EA huijaa?
Kirjoittelin tänne aikaisemmin ongelmista Fujitsu Scaleo P:n ja GeForce 6200:n kanssa. Näyttökortin beta-ajureilla peli muuttui hiukan paremmaksi, mutta edelleen ruudunpäivitys ajoittain lähes jähmettyy paikoilleen - eli kuva päivitty ehkä kerran sekunnissa tai vieläkin hitaammin.
Otin yhteyttä EA:n US supportiin, josta sain niin yleisluontoisia ja epämääräisiä vastauksia, että melkein epäilin niitä robotin kirjoittamiksi. Joka tapauksessa, lähettivät listan tuetuista näyttökorteista. Listassa ei ollut 6200:aa. Nyt on kuitenkin niin, että pelin takakannessa selvästi lukee, että 6200 on tuettu - tai ei siellä mitään selvästi lue, mutta sellaisilla kärpäsenpaskan kokoisilla kirjaimilla kuitenkin.
Luulen, että EA:ssa on tapahtunut fiba. Kannen painatuksen aikoihin ovat vielä luulleet, että toimii 6200:n kanssa. Myöhemmin siellä on huomattu, että ei toimi ja siksi ovat tiputtaneet ko. näyttökortin pois tuettujen listalta. (En ole tarkistanut, onko muitakin tiputettu.)
Tuollainen virheellinen tieto itse tuotteessa oikeuttaa rahojen palauttamiseen, ja siksi EA kiertelee ja kaartelee eikä sano suoraan, että BA2 ei tue Geforce 6200:aa, kannessa on virheelistä tietoa. Toivovat ehkä myös, että kyselijä ei huomaa lukea kannen listaa vaan luottaa supportin lähettämään. EA:n ei tarvitse yrittää ratkaista ongelmaa millään muullakaan tavalla, jos supportin listan vastaanottaneet luopuvat pääsääntöisesti ahdistelusta - ja hankkivat ehkä jonkun listassa mainituista korteista tai kirjaavat BA2:n hukkainvestoinniksi.
Teoriassani saattaa olla aukkoja, ehkä "väärä" lista on vain esim. suomalaisissa kansissa, jolloin jenkkien support ei asiasta edes tiedä. Hommassa on kuitenkin harhautuksen makua, kunnes toisin todistetaan.
Anyways, kannattaa tsekata vastaako teknisen tuen lähettämä lista kannen listaa.
Ai niin, USA:n EA lupaa korvata virheelliset CD:t - maksua vastaan! Mitä tämä on? Ensin myydään virheellinen tuote ja sitten korjataan virhe asiakkaan laskuun, ehkä vielä pienellä voitolla. Ei kuullosta oikein lailliselta ainakaan Suomessa.
Otin yhteyttä EA:n US supportiin, josta sain niin yleisluontoisia ja epämääräisiä vastauksia, että melkein epäilin niitä robotin kirjoittamiksi. Joka tapauksessa, lähettivät listan tuetuista näyttökorteista. Listassa ei ollut 6200:aa. Nyt on kuitenkin niin, että pelin takakannessa selvästi lukee, että 6200 on tuettu - tai ei siellä mitään selvästi lue, mutta sellaisilla kärpäsenpaskan kokoisilla kirjaimilla kuitenkin.
Luulen, että EA:ssa on tapahtunut fiba. Kannen painatuksen aikoihin ovat vielä luulleet, että toimii 6200:n kanssa. Myöhemmin siellä on huomattu, että ei toimi ja siksi ovat tiputtaneet ko. näyttökortin pois tuettujen listalta. (En ole tarkistanut, onko muitakin tiputettu.)
Tuollainen virheellinen tieto itse tuotteessa oikeuttaa rahojen palauttamiseen, ja siksi EA kiertelee ja kaartelee eikä sano suoraan, että BA2 ei tue Geforce 6200:aa, kannessa on virheelistä tietoa. Toivovat ehkä myös, että kyselijä ei huomaa lukea kannen listaa vaan luottaa supportin lähettämään. EA:n ei tarvitse yrittää ratkaista ongelmaa millään muullakaan tavalla, jos supportin listan vastaanottaneet luopuvat pääsääntöisesti ahdistelusta - ja hankkivat ehkä jonkun listassa mainituista korteista tai kirjaavat BA2:n hukkainvestoinniksi.
Teoriassani saattaa olla aukkoja, ehkä "väärä" lista on vain esim. suomalaisissa kansissa, jolloin jenkkien support ei asiasta edes tiedä. Hommassa on kuitenkin harhautuksen makua, kunnes toisin todistetaan.
Anyways, kannattaa tsekata vastaako teknisen tuen lähettämä lista kannen listaa.
Ai niin, USA:n EA lupaa korvata virheelliset CD:t - maksua vastaan! Mitä tämä on? Ensin myydään virheellinen tuote ja sitten korjataan virhe asiakkaan laskuun, ehkä vielä pienellä voitolla. Ei kuullosta oikein lailliselta ainakaan Suomessa.
MAINOS
MAINOS
1
16.08.2005 13:47
#1
16.08.2005 13:55
#2
16.08.2005 15:25
#3
Soittelin Suomen tekniseen tukeen. Asia taitaa olla niin, että Euroopassa myydyissä peleissä (tai ehkä peräti vain Suomessa) vähimmäislaitevaatimukset tarkoittaa, että peli lähtee käyntiin, Jenkkilässä taas sitä, että peliä voi myös pelata. Siksi minimit olisivat erilaiset.
Mielenkiintoista oli myös keskustella mahdollisesta rahojen palautuksesta. Peli pitäisi kuulemma palauttaa ostopaikkaan ja kinua rahoja takaisin heikäläisiltä. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Juu-u, varmaan antavatkin Anttilassa.
Onneksi suomalaisen kuluttajalainsäädännön mukaan valmistaja on aina viime kädessä vastuussa. Myyjä on vain välikäsi. Maahantuoja taas on valmistajan edustaja Suomessa.
Ainoa oikeasti epäselvä asia mielestäni on, missä kulkee tuo pelin toimivuuden raja. Riittääkö, että pelin pelaaminen on kuin valokuvaalbumia katselisi? Veikkaan, että kuluttajaviranomaisilla on eri näkemys kuin EA:n Euroopan markkinointiosastolla.
No, toivotaan, että homma ratkeaa jollain tavalla. Ehkä kuitenkin löytyy joku hyväksyttävä selitys pelin takkuamiselle - siis sellainen, joka ei liity firman ahneuteen. Jos ei, täällä alkaa EA:n pelien ... sanotaanko, että suoritan joitakin verkkoliikenteeseen liittyviä toimenpiteitä, eikä hävetä yhtään;-)
16.08.2005 15:53
#4
16.08.2005 17:42
#5
-Kaikki mahdollinen on päivitetty eli ajurit + DirectX.
-Peli asennettu uudestaan.
-Eheytin jopa kiintolevyn, vaikka tiesin, että se ei voi ongelmana olla.
-Peli ei toimi myöskään ilman ääntä.
-Viruksentorjuntaohjelman sulkeminen ei auttanut.
(Siinä taitaakin olla suurinpiirtein kaikki, mikä EA:n mukaan on tehtävissä.)
16.08.2005 17:49
#6
16.08.2005 18:48
#7
16.08.2005 20:51
#8
luulis kyl kelpaavan tuo AGP kans..
1