain minun mielipide, älkää ottako henkilökohtaisesti.
Joo, tuohon p90 ja Gl:n toivois vähän nerffausta ihan pelin tekijöiden puolelta. Ois tuo publaheroilukin hauskempaa eikä tarviis hiiren palasia keräillä lattialta joka viikko.. Muuten on ihan hyvin balanssissa kamat, mitä nyt puukotuksen jälkeen jalkoihin tippuva martyrdom-kranu aiheuttaa lieviä "kuumia aaltoja"
Plussaa
-Hardcore moodi. Ei radaria, hudia, mitään turhaa, aseet sellaisia teholtaan kuin pitääkin.
-Create-class ja kaikki sen nannat.
-Barrett .50 BMG
-Moninpelitehtävät
-Overkill + 2x ananasheitintä combo rocks!
Miinusta
-...vastapuolen käyttäessä doesn't rock.
-Normaalimoodi, välillä sorsajahti isolla servulla piristää.
-Yksinpelin pituus.
-Claymoren "laaserit", helvet... pois, niin Bombsquad perkin käyttö olisi hyödyllisempää.
-Claymorea ei voi uudelleen asentaa.
-Vihun räjähteet pitäisi jollai perkillä olla mahdollista kaapata heitä vastaan tai mahdollista ottaa omaan käyttöön ja asentaa haluamaansa paikkaan. Samalla perkillä voisi olla mahdollisuus räjäyttää lähietäisyydeltä vihun C4:ia. Moninpelin pikkuporukalla taktiset pelit olisi hauskempia ja enempi sissisotaa.
-Isommat kentät isommille porukoille.
+ Perksit
-P90 hemmot jotka käyttää sitä double täppiä ja pinkoo kentän läpi kaatamassa porukkaa.
-Aseisiin pitäisi saada vähän enemmän herkkuja itseä ainakin ottaa päähän se että jos esimerkiksi otat m16a4 siihen vaikka red dot sightin,niin et enään saa lisättyä esimerkiksi kranaatinheitintä
+Hardore
+Liian värikkäät maalit aseissä itseä ei ainakaan tyhmän epärealistiset tygit oikeen kiinnosta..
+M16A4+ ACOG
-Aivan liian lyhyt yksinpeli
+Juoni saisi olla parempi
Codissa huonoa on: Armoton spawnrape joka alka kun peliä on pelattui noin 8 min ja jompi kumpi joukkue pääsee johtoon, heti kun syntyy NAPS! helikopteri,kranaatti tai joku muu frägää sut sieltä (siis niissä pienemmissä kentissä).
Pelissä pärjää ne jotka peeloo, mutta ne peeloojatkaan ei enään pärjää jos niitä spawnrapetaan, vaan ne spawnrapeejat on niitä peeloojia jotka jää istuun sinne pelit tanassa ihan fiilareissa. Ja singleplayer on aivan liian lyhyt, jos ne painotti enemmän siihen multiplayeriin olis tehny astetta isompia niistä pikku kartoista joita pelataan.
Codissa hyvää on: poraus, kuten moni on jo sanonut. Aseet on oikeesti tappavia (ainakin HC servuil) eli täytyy oikeesti kattoo mihinkä menee, eikä pomppia vaan niinkun bäfäs, ei onnistu enään sekään ;(. Sniperit tappaa yhdestä.
Sillon joskus ennenku mitn trialia oli ulkona ni luvattii että nadet ei oo samanlaisia ydinpommeja joilla pudottaa koko tiimin 5 sek runin alusta mut vähä samanlaine meno kyl munmielest o.
Mielestäni sniput ovat hyviä (kun joku niitä täällä on haukkunut). Tosin osuminen voisi olla jokseenkin haasteellisempaa, nyt noilla korjaa turhankin helposti tappoja kotiin.
Miinusta on se heal-perk. Ei yhtään kivaa, kun ampuu päähän ja tyyppi vaan porskuttaa. Muuta haukuttavaa en nyt keksi... Paitsi se sinko-perk, mikä onkaan, on aivan liian tehoton :/ ei sillä ketään hengiltä saa!
Saa sillä, sen pitää vaan osua tarpeeks lähelle.
Omasta mielestä COD 4:n Multiplayer on ihan mahtava. Avattavia karkkeja on tusinoittain, ja muutenkin iskee ku nyrkki palleaan.
Yksinpelistä miinusta sen lyhyydestä, muuten ihan loistava.
Miinukset moninpeliin tulee Juggernaut -perkistä, koska vähän ärsyttää, ku ampuu jotain OpFor:laista tai ketä tahansa, niin äijä vaan syöksyy kimppuun moran kanssa..
Sprintti on mielestäni ärsyttävä. Porukka juoksee ovista ja ikkunoista tyhymänä ku sprintin aikana on astetta hankalampi osua. Jos sprintin ottais pois, niin mielestäni tulis vähän enemmän oikeata pelaamista ja saavutettaisiin COD2:sen tunnelmia. Tietenkään kaikki ei siitä ehkä välitä, mutta mutta itse sitä kaipailisin.
EI missään nimessä CoD4 tunnelmaa!
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.
<<234>>
30.12.2007 20:07
#61
Miinusta on se heal-perk. Ei yhtään kivaa, kun ampuu päähän ja tyyppi vaan porskuttaa. Muuta haukuttavaa en nyt keksi... Paitsi se sinko-perk, mikä onkaan, on aivan liian tehoton :/ ei sillä ketään hengiltä saa!
30.12.2007 21:03
#62
Ihan helvatan hyvä peli, yksinpeli on aika lyhyt mutta hyvin tehty ja nettipeli on vailla vertaa.
En tykänny aiemmista codeista osittain sen takia että en oo mikään WWII fani. Etenkin kun harrastan softausta niin joskus nettipeli muistuttaa vähän viikonloppupelejä.
Plussat ja miinukset
+Hyvin toteutettu
+Hardcore mode, tosi realistinen ja saa tappoja paremmin
+kampanaja on hyvä....
-....mutta aika lyhyt
+Create a class ja perkit
-Aseisiin pitäis saada enemmän kampetta kerralla
-haulikot, aivan hyödyttömiä vempeleitä
-Sellaista olisin toivonut että saisi päättää miltä oma pelaaja näyttää; soltun ulkonäkö määräytyy aseesta ja radasta.
Mutta kaikista risuista huolimatta paras räiskintä mitä oon tähän mennessä pelannu, hakkaa bäffät kyllä.
Niin ja hardcore filttereitä miekin haluaisin!
Haulikot eivät todellakaan ole hyödyttömiä paskoja. Niillä saa kunnon tappoputkia jos osaa käyttää sitä oikein.
30.12.2007 21:25
#63
Team: [Team Gilyou]
30.12.2007 22:30
#64
Sehän juuri hienoa onkin ku voi ampua ne "VÄIJYVÄT" smiput pois sieltä seinien takaa... Ilman, että tarvii juosta sinne asti ja varoa niiden miinoja..
30.12.2007 22:40
#65
TDM:ssä noi spawnit ainaki kiertää jotenki jännästi tyhjään alueeseen.. eli jos vastustaja vyöryttää sun spawni alueelle ni spawnaat muualla.
HQ:ssa menee about kuten TDM. Joskus voi tulla sekotusta ku HQ paikka siirtyy, mut siinä on silloi toinen tiimi yleesä kuollu ja spawnaa jostain muualta.
Sabotage on ollu kaikkein häröin setti ainaki jossain mapeissa. Esim Bog siinä joutuu kovin helposti spawn campatyks jos vastustaja pääsee lähelle sun pommialuetta. Toine mappi oli Ambush.
31.12.2007 04:31
#66
ensin miinukset.
-ukot tukkii oviaukot eikä niiden läpi pääse (esim tönäisemällä averia tai läpäisemällä ns ghostina.
-favoritet ei pysy/tallennu
-miksi ihmeessä kranaatinheitintä käyttäessä yksi perk häipyy? ymmärrän että inventoryssä ei voi olla kahta tuotetta mutta tän pelin näppäinsuunnittelu on muutenkin juostenkustu. esim jos pelaa ns.perus fps näpeillä on todella hankalaa etsiä meleelle näppiä.. kaikki on käytetty hiirestä ja wsda,n ympäiltä.
kaikki muu onkin sitten plussaa.
-Älä pelaa jotain ihme publaa jos kaipaat tiimityötä.
-Nobotuubaa käyttäessä lähtee se perkki pois ihan syystä, pitäis lähteä kaikki omasta mielestäni.
-Käytä jotain muuta ohjelmaa serverien etsimiseen tai ota ipt talteen.
-Ei ole pakko pelata vakionamikoilla. Voit muokata ne sellaisiksi kuin haluat.
Peli on sinällään mahtava mutta en pidä sen kaaootimaisuudesta. Kuten bf2:dessa siinä ei ole niinkä ryhmittäytyneitä sotilasporukoita vaan kaikki pelaajat ovat sikin sokin kentällä ja aina saa arvuutella mistää nyt tuulee.
PS. kyllähän tuossa itsekkin fragaa kun vihuja juoksee tahtaimeen mutta olisin tykannyt vahan taktisemmasta räiskinnästä
Pelaa matseja, ei nyt missään pelissä publa ole taktista :&
-älä kirjoita turhaan tällaista palautetta,kaikki tietävät jo nämä vastaukset.
-pelaa klaanissa ihan rauhassa, muo ei henkilökohtaisesti enää kiinnosta 8vuoden jälkeen klaanipalloilu.
-jos mielestäs perkitt pitäs hävittää ni aloita jonkun muun pelin pelaaminen äläkä puutu muiden peleihin.
-on pakko pelata vakioilla kun kerta niihin on tottunut vuosien varrella.
-ainoa järkevä asia suustasi oli favoriteihin ja servuihin liittynyt kommentti.
-häpeä.
02.01.2008 00:20
#67
- p90, turhan tehokas, ei vaadi minkäänlaista taitoa ampua kun lipas on about 50 patruuna, että nappi pohjaan jeesus ohjaa.
- Extreme condition tai joku semmonen perkki että pystyy juoksemaan nopiampaa tai ainakin pidempään.
- Ja sitten se Double tap perkki eli aseet ampuvat nopeampaa, tarvinneeko siitä sitten sen enempää kertoa.
V*tutuksen multihuipennus on taattu jos servulla on yksikään pelaaja jolla on p90, extreme condition ja double tap + vaikka bandolier jotta eivät panokset lopu vahingossakaan.
Mutta tämä on vain minun mielipide, älkää ottako henkilökohtaisesti.
Team: [PG]
02.01.2008 11:01
#68
04.01.2008 18:56
#69
-Hardcore moodi. Ei radaria, hudia, mitään turhaa, aseet sellaisia teholtaan kuin pitääkin.
-Create-class ja kaikki sen nannat.
-Barrett .50 BMG
-Moninpelitehtävät
-Overkill + 2x ananasheitintä combo rocks!
Miinusta
-...vastapuolen käyttäessä doesn't rock.
-Normaalimoodi, välillä sorsajahti isolla servulla piristää.
-Yksinpelin pituus.
-Claymoren "laaserit", helvet... pois, niin Bombsquad perkin käyttö olisi hyödyllisempää.
-Claymorea ei voi uudelleen asentaa.
-Vihun räjähteet pitäisi jollai perkillä olla mahdollista kaapata heitä vastaan tai mahdollista ottaa omaan käyttöön ja asentaa haluamaansa paikkaan. Samalla perkillä voisi olla mahdollisuus räjäyttää lähietäisyydeltä vihun C4:ia. Moninpelin pikkuporukalla taktiset pelit olisi hauskempia ja enempi sissisotaa.
-Isommat kentät isommille porukoille.
04.01.2008 18:59
#70
Ammusten vähäinen määrä. Pistoolillakin voi ampua.
Pari nättiä asetta. Savukranaatit. Perkit.
Miinusta:
Kentät...järkyttäviä!!
04.01.2008 21:24
#71
05.01.2008 21:52
#72
+ Perksit
-P90 hemmot jotka käyttää sitä double täppiä ja pinkoo kentän läpi kaatamassa porukkaa.
-Aseisiin pitäisi saada vähän enemmän herkkuja itseä ainakin ottaa päähän se että jos esimerkiksi otat m16a4 siihen vaikka red dot sightin,niin et enään saa lisättyä esimerkiksi kranaatinheitintä
+Hardore
+Liian värikkäät maalit aseissä itseä ei ainakaan tyhmän epärealistiset tygit oikeen kiinnosta..
+M16A4+ ACOG
-Aivan liian lyhyt yksinpeli
+Juoni saisi olla parempi
14.01.2008 21:23
#73
Pelissä pärjää ne jotka peeloo, mutta ne peeloojatkaan ei enään pärjää jos niitä spawnrapetaan, vaan ne spawnrapeejat on niitä peeloojia jotka jää istuun sinne pelit tanassa ihan fiilareissa. Ja singleplayer on aivan liian lyhyt, jos ne painotti enemmän siihen multiplayeriin olis tehny astetta isompia niistä pikku kartoista joita pelataan.
Codissa hyvää on: poraus, kuten moni on jo sanonut. Aseet on oikeesti tappavia (ainakin HC servuil) eli täytyy oikeesti kattoo mihinkä menee, eikä pomppia vaan niinkun bäfäs, ei onnistu enään sekään ;(. Sniperit tappaa yhdestä.
eiköhän siinä ollu kaek oleellinen...
26.01.2008 00:26
#74
26.01.2008 11:17
#75
Mielestäni sniput ovat hyviä (kun joku niitä täällä on haukkunut). Tosin osuminen voisi olla jokseenkin haasteellisempaa, nyt noilla korjaa turhankin helposti tappoja kotiin.
Miinusta on se heal-perk. Ei yhtään kivaa, kun ampuu päähän ja tyyppi vaan porskuttaa. Muuta haukuttavaa en nyt keksi... Paitsi se sinko-perk, mikä onkaan, on aivan liian tehoton :/ ei sillä ketään hengiltä saa!
Saa sillä, sen pitää vaan osua tarpeeks lähelle.
Omasta mielestä COD 4:n Multiplayer on ihan mahtava. Avattavia karkkeja on tusinoittain, ja muutenkin iskee ku nyrkki palleaan.
Yksinpelistä miinusta sen lyhyydestä, muuten ihan loistava.
Miinukset moninpeliin tulee Juggernaut -perkistä, koska vähän ärsyttää, ku ampuu jotain OpFor:laista tai ketä tahansa, niin äijä vaan syöksyy kimppuun moran kanssa..
Muuten kaikin puolin mahtava peli!
26.01.2008 11:40
#76
Muuten pidän pelistä.
26.01.2008 17:57
#77
27.01.2008 00:54
#78
Joskus tuntuu että kopteri ja airstrike ovat täysin turhia... Minus UAV riittäisi mainiosti.
niihän se on , vaikkapa kyllähän ne ihan kivoja leluja on publalla.
27.01.2008 01:23
#79
Team: [Team Gilyou]
27.01.2008 10:50
#80
Sprintti on mielestäni ärsyttävä. Porukka juoksee ovista ja ikkunoista tyhymänä ku sprintin aikana on astetta hankalampi osua. Jos sprintin ottais pois, niin mielestäni tulis vähän enemmän oikeata pelaamista ja saavutettaisiin COD2:sen tunnelmia. Tietenkään kaikki ei siitä ehkä välitä, mutta mutta itse sitä kaipailisin.
<<234>>